AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Treåringen skal i sin første barnebursdag, til førstemann til å fylle fire i kullet. Jeg har ikke vært borti barnebursdag siden jeg var liten selv, så jeg tenkte jeg skulle høre her. Hvor mye er det vanlig å kjøpe gave for? Anonymkode: 399e3...77b
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 I den alderen ca. 100kr. Anonymkode: 40e12...4ee
Gjest morhjertegod Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Her vi bor, ligger det på en 100 lapp, gjort det siden minsten gikk i barnehagen. Min mange er flinke til å handle på salg/tilbud, så man kan fint komme ned i 50-70 kr for en fin gave på ekstra leker. Her er det snakk om jente gaver, så tusjer/dagbøker, puzzlespill osv er en gjennganger, eller trøyer/hårbøyler/børster fra H&M.
helt_vanlig_mann Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 jeg ville sagt rundt 100.- til 150.-, hvis det er en gode venner av familien/"bestevenn" så kanskje litt høyere.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 Synes dere legger lista litt høyt. Det er stadig diskusjoner rundt dette på barneskolen hvor alle må invitere alle. Da blir det snakk om tusenlapper i året bare til klassekamerater og sånn som situasjonen er i dag med mye arbeidsledighet blir det dyrt for mange. Hva med at "alle" gir 50 kr i rene penger så kan bursdagsbarnet heller kjøpe noe det trenger eller ønsker seg. Uansett så er det ikke mye en får for 100 kr i dag, men tenk hva en kunne kjåpt for 3-400 kr. Har en barn både i barnehage og på skole blir det mye penger i løpet av et år. Anonymkode: c9128...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Fra 50 til 100 ca, i den alderen. Jeg er blitt flink til å shoppe barnegaver på salg. Vi har et barn i førsteklasse, og der har vi avtalt på foreldremøte at det er greit at alle gir 50 kr i gave i barnebursdager, hvis det ikke er noe spesielt, og barnet ønsker seg penger. Veldig greit! Anonymkode: 9e884...629 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dere legger lista litt høyt. Det er stadig diskusjoner rundt dette på barneskolen hvor alle må invitere alle. Da blir det snakk om tusenlapper i året bare til klassekamerater og sånn som situasjonen er i dag med mye arbeidsledighet blir det dyrt for mange. Hva med at "alle" gir 50 kr i rene penger så kan bursdagsbarnet heller kjøpe noe det trenger eller ønsker seg. Uansett så er det ikke mye en får for 100 kr i dag, men tenk hva en kunne kjåpt for 3-400 kr. Har en barn både i barnehage og på skole blir det mye penger i løpet av et år. Anonymkode: c9128...8b1 Fornuftig det, men tror nok et barn på som fyller 4 blir fryktelig skuffet viss han/hun bare får penger. De vil jo ha noe de kan bruke med en gang de pakker opp gaven . Anonymkode: 2b3e1...0e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå