Dina Skrevet 9. oktober 2004 #1 Skrevet 9. oktober 2004 Vi spiser definitivt for lite fisk her i familien! Ungene elsker lettsaltet torsk med gulerøtter og poteter, samt fiskepinner, men hva ellers kan jeg finne på? Noen som har oppskrift på en god og enkel lfiskegryte eller lignende??? Jeg forspiste meg på laks i ungdommen, så det er ikke et alternativ...! Thanks............
Tusenfryd Skrevet 9. oktober 2004 #2 Skrevet 9. oktober 2004 Skriv "fiskeoppskrifter" øverst i hjørnet i søkefeltet, og bruk scrollen og søk i Kvasir - det kommer opp masse steder og klikke seg inn på, blant annet God fisk. Fisk er kjempegodt, blir inspirert selv, jeg nå.
Nella Skrevet 9. oktober 2004 #3 Skrevet 9. oktober 2004 Fant en oppskrift på nett et eller annet sted som vi har hatt mange ganger. Kjempego'. Fisk i form! *2 personer* 400 g hvit fisk i blokk (sånn frossen sei eller torsk f.eks) 1/2 pk frossen grønnsaksblanding (eller mer..) 1 bx Campell tomatsuppe (meny har ihvertfall) 2 dl fløte eller melk. revet ost salt, pepper, provencekryder. Legg fisken i en ildfast forn, hell grønnsakene rundt. Kan gjerne smøre forma litt med olje. Bland suppe og melk og hell over i forma. Ha på salt, pepper og provencekrydder (evnt. basilikum, oregano eller annet.) Legg på litt ost på toppen og stek i ovn ca 1 time på 180 grader, midterste rille. Server med poteter, ris ved sidenav. Det er en barnevennlig rett også, bruk grønnsaker de liker. Kan bruke ferske også. Forma har du ordna i stand på under 5 min, er stekinga som tar tid her og da kan du jo bare finne på noe annet:) slipper å bruka masse tid på kjøkkenet også.....
Gjest the imp Skrevet 9. oktober 2004 #4 Skrevet 9. oktober 2004 Denne er enkel og relativt barnevennlig. Smaker veldig godt. Fiskegryte Til 3 personer 300-400 gram seifilet 125 g babygulrøtter evt. Gulrøtter en halv paprika en halv løk en fersk chilli en boks grovhakkede tomater et lite glass tomatpure 2 fedd hvitløk evt. soltørkede tomater Blank løken i smør, i en kjele. Hiv oppi gulrøttene og ett fedd hvitløk, og la det surre litt med løken. Ha i fisk og paprika, og la det hele surre litt noen minutter før du har oppi chili, grovhakkede tomater og tomatpure. La det koke i 15-20 minutter. Ha i resten av hvitløken mot slutten. Smak til med salt, pepper, basilikum og oregano. Serveres med ris. Jeg bruker gjerne litt mer hvitløk enn det som står i oppskriften. Torsk i form Ingredienser: Ant : 2 (3) ca. 500 g torsk (filet) 1 boks hakkede tomater 1-2 ss olivenolje 1-2 løk 1-2 fedd hvitløk 2,5 dl fløte/melkeblanding salt/pepper/oregano/basilikum etter smak litt revet ost på toppen Fremgangsmåte: Fordel torsken i en ildfast form (kan være frossen). Skjær løk i skiver. Press 1-2 hvitløksfedd i en oppvarmet stekepanne med olivenoljen. Surr løken i stekepannen sammen med hvitløken til den blir blank. Fordel løk og hvitløk over torskebitene i formen. Hell over tomatene. Bland krydder og melkeblandingen og hell over i formen. Dryss litt ost på toppen. Stekes i ca.30 min på 225 grader. Serveres med kokt ris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå