Gå til innhold

Hvor finner man intelligente men sprøe jenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør så godt jeg kan å bryte ut av mønstre, slik at jeg havner nye steder og får møtt nye folk. Er ikke utadvendt av meg, men jeg er visst en magnet til jenter likevel. Jeg er veldig lett å snakke med, når de først tar kontakt.

Har en tendens til å tiltrekke meg alt mellom himmel og jord, men de jeg kommer overens med og de det sier "klikk" med er de som har noe i toppen - de intelligente. Det har nok noe med det enkle faktum å gjøre at vi er mere på bølgelengde og skjønner hverandre. Er nok av pene jenter som ikke har noe i toppen, men de luker jeg ut temmelig kjapt. De er for meg, totalt uinteressante (ekstra søte blir de når de får avslag, for det er de ikke vandt med).

En problemstilling er at her jeg bor, så er det få intelligente kvinner (eller de er flinke å gjemme seg). Ingen som utdanner seg til noe annet enn helsefagarbeidere/frisører, og de blir gjerne alenemødre med frøet til en eller annen lokal badboy, eller de finner Jesus. Sier ikke at det er en direkte korrelasjon mellom utdannelse og intelligens, men en sammenheng er det. En utdannelse har også andre fordeler, som at en har litt mere penger å rytte med. Det er greit å tenke på, da jeg gjerne kunne tenkt meg å arbeide 80% en eller annen gang i tiden, samt at jeg ønsker å reise en del med min fremtidige kjæreste. Men, det er ikke et must. De få intelligente uten utdannelse har vanligvis vokst i fra badboy kjæresten deres og er av den grunn single. Barn kommer jeg veldig lett overens med, så det handler ikke om det, jeg er bare ikke interessert i alt det ekstra papirarbeidet som et barn fører med seg (når det ikke er mitt). Tror ikke jeg hadde klart å bli sammen med en jente som er en troende. 

En og annen gang kommer jeg i kontakt med karrierekvinnen. Det klikker alltid. Men jeg vet slaget er tapt, da toppjobbene ikke er å finne her lokalt. Spesielt om de er unge.  Karrieren vil alltid komme først. Skal det fungere med en slik jente, så handler alt om timingen (de har gjerne allerede sett for seg i hodet sitt et tidsløp der det og det skal skje. Nærmer de seg 30 har de nådd sine mål karrieremessig, og har fått selvrealisert seg. Først da kan det være håp for et eventuelt forhold. Har jo truffet de som er klare også, men da har jeg av diverse andre grunner ikke vært like interessert tilbake.

Jeg blir ikke yngre med årene heller, selv om jeg eldes som en god vin.

Ikke er jeg alles "cup of tea" heller, noe jeg er fullstendig klar over. Mange ønsker jo å leve et overfladisk liv der en konstant har en annen rolle (enn den man egentlig er). Det er jeg ikke interessert i. Prøver vel kanskje å si at jeg ikke er den mest sosiale, og har aldri hatt noe behov for en diger vennekrets slik at jeg kan ta bilder og legge ut på FB hvor vellykkede vi er / hvor "gøy" vi har det.  Det hører jo med til puslespillet dette her også. Kanskje lettere å finne en som mere lik meg, som setter pris på eget selskap (eller sammen med meg, da). Det må heller ikke misforstås at jeg ikke er sosial, for jeg kan lett ta på meg en maske å spille med. Jeg trivst bare ikke med det.  

Har reflektert mye over hva jeg faktisk trenger. En intelligent og pen jente jeg har noe til felles med (bør ikke være et problem) som i tillegg er en smule sprø. Da går jeg ikke lei. Har jo en vill side selv, men det er få som vet om den. Ønsker å utforske mere på denne siden. I det minste trenger jeg en aksept for den, noe en intelligent kvinne vil lettere kunne godta/forstå.

Oddsen hadde nok vært på min side om jeg bodde i en by, kontra småstedet jeg bor nå.

Hvordan komme i kontakt med en intelligent (men sprø) jente? De vokser ikke akkurat på trær.

Sånn.

Dagens utblåsning ble presentert av nok en Anonym Bruker, og innlegget har egentlig ingen mål å mening annet enn at jeg er frustrert.

Takk for meg!

Anonymkode: 15afc...17a

AnonymBruker
Skrevet

Her *veiver med armen *

Anonymkode: 9ab60...3ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi finnes ;) 

Personlig bryr jeg meg filla om status, eiendeler og rikdom, til tross for en god jobb innen finans. Men jeg elsker å bruke min tid og mine ressurser på alt av opplevelser og sprø innfall. En mann må tåle å drikke whisky med meg for så å ake på snøskuffe ned en fjellskrent. Men jeg setter ikke liv i fare altså. 

Men på meg virker det som de fleste menn ønsker en rosa-blogger enn en bajas. Selv om jeg er mer enn feminin nok. Jeg liker menn med noe i topplokket og som er leken nok til å ta for seg av livet, men jeg synes ikke det er lett å få deres oppmerksomhet heller. 

Er ikke lett det der. 

Anonymkode: 1c3f0...6ea

• Liker 3
Gjest Spiderman
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mann må tåle å drikke whisky med meg for så å ake på snøskuffe ned en fjellskrent.

:smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi finnes ;) 

Personlig bryr jeg meg filla om status, eiendeler og rikdom, til tross for en god jobb innen finans. Men jeg elsker å bruke min tid og mine ressurser på alt av opplevelser og sprø innfall. En mann må tåle å drikke whisky med meg for så å ake på snøskuffe ned en fjellskrent. Men jeg setter ikke liv i fare altså. 

Men på meg virker det som de fleste menn ønsker en rosa-blogger enn en bajas. Selv om jeg er mer enn feminin nok. Jeg liker menn med noe i topplokket og som er leken nok til å ta for seg av livet, men jeg synes ikke det er lett å få deres oppmerksomhet heller. 

Er ikke lett det der. 

Fin tilbakemelding på mitt ellers meningsløse innlegg.

Jeg ble betatt av måten du skriver/ordlegger deg på.

Er ikke så glad i Whiskey jeg, så noen grimaser må du regne med. Ned går det, uansett.

Men du har nok et poeng med rosa-bloggere kontra en bajas som du så fint setter på spissen. Jeg er nemlig overfladisk, og liker jenter som vet å ta vare på kroppen sin. Utseendet må hun ha. Liker best de som er naturlig pene/søte og som av den grunn ikke har behov for å sminke seg noe særlig. Når slike først gidder å pynte seg, så legges det merke til. Da skal hun får høre det (selv om hun nok allerede vet det selv. Og om hun ikke vet, vel, mine ord og mitt blikk vil nok si så mangt. Det samme vil den ekstra uønskede oppmerksomheten fra andre menn gjøre).

Skal ikke ta en tur til pyramidene i Mexico da, å se på dem? Hva som har foregått på jorden i gamle dager, har alltid interessert meg. Aztekere også. Litt avslapning på stranden er heller ikke feil. Mye god mat. Alkohol må jo til av og til, litt ekstra hygge er vel ikke feil? Da kan vi danse & ha det gøy, ha det "samspillet" oss i mellom. Et blikk sier jo mere enn 1000 ord. Vi vet hvor vi har hverandre. Heftig sex er en selvfølge. Noen striper kokain hadde jeg heller ikke sagt nei til, selv om jeg aldri bruker det til vanlig.

Og med den siste setningen der, så tror jeg de fleste sine varsellamper blinker rødt.

Lever ikke i en sort/hvit verden, jeg.

Liker å eksperimentere litt å gjøre opp min egen mening.

AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg er bajas så er jeg mer en nok feminin. Kanskje det er greia? Menn tror ikke jeg er feminin nok før de møter meg. Men det er for meg en selvfølge å ta vare på kroppen men du ser meg aldri med mye sminke utenom fest. Har høye heler men elsker mine fjellstøvler mer. Det overfladiske er bortkasta. Å ta vare på seg selv er en annen ting. 

Den stripa er totalt turn-off. 

• Liker 4
Gjest Minesveiper
Skrevet

Bor du på et øde sted burde du kanskje flytte..

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig så bare kjeder jeg meg litt på jobb.

Kanskje jeg også fisker etter holdninger, for å se.

Tanken om å flytte har slått meg mang en gang, men jeg er ganske ambivalent (er ikke det et fancy ord så vet ikke jeg).

Dem sier det ordner seg for kjekke gutter, og kanskje det gjør det for min del også. Visst ikke så får jeg heller slå meg til ro med at jeg ikke er så kjekk likevel.

Kommer uansett ikke unna det faktum at det snart er helg.

AnonymBruker
Skrevet

Flytt da vel. Få deg en omgangskrets som inkluderer karriærekvinner. Jeg bor i Oslo og kjenner ikke en eneste som ikke har høyrere utdannelse og gode jobber. Bor du så øde at du ikke kan ha en vennekrets i en by?

Du finner dem:

1) I storbyen

2) På kunnskapsarbeidsplasser

3) I lederstillinger (hvis de av en eller annen grunn foretrekker å bo et sted der toppjobber ikke finns, blir de i det minste rektor, avdelingssykepleier, barnehagestyrer, butikksjef el)

3) På universiteter og i forskningsmiljø

4) på BI, dette programmet: https://www.bi.no/videreutdanning/masterstudier-deltid/executive-master-of-management/oversikt/ Det er samlingsbasert, så du kan gå der selv om du bor et annet sted. Hvis ingen på ditt kurs er single, kjenner de noen som er, og man kan pleie kontakter og danne nettverk.

5) I vennekretsen rundt de mest utdannede og intelligente vennene du har av begge kjønn, så plei omgang med dem, selvom de er godt gift (som over).

6) Noen fritifdsaktiviteter for voksne der du bor som ikke er for de hjernedøde? Innen kulturlivet kanskje? Symfoniorkester, eller konserter, litteratur, et kor som holder et høyt nivå?

Anonymkode: c04c1...569

Skrevet

Vi finnes! 

Men gjerne i større byer der vi kan utdanne oss eller jobbe. Så du får vurdere å flytte. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

7) Kom på et sted til: På quiz.

Anonymkode: c04c1...569

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg fikk av å lese ditt innlegg var: " Det finnes ikke mange intelligente kvinner, de vokser ikke akkurat på trær høhø" , Hva må jeg gjøre for å finne disse kvinnene som tilsvarer 0,000000009 promille av befolkningen?  

Anonymkode: 191f3...6d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig så bare kjeder jeg meg litt på jobb.

Kanskje jeg også fisker etter holdninger, for å se.

Tanken om å flytte har slått meg mang en gang, men jeg er ganske ambivalent (er ikke det et fancy ord så vet ikke jeg).

Dem sier det ordner seg for kjekke gutter, og kanskje det gjør det for min del også. Visst ikke så får jeg heller slå meg til ro med at jeg ikke er så kjekk likevel.

Kommer uansett ikke unna det faktum at det snart er helg.

Ambivalent er et kjent ord og ikke spesielt fancy.

Kanskje du ikke er smart nok for de smarte kvinnene?

Anonymkode: 738b2...1fc

• Liker 7
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør så godt jeg kan å bryte ut av mønstre, slik at jeg havner nye steder og får møtt nye folk. Er ikke utadvendt av meg, men jeg er visst en magnet til jenter likevel. Jeg er veldig lett å snakke med, når de først tar kontakt.

Har en tendens til å tiltrekke meg alt mellom himmel og jord, men de jeg kommer overens med og de det sier "klikk" med er de som har noe i toppen - de intelligente. Det har nok noe med det enkle faktum å gjøre at vi er mere på bølgelengde og skjønner hverandre. Er nok av pene jenter som ikke har noe i toppen, men de luker jeg ut temmelig kjapt. De er for meg, totalt uinteressante (ekstra søte blir de når de får avslag, for det er de ikke vandt med).

En problemstilling er at her jeg bor, så er det få intelligente kvinner (eller de er flinke å gjemme seg). Ingen som utdanner seg til noe annet enn helsefagarbeidere/frisører, og de blir gjerne alenemødre med frøet til en eller annen lokal badboy, eller de finner Jesus. Sier ikke at det er en direkte korrelasjon mellom utdannelse og intelligens, men en sammenheng er det. En utdannelse har også andre fordeler, som at en har litt mere penger å rytte med. Det er greit å tenke på, da jeg gjerne kunne tenkt meg å arbeide 80% en eller annen gang i tiden, samt at jeg ønsker å reise en del med min fremtidige kjæreste. Men, det er ikke et must. De få intelligente uten utdannelse har vanligvis vokst i fra badboy kjæresten deres og er av den grunn single. Barn kommer jeg veldig lett overens med, så det handler ikke om det, jeg er bare ikke interessert i alt det ekstra papirarbeidet som et barn fører med seg (når det ikke er mitt). Tror ikke jeg hadde klart å bli sammen med en jente som er en troende. 

En og annen gang kommer jeg i kontakt med karrierekvinnen. Det klikker alltid. Men jeg vet slaget er tapt, da toppjobbene ikke er å finne her lokalt. Spesielt om de er unge.  Karrieren vil alltid komme først. Skal det fungere med en slik jente, så handler alt om timingen (de har gjerne allerede sett for seg i hodet sitt et tidsløp der det og det skal skje. Nærmer de seg 30 har de nådd sine mål karrieremessig, og har fått selvrealisert seg. Først da kan det være håp for et eventuelt forhold. Har jo truffet de som er klare også, men da har jeg av diverse andre grunner ikke vært like interessert tilbake.

Jeg blir ikke yngre med årene heller, selv om jeg eldes som en god vin.

Ikke er jeg alles "cup of tea" heller, noe jeg er fullstendig klar over. Mange ønsker jo å leve et overfladisk liv der en konstant har en annen rolle (enn den man egentlig er). Det er jeg ikke interessert i. Prøver vel kanskje å si at jeg ikke er den mest sosiale, og har aldri hatt noe behov for en diger vennekrets slik at jeg kan ta bilder og legge ut på FB hvor vellykkede vi er / hvor "gøy" vi har det.  Det hører jo med til puslespillet dette her også. Kanskje lettere å finne en som mere lik meg, som setter pris på eget selskap (eller sammen med meg, da). Det må heller ikke misforstås at jeg ikke er sosial, for jeg kan lett ta på meg en maske å spille med. Jeg trivst bare ikke med det.  

Har reflektert mye over hva jeg faktisk trenger. En intelligent og pen jente jeg har noe til felles med (bør ikke være et problem) som i tillegg er en smule sprø. Da går jeg ikke lei. Har jo en vill side selv, men det er få som vet om den. Ønsker å utforske mere på denne siden. I det minste trenger jeg en aksept for den, noe en intelligent kvinne vil lettere kunne godta/forstå.

Oddsen hadde nok vært på min side om jeg bodde i en by, kontra småstedet jeg bor nå.

Hvordan komme i kontakt med en intelligent (men sprø) jente? De vokser ikke akkurat på trær.

Sånn.

Dagens utblåsning ble presentert av nok en Anonym Bruker, og innlegget har egentlig ingen mål å mening annet enn at jeg er frustrert.

Takk for meg!

Det er vel flere kvinner enn menn med høyere utdanning. "Problemet" er at disse flytter inn til byene. Menn som insisterer på å bli boende på landet har gjerne ikke så mye å velge i.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, prt90 skrev:

Det er vel flere kvinner enn menn med høyere utdanning. "Problemet" er at disse flytter inn til byene. Menn som insisterer på å bli boende på landet har gjerne ikke så mye å velge i.

Dagens vits..

Anonymkode: 89f37...271

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye stavefeil og feil bruk av ord og uttrykk i det innlegget her at jeg ikke klarer å ta det seriøst. Jeg ser du prøver veldig hardt på å virke velutdannet og ordentlig, men det lyser usikkerhet av hele teksten.

Anonymkode: a62bb...925

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens vits..

Jaha? Ta en titt på tallene så vil du se at jeg har rett

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens vits..

Var vel mye sant i det innlegget.

Anonymkode: b6d2b...9e0

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ambivalent er et kjent ord og ikke spesielt fancy.

Kanskje du ikke er smart nok for de smarte kvinnene?

Jeg skrev at jeg liker intelligente kvinner, og kommer lettere overens med de. Om jeg er smart eller ei får da være opp til dem å bedømme. Erfaringen tilsier uansett at jeg slipper gjennom nåløyet. Men for all del, kan hende de er blendet av mitt slående vakre utseende, og at de av den grunn ikke gjennomskuer meg.

Men du har skjønt det du, at det er gøy å gjemme seg bak en AB til tider.

Til andre AB:

- Quiz handler stort sett kun om å følge med i avisene, ha litt peiling på musikk, samt å ha noen allmennkunnskaper på plass. Det kan jo være en aldri så liten indikasjon på at en har noe i topplokket, for all del.

- Skriftspråket kan vel til nøds si noe det også. Men min erfaring er at mange spesialister har et ganske dårlig skriftspråk. Er de mindre intelligente de da? Tror ikke det. Dessuten er det mange faktorer å ta hensyn til her. Hva om jeg er 60 år, og det er ørten år siden jeg gikk på skole? Autokorreksjon og bruk av mobil og PC kan også påvirke skriftspråket i negativ retning, over tid.

Kanskje en bør definere hva intelligens er også. Det er jo mange former for intelligens.

Kanskje jeg er selve definisjonen på hva intelligens ikke er?

Sukk.

Men jeg fikk da litt inspirasjon fra tråden likevel.

Så sånt sett har jeg lykkes med min utblåsning og frustrasjon.

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev at jeg liker intelligente kvinner, og kommer lettere overens med de. Om jeg er smart eller ei får da være opp til dem å bedømme. Erfaringen tilsier uansett at jeg slipper gjennom nåløyet. Men for all del, kan hende de er blendet av mitt slående vakre utseende, og at de av den grunn ikke gjennomskuer meg.

Men du har skjønt det du, at det er gøy å gjemme seg bak en AB til tider.

Til andre AB:

- Quiz handler stort sett kun om å følge med i avisene, ha litt peiling på musikk, samt å ha noen allmennkunnskaper på plass. Det kan jo være en aldri så liten indikasjon på at en har noe i topplokket, for all del.

- Skriftspråket kan vel til nøds si noe det også. Men min erfaring er at mange spesialister har et ganske dårlig skriftspråk. Er de mindre intelligente de da? Tror ikke det. Dessuten er det mange faktorer å ta hensyn til her. Hva om jeg er 60 år, og det er ørten år siden jeg gikk på skole? Autokorreksjon og bruk av mobil og PC kan også påvirke skriftspråket i negativ retning, over tid.

Kanskje en bør definere hva intelligens er også. Det er jo mange former for intelligens.

Kanskje jeg er selve definisjonen på hva intelligens ikke er?

Sukk.

Men jeg fikk da litt inspirasjon fra tråden likevel.

Så sånt sett har jeg lykkes med min utblåsning og frustrasjon.

Du tar deg fort nær av ting, det skal du ha.

Det kan godt være at du kommer overens med intelligente kvinner i en samtale eller to før de bryter med deg, eller at de ikke tar kontakt med deg  i det hele tatt fordi du er kjent for å være blærete uten å ha noe å være blærete for, og at du derfor ikke treffer de så ofte? Kommer du fra en liten plass der alle kjenner alle, så får man fort rykte på seg. Og du virker ikke spesielt sjarmerende...

Hilsen anonym. :P 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...