Gå til innhold

Ditt favorittvaskemiddel


Philosophia

Anbefalte innlegg

Ettersom flere enn meg er i gang med kjøkkenrengjøring og det i mange rengjøringstråder har blitt diskusjon om hvilke vaskemidler som er best starter jeg en egen tråd til dette.

Hva er ditt favorittvaskemiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zalo' date= passer til alt, med nylonvask på en meget god andreplass.

Absolutt helt enig, mer enn dette trenger jeg ikke. Har muligens en grønnsåpe flaske stående bakerst i skapet, men bruker aldri.

:skikkelig-husmor-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Favoritten min er ikke den mest effektive, men definitivt den som får ting til å føles/lukte renest: Grønnsåpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har så mange flasker i skapet' date=' men lurer på hva nylonvask brukes til?[/quote']

Alt mulig. Perfekt til flekkfjerning (klær) og vindusvask. Det står en hel liste av bruksområder på tuben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nesten bare zalo.

På ekstra vanskelige ting bruker jeg salmiakk og jeg bruker klorin i do.

Flisene på badet får av og til en omgang med et eller annet universalmiddel. Bruker også en sånn spray-ting til speil og blanke overflater.

Men i 97% av tilfellene duger det bra med en skvett zalo i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zalo, salmiakk og Jiff baderom.

Gleder meg til sprayflasken som til Jiff spray&mopp er tom, den lukter skikkelig ille. Grønnsåpen som samboeren min kjøpte brukes bare til toving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben har vi et utrolig bra rengjøringsmiddel fra ecolab eller noe i den duren... den er på sprayflaske og fjerner flekker lett som bare det...trenger bare en tørr klut, så blir alt skinnende rent. Desverre har jeg aldri sett den i noen butikker.... buhu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Bruker forskjellige, men mest Zalo. Har også Jif universal til alle glatte flater, og Jif Baderom til dusjkabinettet. Jif Mopp er det dummeste kjøpet, for det er garantert bare en fortynnet utgave av Jif Oxy-Action (eller noe slikt), og stinker aftershave :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif Mopp er det dummeste kjøpet' date=' for det er garantert bare en fortynnet utgave av Jif Oxy-Action (eller noe slikt), og stinker aftershave :evil:[/quote']

Jeg synes den er veldig bra, og synes den lukter kjempegodt. Enkelt og praktisk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i Zalo og jif kjøkkenspray på kjøkkenet. Ajax til gulvene og på badet bruker jeg domestoe i do + Effekt engangskluter til å vaske toalett etc med. Grønnsåpe brukes bare på ubehandlet lyst treverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zalo til oppvask, jiff universalspray til å tørke av benkeplaten+speil, Jiff skurekrem til komfyr/vask/dusj, klorin i do, ajax på gulv og nylonvask til vinduer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...