AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Nøtter osv..frukt..grønnsaker.. Av det spiser jeg kun grønnsaker, og Det er for meg middag. Er Jeg alene om å heller avstå fra godteri enn å spise "sunt" godteri? Klarer ikke å kose meg med en neve mandler, ekstra ekstra ekstra ekstra lett krem av noe slag med frukt og nøtter, eller annet sunt. Jeg synes det er ekkelt. Anonymkode: 402ca...d67
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 Jeg koser meg gjerne med nøtter og frukt, men lett produkter synes jeg sjeldent er godt. Men selv om jeg velger å kose meg med sunt "godteri" til vanlig så synes jeg jo det er kjempedigg når jeg endelig dykker ned i en pose med smågodt 😄 Anonymkode: 40da7...cf9
Berit Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 (endret) Jeg spiser ikke butikk godteri eller hvordan jeg skal beskrive det. Ikke godteri som er tilsatt sukker eller andre søtningsmidler utenom fra original produkter som frukt og tørket frukt, vaniljepulver, noen søte grønnsaker. Smaksløkene forandrer seg til å venne seg til det du pleier å spise. Så hvis du venner deg til å ikke spise usunt godteri over tid, vennner du smaksløkene mer og mer til å like dadler, nøtter mm som snop. De som er vant med å spise en del vanlige søte og salte butikk snop, synes ofte ikke det er særlig godt med sunn snop. Men jeg kan love deg at sunn snop smaker himmelsk hvis du ikke er vant med annet. Nesten hva som helst smaker veldig godt hvis man er skikkelig sulten. Endret 8. januar 2016 av Berit 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 11 minutter siden, Berit skrev: Jeg spiser ikke butikk godteri eller hvordan jeg skal beskrive det. Ikke godteri som er tilsatt sukker eller andre søtningsmidler utenom fra original produkter som frukt og tørket frukt, vaniljepulver, noen søte grønnsaker. Smaksløkene forandrer seg til å venne seg til det du pleier å spise. Så hvis du venner deg til å ikke spise usunt godteri over tid, vennner du smaksløkene mer og mer til å like dadler, nøtter mm som snop. De som er vant med å spise en del vanlige søte og salte butikk snop, synes ofte ikke det er særlig godt med sunn snop. Men jeg kan love deg at sunn snop smaker himmelsk hvis du ikke er vant med annet. Nesten hva som helst smaker veldig godt hvis man er skikkelig sulten. Nei. Jeg liker det ikke. Anonymkode: 402ca...d67
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 1 time siden, Berit skrev: Jeg spiser ikke butikk godteri eller hvordan jeg skal beskrive det. Ikke godteri som er tilsatt sukker eller andre søtningsmidler utenom fra original produkter som frukt og tørket frukt, vaniljepulver, noen søte grønnsaker. Smaksløkene forandrer seg til å venne seg til det du pleier å spise. Så hvis du venner deg til å ikke spise usunt godteri over tid, vennner du smaksløkene mer og mer til å like dadler, nøtter mm som snop. De som er vant med å spise en del vanlige søte og salte butikk snop, synes ofte ikke det er særlig godt med sunn snop. Men jeg kan love deg at sunn snop smaker himmelsk hvis du ikke er vant med annet. Nesten hva som helst smaker veldig godt hvis man er skikkelig sulten. Helt enig. Litt i samme gate er salt. Ferdigmat/halvfabrikata inneholder mye salt. Er du vant til spise mye av dette merker du ikke saltmengden. Dersom du over en periode kutter ut dette og kun spiser mat laget fra bunnen, merker du med en gang hvor ekstremt mye salt det er i slike ferdig-varianter (posesuppe, gryteretter, krydderblandinger etc). Anonymkode: a4543...081
Berit Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 3 timer siden, Berit skrev: 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg liker det ikke. Anonymkode: 402ca...d67 Nei, men har du prøvd over noen måneder å ikke spise noe søtsaker? Det må nemlig til mange ganger for at smaksløkene skal like det.
Gjest Runforit Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 Elsker å kutte opp masse frukt og kose meg med en solid fruksalat Ekstra godt med vanilje yoghurt med kanel på
Berit Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 3 timer siden, Runforit skrev: Elsker å kutte opp masse frukt og kose meg med en solid fruksalat Ekstra godt med vanilje yoghurt med kanel på Mmmmm, deilig. Jeg bruker yoghurt naturell og så drysser jeg ekte vaniljepulver i. Liker også å blande i noen nøtter, hakkete fiken og godjibær. Drysser også ofte over øko kakeanibs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå