Gå til innhold

Supplerende opptak bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan søker man på det? Jeg har ikke krav på bhgplass i år, men vil ikke sende barnet avgårde som 9 mnd gammel heller uansett, så ønsker å søke på supplerende plass.... Hvordan funker det? Er det fortsatt frist mars?

Anonymkode: b946f...5e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel søke når som helst, også fører man opp ønsket oppstartsdato i søknaden. Tror ikke du vil få tilbud om plass før denne datoen, men du kan få etter. Det finnes vel uansett knapt noen barnehager som tar inn barn på 9 mnd, de fleste har 10 eller 12 mnd som minimumsalder. I noen kommuner kan du takke ja til (og betale for) en plass og vente en stund før dere tar den i bruk, mens i andre kommuner må den tas i bruk innen en viss tid (her i Oslo f.eks. er det 1 mnd). 

Mye av dette varierer litt fra kommune til kommune, så jeg ville ringt din lokale kommune for å få detaljene.

Anonymkode: 40c4b...186

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan vel søke når som helst, også fører man opp ønsket oppstartsdato i søknaden. Tror ikke du vil få tilbud om plass før denne datoen, men du kan få etter. Det finnes vel uansett knapt noen barnehager som tar inn barn på 9 mnd, de fleste har 10 eller 12 mnd som minimumsalder. I noen kommuner kan du takke ja til (og betale for) en plass og vente en stund før dere tar den i bruk, mens i andre kommuner må den tas i bruk innen en viss tid (her i Oslo f.eks. er det 1 mnd). 

Mye av dette varierer litt fra kommune til kommune, så jeg ville ringt din lokale kommune for å få detaljene.

Anonymkode: 40c4b...186

Jeg vet at bhg her ikke godtar at plasser står ubrukte, dvs de må brukes fra august, men de har ingen minstealder på barna. Har vært i kontakt med dem via Mail.

Anonymkode: b946f...5e5

Skrevet

Her har de sluttet med supplerende opptak, de har et hovedopptak og etter det er det fortløpende etterhvert som barn slutter.

her har vi desemberbarn, for å få plass med storesøster søker vi fra august når hun er 9 mnd, og betaler frem til hun begynner i januar. Dyrt, men eneste måte å være garantert...

Anonymkode: 4dc0f...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...