Gå til innhold

Sulten hele tiden.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I romjula la jeg om kostholdet og begynte å spise sunnere, med livsstilsendring og 10kg ned i vekt til sommeren som mål.

Jeg spiser masse (synes jeg selv) god mat og forsøker også å spise ofte. Foreløpig er det null problem å velge sunne alternativer, Likevel synes jeg at jeg er sulten hele tiden. Jeg teller ikke kalorier til vanlig, da jeg synes det er et pes uten like, men jeg har noen dager hvor jeg registrerer inntaket i Lifesum for å sjekke at jeg er på riktig spor. Skal ligge på ca 1500 kalorier om dagen.

Er det vanlig å kjenne på en sultfølelse i starten, eller spiser jeg rett og slett for lite?

Nå er klokka halv tre, og jeg har hittil i dag spist en liten porsjon havregrøt, to matmuffins lagd på bl.a egg, havregryn, magerkesam og skinke, en appelsin og to knekkebrød med makrell i tomat. Jeg synes ikke det er så lite, likevel er jeg skrubbsulten.

Anonymkode: f2c58...587

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Det er normalt i starten siden kroppen er vant til mer kalorier. Det vil roe seg etterhvert. Et triks for å være mett lenger er å øke på med fett da det er vanskelig for kroppen å fordøye og dermed metter lenger :) 

Skrevet

Jeg som håpet å finne noen likesinnede - jeg spiser som før, men har ulvehunger. Går litt i perioder.

Har du kuttet sukker? Det er en stor trigger for meg (og gjelder nok også nå, i tillegg til amming). Kutter jeg sukker, er jeg helt utsultet konstant. Gir seg etter noen uker hos meg...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fyller opp med kalorifattige grønnsaker. I tillegg synes jeg varm drikke hjelper mot sult, så det går mye urtete her om dagene. 

Anonymkode: ad66d...eda

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, lunamuna skrev:

Jeg som håpet å finne noen likesinnede - jeg spiser som før, men har ulvehunger. Går litt i perioder.

Har du kuttet sukker? Det er en stor trigger for meg (og gjelder nok også nå, i tillegg til amming). Kutter jeg sukker, er jeg helt utsultet konstant. Gir seg etter noen uker hos meg...

Ulvehunger er ikke ukjent hos meg heller, sliter med det hver gang jeg har PMS. Gjenstår å se hvordan jeg takler det nå som jeg har litt restriksjoner på matfronten... 

Jeg har ikke kuttet sukker helt, men det blir jo betydelig mindre. Får håpe det går over, og spise mer fett i mellomtiden :) Te drikker jeg allerede veldig mye av.

TS

Anonymkode: f2c58...587

AnonymBruker
Skrevet

Det tar også noe tid for magesekken å trekke seg sammen dersom du er vant til å spise mye mat. 

Anonymkode: 9c1ac...663

Skrevet

Jeg putter på med mye mere proteiner, for bedre metthetsfølelse. En hel boks makrell med tomat på to knekkebrød. En hel boks mager kesam med litt fun saft i. Eller mager kesam med vaniljesmak, en hel boks + et eple. Ett-to egg sammen med havregrøten, eller en halv boks mager cottage cheese på grøten + litt valnøtter. Da blir jeg mett, lenge!

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fyller opp med kalorifattige grønnsaker. I tillegg synes jeg varm drikke hjelper mot sult, så det går mye urtete her om dagene. 

Anonymkode: ad66d...eda

Jeg blir bare ennå mer sulten av grønnsaker, jeg. 

Anonymkode: 06948...bc7

• Liker 1
Skrevet

Sliter veldig med det samme selv 😫

Skrevet

Sjekk at du ikke har et urealistisk vektmål - hvilken BMI har du på din målvekt?
Sjekk at du ikke spiser for lite (det har du gjort, men er de dagene du er sulten, typiske og tilsvarende de dagene du vet at du inntar 1500 kalorier? Dobbelsjekker du informasjonen for de enkelte matvarene? Veier du alt?)
Spiser du bra nok? Får du i deg fem om dagen, nok fett og protein? Har du prøvd forskjellige måltidsmønstre? Drikker du nok vann? Man trenger en viss mengde væske hver dag, og når man spiser mindre enn man trenger for å holde vekta (som man gjør når man slanker seg), må man drikke mer. Helst vann.
En viss grad av sultfølelse må man venne seg til, hvis man er vant til å spise (for) mye. Den vil bli svakere etter hvert.
En viss grad av sultfølelse må man nok også finne seg i hvis man vil kontrollere vekta. Men den skal ikke være uutholdelig. Det over burde hjelpe. Håper du finner ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...