AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Jeg er liten og veier 44kg. Trener endel, løper 3-4 ganger i uka tilsammen ca 40km. I tillegg blir det ofte en spinningtime hver uke. Er ellers lite hverdagsaktiv.Trener ikke noe styrketrening, men har alikevel synlige muskler i beina og magen. Når jeg bruker kalkulatorer for å beregne kaloribehovet mitt får jeg et ganske så lavt kaloribehov (selv når jeg tar med trening). Har telt kalorier og vet at jeg får i meg ca 2100-2200 kalorier i snitt daglig. Jeg står stabil i vekt. Virker dette rart eller teller jeg kaloriinntaket feil? Ifølge visse kalkulatorer trenger jeg 1750 til 1850 kalorier ettersom jeg er såpass liten og lett. Leser jo at kvinner i gjennomsnitt trenger 2000 kalorier med moderat aktivitet men den gjennomsnittlige kvinne er mye høyere enn meg og veier endelig kilo mer. Har jeg et såpass økt kalori behov fordi jeg løper endel? Synes det er rart ettersom jeg er svært lite hverdagsaktiv ellers. Anonymkode: f27d2...675
Gjest godt Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er liten og veier 44kg. Trener endel, løper 3-4 ganger i uka tilsammen ca 40km. I tillegg blir det ofte en spinningtime hver uke. Er ellers lite hverdagsaktiv.Trener ikke noe styrketrening, men har alikevel synlige muskler i beina og magen. Når jeg bruker kalkulatorer for å beregne kaloribehovet mitt får jeg et ganske så lavt kaloribehov (selv når jeg tar med trening). Har telt kalorier og vet at jeg får i meg ca 2100-2200 kalorier i snitt daglig. Jeg står stabil i vekt. Virker dette rart eller teller jeg kaloriinntaket feil? Ifølge visse kalkulatorer trenger jeg 1750 til 1850 kalorier ettersom jeg er såpass liten og lett. Leser jo at kvinner i gjennomsnitt trenger 2000 kalorier med moderat aktivitet men den gjennomsnittlige kvinne er mye høyere enn meg og veier endelig kilo mer. Har jeg et såpass økt kalori behov fordi jeg løper endel? Synes det er rart ettersom jeg er svært lite hverdagsaktiv ellers. Anonymkode: f27d2...675 Kalkulatorer gir et cirkamål, fordi forbrenning varierer. Det er først og fremst muskelmassen i de ekstra kiloene hos folk som gjør at de brenner mer fett. Det er nok tatt utgangspunkt i en gjennomsnittlig kvinne med en gjennomsnittlig fettprosent ift vekt. Er din vekt i større grad bestående av muskler enn "normalen" vil det gi høyere forbrenning enn hva en kalkulator kan anslå. Husk at disse kalkulatorene beregner, ikke måler.
Pringle Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Det er så mange faktorer som bestemmer kaloribehov - høyde, vekt, aktivitetsnivå, alder, kjønn - og det er veldig vanskelig å gi definisjoner på hva som er feks "moderat aktiv" - du må bare ignorere (du må gjerne fundere på det, men det er mest av akademisk interesse) hva som er "normalt" og "gjennomsnittlig"; det du gjør, fungerer for deg, og det er det som betyr noe for deg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 Forbrenning er veldig ulikt, selv om enkelte later til å tro at det ikke er det av en eller annen grunn. Du finner jo fort ut mengde som passer for deg? Anonymkode: 3dbe4...ad8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå