AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #1 Skrevet 8. januar 2016 Trenger tips til hvordan jeg kan få en sterkere rygg og bedre holdning med hjemmeøvelser Har en hengende pukkelrygg, både når jeg går og sitter men spesielt når jeg sitter synker jeg sammen som en sekk , og syntes det er slitsomt og vondt å holde ryggen rett i mer enn noen minutter av gangen. Veldig anstrengende, så trenger å få sterkere rygg. Noen som kan veilede litt? Anonymkode: 0f4b2...6ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #2 Skrevet 8. januar 2016 En fysioterapeut ville nok kunne instruere deg i de øvelsene som blir riktig for deg Anonymkode: 49995...968 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #3 Skrevet 8. januar 2016 Jeg har ikke råd til fysioterapeut og ikke mulighet til å leie PT eller lignende på institutt. Derfor jeg spør her om litt enkle provisoriske hjemmeøvelser Anonymkode: 0f4b2...6ff
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke råd til fysioterapeut og ikke mulighet til å leie PT eller lignende på institutt. Derfor jeg spør her om litt enkle provisoriske hjemmeøvelser Anonymkode: 0f4b2...6ff Dersom du har helsemessige behov for det, blir du vel henvist av lege til fysioterapeut? Ofte er det kun en time, og da får man øvelser m.m. Anonymkode: 49995...968
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 http://www.keepinspiring.me/10-simple-exercises-to-improve-posture/ Se på noen av øvelsene her. Jeg har samme problem, og mye av det stammer fra for trent framdel (mage, bryst) og for lite trent bakdel (rygg, skuldre, nakke). Det som skjer er at den trente, og stramme fremdelen trekker deg fram, og siden bakdelen er "slapp" gir den etter, og lar framdelen trekke deg ned. Jeg lar derfor være å trene magen mer enn jeg må, fram til ryggen og har jobbet seg opp. Anonymkode: 9f36c...335
Gjest Spiderman Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 Alle øvelser som får skulderbladene ned og tilbake og brystkassa fremover. Pullups og roing (hvor du ligger og drar deg opp fra en liggende stilling). Har du romaskin er det enda bedre. Teknikk er viktig eller virker øvelsene mot sin hensikt. Pukkelrygg skyldes ofte lite eller ingen aktivtet i musklene som trekker skulderbladene sammen.
Thorn Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har litt av samme problem, på treningsplan fra fysioterapeut har hun lagt på rygghev og parallelløft som ryggøvelsene jeg skal jobbe med. Kan jo begynne der?
Gjest Bossa Nova Skrevet 9. januar 2016 #8 Skrevet 9. januar 2016 Jeg bare skriver her for å få denne tråden inn på mine innlegg. Tenkte spesielt å trene skuldermuskulaturen. Hvor lenge må man trene for å ha bygget muskler her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå