AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 12år siden jeg selv gikk ut av skolen så husker ikke dette eksakt. Saken er at en person skylder meg en del penger, vedkommende går på videregående skole og har knappe 3000kr å leve for etter husleie og slikt er betalt. Har mast litt om at jeg vil ha tilbake pengene, men samme unnskyldningen hver gang, det forstår jeg tildels. Men mener å huske noe om at det er en større utbetaling i januar mnd enn ellers, stemmer dette? Kan i såfall bruke dette som et argument med at vedkommende må begynne å betale meg tilbake. Vedkommende har ikke vist noen vilje til å betale tilbake, heller bare brukt det hun/han har på tull å tøys for å si det slik. Mener vedkommende har utbetalt 6700kr pr mnd til vanlig, så er det mer i januar eller husker jeg bare feil? Anonymkode: ac670...d3d
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Universitetsstudenter får 20000kr i januar. Dere bør lage en avbetalingsplan. Ta et overkommelig beløp i måneden. Foreslå det, eller betale alt på en gang. I januar er det normalt litt elstra utgifter på bøker, så man har ikke nødvendigvis så veldig mye bedre råd. Har vedkommede en ekstrajobb? Anonymkode: f7116...6bd
Cambria Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Når jeg gikk på videregående fikk jeg ikke mer i januar enn ellers. Det var først når jeg starta på høgskolen jeg fikk større stipend og lån i januar og august (som nå ligger på 20 000kr). Om man er borteboere på VGS vet jeg ikke om de får større utbetaling. Men studenter får det jo grunnet mer utgifter siden det må kjøpes inn nye bøker, og siden man slipper det på VGS sp tror jeg ikke man får mer da.
Pinkee Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 VGS elever får samme beløp hver måned, med unntak av utstyrsstipendet som utbetales en gang i året. Men, det er penger de skal betale inn igjen, til skolen. Ikke alle linjer som får heller, mener jeg. Lag en avbetalingsplan, feks 50 kr måneden. Så blir det betalt etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå