AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Okei, nå har jeg altså vært hos frisøren 3 ganger (3 forskjellige) for å prøve å fikse opp i håret mitt som ble klippet fryktelig feil den første gangen. (Ja, er litt perfeksjonist..;)) Senest var for et par dager siden. Så i dag vasket jeg og fønet det på egenhånd, og resultatet ble verre enn jeg noen gang har sett. Det ser jo ut som om jeg skulle ha klippet det selv med en kjøkkensaks?! Hva skjer med tuppene?? De ser jo helt forferdelige ut. Rette og pistrete. Skal de virkelig være sånn?? Jeg har til vanlig ganske mye naturlige bølger/krøller, men håret er klippet alt for kort og rett, så det blir for tungt og stygt om jeg lar dem komme frem. Men kort har det vært en stund nå, og tuppene har ikke tidligere blitt seende slik ut etter føning. Jeg har aldri opplevd at tuppene mine ser sånn ut etter at jeg har vært hos frisøren før. De første to bildene er fra i dag rett etter jeg fønet håret. De to siste er fra før jeg klippet meg siste gangen, rett etter at jeg fønet håret. Eneste produktet brukt i forkant av alle bildene er heat-spray før føning. Hvorfor svinger ikke tuppene like fint nå som de gjorde før? Hva har skjedd? Haha freaker litt ut her, har brukt så mye penger på dette nå, også ser det likevel ikke fint ut -.- Anonymkode: f4096...777
Frk.Show Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Er jo bare fordi det ikke blir like mye fall i håret når det er blitt kortere... Slapp helt av, det vokser raskt ut igjen. Erfaringsmessig får man også mer fall når man lar det lufttørke. Er ikke frisør, men tok meg friheten i å svare fordet.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Kan jo være produktene du bruker enn hva frisøren bruker. Fønemetode osv. Anonymkode: 4b5a3...ad7
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 2 timer siden, Frk.Show skrev: Er jo bare fordi det ikke blir like mye fall i håret når det er blitt kortere... Slapp helt av, det vokser raskt ut igjen. Erfaringsmessig får man også mer fall når man lar det lufttørke. Er ikke frisør, men tok meg friheten i å svare fordet. Takk for svar! Men jeg føner håret rett for å få mindre fall, fordi det er for kort til å se fint ut med den type krøller jeg har. Håret på de to første bildene er lenger enn håret på de siste. Poenget mitt er at jeg ikke skjønner hvorfor tuppene plutselig blir så stygge når jeg føner håret (som de to første bildene). Når jeg fønet det før jeg klippet det nå siste gangen, så ble tuppene mye finere etter føning (de to siste bildene). Anonymkode: f4096...777
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jo være produktene du bruker enn hva frisøren bruker. Fønemetode osv. Anonymkode: 4b5a3...ad7 Takk for svar. Men det har ikke noe med frisøren og hvilke produkter som er brukt. Alle bildene jeg har lagt ved er tatt etter at jeg selv har fønet håret mitt, på samme måte hver av gangene, og kun med heat-spray produkt begge gangene. Anonymkode: f4096...777
Banks Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Brukte frisøren effileringsaks i tuppene dine? (tynnesaks. Den rare saksen med tagger på) eller kniv? Ble det klippet i tørt eller vått hår? vanskelig å si uten at jeg får dratt håret ditt alle veier, men er måten det har blitt klipt på. Jeg ville dratt tilbake å fått en mer erfaren frisør til å se over og evt rette opp feilen kostnadsfritt.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #7 Skrevet 10. januar 2016 17 timer siden, Banks skrev: Brukte frisøren effileringsaks i tuppene dine? (tynnesaks. Den rare saksen med tagger på) eller kniv? Ble det klippet i tørt eller vått hår? vanskelig å si uten at jeg får dratt håret ditt alle veier, men er måten det har blitt klipt på. Jeg ville dratt tilbake å fått en mer erfaren frisør til å se over og evt rette opp feilen kostnadsfritt. Takk for svar! Jeg kan ikke huske at hun brukte effileringssaks, nei. Det føles ikke sånn ut heller, for tuppene føles ganske rette og tykke ut når jeg drar nedover en hårlokk med tommel og pekefinger. Kan det være dette som gjør at tuppene nå ser ut som de gjør? Håret ble først klippet vått, men så dro jeg tilbake neste dag fordi jeg ikke var fornøyd med selve formen håret var klippet i. Da klippet hun det tørt. Blir for dumt å dra tilbake en gang til føler jeg :/ har snart ikke mer hår å klippe i heller, haha. Startet med hår til hofta, nå er det jo bare rett over skulderen haha. Anonymkode: f4096...777
Banks Skrevet 10. januar 2016 #8 Skrevet 10. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg kan ikke huske at hun brukte effileringssaks, nei. Det føles ikke sånn ut heller, for tuppene føles ganske rette og tykke ut når jeg drar nedover en hårlokk med tommel og pekefinger. Kan det være dette som gjør at tuppene nå ser ut som de gjør? Håret ble først klippet vått, men så dro jeg tilbake neste dag fordi jeg ikke var fornøyd med selve formen håret var klippet i. Da klippet hun det tørt. Blir for dumt å dra tilbake en gang til føler jeg :/ har snart ikke mer hår å klippe i heller, haha. Startet med hår til hofta, nå er det jo bare rett over skulderen haha. Anonymkode: f4096...777 Har du tykt hår? Ser ut som håret trenger litt pointing heeeelt nederst i tuppene. Ser ut som du har fått en økende lengde nederst og litt oppover håret men at det er gjort på helt feil måte. Må nesten vise deg for at jeg skal klare å forklare det på riktig måte. Hvor bor du? Kanskje jeg kan anbefale en god frisør som kan hjelpe deg uten at du mister noe lengde.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2016 #9 Skrevet 10. januar 2016 1 time siden, Banks skrev: Har du tykt hår? Ser ut som håret trenger litt pointing heeeelt nederst i tuppene. Ser ut som du har fått en økende lengde nederst og litt oppover håret men at det er gjort på helt feil måte. Må nesten vise deg for at jeg skal klare å forklare det på riktig måte. Hvor bor du? Kanskje jeg kan anbefale en god frisør som kan hjelpe deg uten at du mister noe lengde. Har ganske tykt hår, ja! Bor i Trondheim til vanlig, men er ganske ofte i Oslo, så hvis du kunne anbefalt noe i en av de byene hadde det vært superflott! Anonymkode: f4096...777
Banks Skrevet 10. januar 2016 #10 Skrevet 10. januar 2016 Jessica, Hendrix hair Pilestredet. Ei svensk med masse erfaring! Holder til i Oslo! Oppdater gjerne hvordan det ble hvis du tar turen til henne
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2016 #11 Skrevet 19. januar 2016 Den 10. januar 2016 at 19.30, Banks skrev: Jessica, Hendrix hair Pilestredet. Ei svensk med masse erfaring! Holder til i Oslo! Oppdater gjerne hvordan det ble hvis du tar turen til henne Hjertelig takk for tips :D jeg rakk ikke dra innom i denne omgang, men skal gjøre det neste gang jeg er i oslo :)) Anonymkode: f4096...777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå