Gå til innhold

Dama til kompisen til samboeren min.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samboer har en kompis og dama der sliter jeg litt med..

Helt ifra starten hadde hun så mye meninger. Men hun sa det ikke før alle andre var ute av rommet. Og det var hver gang. Om gutta bare var i naborommet for fem minutter rakk hun å slenge ut kommentarer og meninger om min samboers fortid. Hver gang jeg svarte at jeg visste ditt og datt fikk jeg "nei det gjør du ikke, nei det tror jeg ikke du vet."  Det er veldig vanskelig å svare på da. Og følte hun så ned på meg osv. Men tilslutt ble jeg irritert. Hvorfor kan hun slenge ut så mye hele tiden.. Så sa det at om hun har mer å si får hun ta det forran oss begge. Og lurte på hvordan hun kunne tvile på det jeg sa på den måten, jeg hadde aldri gitt henne grunn til å ikke stole på meg selv om hun kanskje ikke stole på min kjæreste, hennes samboers venn..

Hun unnskyldte seg og jeg trodde vi ble ferdig med saken. Men nå. Nærmere et halvt år etter vil hun prate om det fordi hun føler hun fikk all skyld. Jeg tenker at det ikke handler om skyld. Bare ba henne ta opp sånt med alle til stedet. Da blir det ikke sånn i ettertid "hun sa, han sa." Som det faktisk ble.

Jeg fikk sint melding fra hennes kjæreste etterpå om at de prøvde å hjelpe. Mye av det hun sa var ikke reelt. Og hvis det er noen som burde hjelpe er det vel han nærmeste. Og hvis de virkelig ville hjelpe, hvorfor ble det tatt sånn i det skjulte.. 

Hvis vi nå skal snakke ut, hva burde jeg si og ikke si? 

Anonymkode: 32889...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi de synes synd på deg og vil hjelpe deg. Du er tydeligvis,i deres øyne, den svake part i ditt og din samboers forhold. 

Anonymkode: 0c0be...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er dette et skikkelig fjortisopplegg, eller så er det ganske heftige temaer det gjelder som du faktisk ikke har oversikt over. 

At de insisterer på at de hjelper deg kan tyde på at det er noe alvorlig galt med din samboers fortid som han skjuler for deg eller bare forteller deg halvsannheter om. 
Nei, det er kanskje ikke rette måten å gå frem på normalt sett, men det er vel kanskje preget av alvorligheten også? 

Hvis det er alvorlige ting det er snakk om som du bare vet litt om, så ville jeg faktisk hørt etter på dem og snakket rolig ut med dem og hørt godt etter hva det er de har å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kom det ikke er ord fra han kompisen men bare den jenta? De kjenner meg ikke i det hele tatt og vet ingenting om hvordan jeg takler ting. Så fort de hørte om meg var det i gang. De burde faktisk (hvert fall når jeg sier det) stole på at jeg vet ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingenting kriminelt. Det er rykter i en liten by. Men den faktiske sannheten er en mann som sleit psykisk. Stengte av kontakt med hele familien. Lånte penger her og der. Hadde dårlige venner. Løy til sine nærmeste med f.eks si at alt er bra. Sa han hadde betalt, men ikke hadde gjort det, sa han søkte på en jobb uten å faktisk ha gjort det. Til meg sa han alt som det var men til familie og denne kompisen orket han ikke mer mas så han sa det de ville høre. Men jeg vet alt det der. Og hadde de ventet med å slenge alt dette, til de ble kjent med meg så hadde det ikke vært drama. Moren takker meg den dag i dag. Han har jobb, mye kontakt med familie og har ryddet opp i verste gjelden og holder på å betale ned resten (50k.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men la meg bare si det. 10 ganger hørte jeg hva de hadde å si. Den 15. gangen sa jeg at si det når begge hører det. Er det så ille?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det noe reelt og alvorlig, ellers er det bare dramaopplegg fra ei som trenger litt spenning i hverdagen. 

Kan henne hun er missfornøyd med at samboeren din landet på deg, at hun hadde blinket han ut for en venninne, og prøver å skremme deg vekk eller få noe dritt på deg som kan brukes mot deg. 

Kanskje er hun sånn som alltid må ha oppmerksomhet, alltid må vite best. 

Hva om at du snakker med samboeren din, forteller hvordan hun holdt på, hva du svarte, og at du er drittlei dette dramaet. Si at om det er noe du burde vite så er det en gylden anledning for å si det nå, hvis det bare er oppspinn så hadde det vært greit om han ba kompisen sin ta en prat med dama om at det hun holder på med er ugreit og slitsomt. 

Har du noe skriftlig fra dem? Vis samboeren din, og få han til å ta det med kompisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er over et halvt år siden. Jeg fortalte samboer hver gang jeg hørte noe nytt. Det som blir vanskelig er hun tok det alltid muntlig uten andre til stedet så blir sånn for meg nå at jeg vet hun kom med mye dritt som ikle var reelt. Fra hennes side sa hun bare ting som var reelt og prøvde å hjelpe og sånt. Så det var derfor jeg ba om at det gjerne kunne snakkes om, men da skal gutta høre og. Nå har alt dette blitt dratt opp på nytt for hun har faktisk ikke klart å legge det bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Juniper skrev:

Enten er det noe reelt og alvorlig, ellers er det bare dramaopplegg fra ei som trenger litt spenning i hverdagen. 

Kan henne hun er missfornøyd med at samboeren din landet på deg, at hun hadde blinket han ut for en venninne, og prøver å skremme deg vekk eller få noe dritt på deg som kan brukes mot deg. 

Kanskje er hun sånn som alltid må ha oppmerksomhet, alltid må vite best. 

Hva om at du snakker med samboeren din, forteller hvordan hun holdt på, hva du svarte, og at du er drittlei dette dramaet. Si at om det er noe du burde vite så er det en gylden anledning for å si det nå, hvis det bare er oppspinn så hadde det vært greit om han ba kompisen sin ta en prat med dama om at det hun holder på med er ugreit og slitsomt. 

Har du noe skriftlig fra dem? Vis samboeren din, og få han til å ta det med kompisen. 

Denne traff faktisk mest på spikeren. Men nå som ting blir dratt opp igjen og vi skal snakke ut igjen. Hva burde jeg si? Sist la samboer frem at det ikke er ment som noe vondt fra vår side, men at vi er lei av å alltid høre på det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fortsatt på tomannshånd med henne? Er det da hun kommer med disse skyllebøttene?

Hva med å ha telefonen på opptak, ta opp hele smørja.
Hør igjennom det med samboeren din etterpå, så kan han få gleden av å la kompisen høre opptaket. 

Om det ikke får kompisen til å forstå at de må endre kurs her så ville jeg funnet meg andre venner! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er sjelden eller ikke noe alene med henne lengre. Denne kompisen er veldig viktig for han, men jeg tror ikke kompisen vet hvordan dama faktisk holder på. Og da blir det vanskelig. Føler ikke for å jatte med henne men orker ikke mer drama. Håper jeg får lov til å si min mening i saken og faktisk bli ferdig med dette. Er så bortkasta tid. 

Etter jeg faktisk var ferdig med det for så lang tid siden har jeg prøvd mye på det å invitere henne på ting, vøre positiv og vise at det gamle er over. Men fikk sjelden svar. Og nå. Så lang tid etter så skal vi prate ut. Blir litt små irritert. Og vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg. Hun virker veldig hårsår. Noe som er rart da hun sier akkurat det hun mener om andre når som helst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne traff faktisk mest på spikeren. Men nå som ting blir dratt opp igjen og vi skal snakke ut igjen. Hva burde jeg si? Sist la samboer frem at det ikke er ment som noe vondt fra vår side, men at vi er lei av å alltid høre på det gamle.

Ingen grunn til at du skal stå til rette ovenfor denne venninnen, regner med du er voksen og kan stå for dine valg, la denne venninnen si det hun har på hjertet en sist gang,  så blir dere enige om at dette nå er ute av verden uten at du skal forsvare deg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mhm. Samboer mener at han skal ta på seg all skyld. Men jeg syns det er så feil. Tenker at man kan være enig om å være uenig. Og ingen prøvde å legge ut skyld noe sted. Håper hun kan se det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du lot diskusjonen stoppe opp når gutta kom inn i rommet igjen, jeg da. Jeg ville sagt, når gutta kom tilbake til dere, "Vi snakker om fortida di, Jens. Du vet, det med at du (hva enn som ble fortalt). Jeg blir fortalt at jeg skjønner nada og ikke vet nada. Jeg vil gjerne høre dine tanker om at Trine både baksnakker deg og prøver å advare meg mot deg." Eller noe sånt. 

Dette må tas sammen, dere alle fire. Hvordan kan dere (han og kompisen) være så gode venner om vennen tydeligvis ikke mener han er god nok for deg?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Det er jeg helt enig i at jeg burde gjort. Må bli flinkere til å være en sånn type person. Jeg har alltid slitt med å si min mening og ført til at jeg alltid blir overkjørt. Men den perioden fikk jeg nok å klarte hvert fall si noe om det. Blitt flinkere i ettertid å ikke ta i mot alt mulig. Skal spørre de rett ut om de mener jeg er den svake parten i forholdet eller som du skriver, om de mener at han ikke er god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, det er et tulleopplegg fra hennes side ja... 
Da bør du faktisk bare benytte neste sjansen til å fortsette samtalen neste gang hun setter i gang. Så får både typen hennes og samboern din se hvordan hun faktisk er. 
Eller ta opp samtalen som noen her sa. Skal hun være ufin og blande seg i ting hun ikke har noe med og attåtil ikke gir seg etter 6 mnd så må hun settes på plass. Enkelte forstår ikke annet.... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd noe av det samme. Og kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Din samboers fortid har da andre ingenting med sånn egentlig. Det at han har tatt et oppgjør med det og prøver å ordne opp i livet sitt burde vært nok for disse vennene. Forandringer tar også tid og det hjelper han lite om de nærmeste gir han påminnelser om det som var vært vondt i tid og utide. Synes du burde snakke med han om dette så han ikke føler at noen går bak hans rygg. For plutselig kan disse vennene snakke om deg når du ikke er tilstede og da kan han føle at han er veldig alene og ikke mestrer situasjonen siden ingen sier noe i plenum

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Uskyldenselv skrev:

Jeg har opplevd noe av det samme. Og kjenner jeg blir irritert på dine vegne. Din samboers fortid har da andre ingenting med sånn egentlig. Det at han har tatt et oppgjør med det og prøver å ordne opp i livet sitt burde vært nok for disse vennene. Forandringer tar også tid og det hjelper han lite om de nærmeste gir han påminnelser om det som var vært vondt i tid og utide. Synes du burde snakke med han om dette så han ikke føler at noen går bak hans rygg. For plutselig kan disse vennene snakke om deg når du ikke er tilstede og da kan han føle at han er veldig alene og ikke mestrer situasjonen siden ingen sier noe i plenum

Mhm. Tenker selv hvis faren min eller noe alltid skulle fortelle splitter ny kjæreste om alle tingene jeg har gjort feil i min fortid.. 

Han vet altjeg noen gang har hørt. 

Nå sa vi til de at det er bare å nevne tid og sted så kommer vi for å prate. Så det blir spennende når det skjer. Føler verken for å unnskyld meg eller jatte med. Gutta vil gjerne bli kompiser igjen så det er jo det problemet. Tenker at om vi jatter med og tar på oss alt og unnskylder oss nå, hva med neste gang jeg sier min mening eller noe til henne og hun blir såret.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm. Tenker selv hvis faren min eller noe alltid skulle fortelle splitter ny kjæreste om alle tingene jeg har gjort feil i min fortid.. 

Han vet altjeg noen gang har hørt. 

Nå sa vi til de at det er bare å nevne tid og sted så kommer vi for å prate. Så det blir spennende når det skjer. Føler verken for å unnskyld meg eller jatte med. Gutta vil gjerne bli kompiser igjen så det er jo det problemet. Tenker at om vi jatter med og tar på oss alt og unnskylder oss nå, hva med neste gang jeg sier min mening eller noe til henne og hun blir såret.. 

Jeg tror ikke at dere løser noe som helst med å "Jatte med".

Det er bedre å utfordre dem litt. 

"Synes virkeig du, Janne, at det er greit at du sitter der foran meg og prater sånn om typen min hver gang vi er alene? Tror du det er trivelig for meg å sitte å høre på det? Jeg har bedt deg la være og du slutter ikke. Hva er det egentlig du vil?" 

Hvis dere jatter med, så sier dere at det er greit å være guffen. Det skal det ikke være. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...