Gå til innhold

Kreve renter på for seint utbetalt lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobbet 2 vakter for en skole i November. Men har fremdeles ikke fått lønn av disse. Har sendt forespørsel til lønnsavdeling uten å få svar. Kan jeg kreve renter på dette? skulle i utgangspunktet fått de utbetalt på desember. 

Anonymkode: f3e34...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den renta kan da ikke være på mer en et par kroner. 
Orker du å gå en "kamp" for noen få mynter? Ikke vet jeg om det er noe å hente uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet 2 vakter for en skole i November. Men har fremdeles ikke fått lønn av disse. Har sendt forespørsel til lønnsavdeling uten å få svar. Kan jeg kreve renter på dette? skulle i utgangspunktet fått de utbetalt på desember. 

Anonymkode: f3e34...49c

Ikke sikkert du skal få de før nå i januar uansett. Ikke unormalt at på diverse arbeidsplasser, så kommer ekstravakter/vikarvakter ikke måneden etter, men måneden etter der igjen. Sånn var det da jeg jobbet som ekstrahjelp på sykehjem. Fast lønn kom for måneden de fastsatte vaktene var, og ekstravakter nesten 2 mnd etterpå. Uansett, om du skulle fått de i desember og det er snakk om 2 vakter, så kan det ikke være snakk om mange ørene i i renter :fnise: Tror ikke det har mye for seg.

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mest for at jeg jobbet "gratis" for skolen i 3 mnd (var i praksisperiode, men de unnlot å ansette en høyskoleutdannet i den perioden jeg var der pga min tidligere utdannelse) og ble lovet pengene for disse 2 vaktene i desember. Disse skulle være med ferdigutdannet lønn, er veldig spent på om timelønnen blir riktig. 

Blir litt irritert når de ikke holder det de lover. 

 

Anonymkode: f3e34...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 11.26, AnonymBruker skrev:

Det er nok mest for at jeg jobbet "gratis" for skolen i 3 mnd (var i praksisperiode, men de unnlot å ansette en høyskoleutdannet i den perioden jeg var der pga min tidligere utdannelse) og ble lovet pengene for disse 2 vaktene i desember. Disse skulle være med ferdigutdannet lønn, er veldig spent på om timelønnen blir riktig. 

Blir litt irritert når de ikke holder det de lover. 

 

Anonymkode: f3e34...49c

Praksisplass i regi av NAV? 

I så fall bør du fortelle det til NAV, det er ikke meningen at en praktikant skal erstatte en ordinært ansatt, en praktikant skal gå på toppen. 

Anonymkode: 5cc70...2c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Praksisplass i regi av NAV? 

I så fall bør du fortelle det til NAV, det er ikke meningen at en praktikant skal erstatte en ordinært ansatt, en praktikant skal gå på toppen. 

Anonymkode: 5cc70...2c5

Nei, gjennom høgskole. En skal jo jobbe endel selvstendig men fremdeles følge et opplegg. Ny ansatt skulle komme "snart" men de drøyde med vilje. Da var det plutselig for seint å bytte praksissted.

Anonymkode: f3e34...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...