Gå til innhold

Trenger man reiseseng?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trenger man egentlig reiseseng til baby, eller kan baby fint sove i liggedelen til vogna når vi er på besøk det første året (eller til når den da blir for liten altså) :) Takk for svar.

Anonymkode: b1f7b...775

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til med å få en ettåring til å ligg e i ro i en bagdel når den skal sove :) vi har hatt god bruk for vår reiseseng. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Tirius skrev:

Lykke til med å få en ettåring til å ligg e i ro i en bagdel når den skal sove :) vi har hatt god bruk for vår reiseseng. :) 

Jeg får prøve å ordlegge meg litt annerledes da: De første månedene. dvs fra baby er nyfødt, holder det å ha med vogn som overnattingsmulighet, eller SKAL baby ligge i en ordentlig seng? Jeg ønsker å vite rett og slett om jeg må kjøpe dette nå med en gang eller om jeg kan ta det når baby blir litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på ungen og behovet. Vi hadde en stor bag (Emmaljunga) til førstemann, så bagen ble ikke byttet til sportsdelen før ungen var 8 måneder. Så vogna holdt til soving når vi var borte frem til da. Men etter dette ble vogna for trang, og ikke alle vi besøker har dobbeltseng i full størrelse. Hos svigermor feks deler mannen og jeg seng på 120... Da er det vrient med baby i senga. Så da skaffet vi reiseseng. Hadde vi vært sjelden på overnatting hos noen så kunne vi funnet alternative løsninger, men vi var på farten gjerne en gang i mnd. Vi hadde null behov for reiseseng før bagen til vogna ble for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare 4 måneder, men vi har ikke hatt behov for reiseseng enda. På dagtid sover hun i armene våre/på oss eller i babynest på f.eks en sofa, eller i bagdelen på vogna. Om natta ligger hun i senga sammen med oss eller i babynest plassert et passende sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint vente til baby er litt større med å kjøpe reiseseng :) Helt greit å la de sove i bagdelen første månedene hvis dere er bortreist. Etterhvert ser du ann baby, men jeg ville kanskje siktet på å hatt reiseseng fra ca 6 mnd. De blir mer aktive etterhvert, ofte også på natten, så de trenger litt mer plass og sikkerhet rundt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ventet med å kjøpe til det evnt ble behov for det. En baby blir veldig liten i ei reiseseng, og det er lunere å sove i bagdelen. Mye lettere å bære rundt på en bagdel😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger man egentlig reiseseng til baby, eller kan baby fint sove i liggedelen til vogna når vi er på besøk det første året (eller til når den da blir for liten altså) :) Takk for svar.

De første 4 til 5 mnd. Trenger du ikke reiseseng, men kan fint bruke bagvognen, eller en egen sovebag. Problemet er at mange barn ikke liker å ligge nedi en mørk reiseseng, nesten på gulvet, når de er vant til å ligge i en åpen spri

Anonymkode: 16342...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi brukte reisesenga som lekegrind hjemme, det funket supert, da slapp vi å kjøpe lekegrind og hadde seng da vi trengte det. Evt når andre med barn kom på besøk kunne vi si at de ikke trengte å ta med det selv. 

Anonymkode: d073b...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar :) Da kjøper vi ikke det med det første,  men ser an behovet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...