Gå til innhold

Pomeranian og sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en 3 mnd liten pomeranian som er såå spretten! Han følger meg hvor enn jeg går, så når jeg nå setter meg i sofaen så hopper han ivrig opp etter, som regel uten problem...

problemet er da at jeg har hørt de ikke skal hoppe ned sofaer selv? Er dette sant? For det er utrolig vanskelig å skulle passe på ham konstant når han kommer seg opp selv. Han har hoppet ned et par ganger før jeg har klart å reagere og de få gangene det har vært så har det gått bra, men greit å høre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at de ikke skal hoppe ned selv er fordi de kan knekke beina når de lander, pga avstanden fra sofa til gulvet. Hadde nok forsøkt å passe ekstra godt på den når du reiser deg fra sofaen osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Worcy skrev:

Hei! Jeg har en 3 mnd liten pomeranian som er såå spretten! Han følger meg hvor enn jeg går, så når jeg nå setter meg i sofaen så hopper han ivrig opp etter, som regel uten problem...

problemet er da at jeg har hørt de ikke skal hoppe ned sofaer selv? Er dette sant? For det er utrolig vanskelig å skulle passe på ham konstant når han kommer seg opp selv. Han har hoppet ned et par ganger før jeg har klart å reagere og de få gangene det har vært så har det gått bra, men greit å høre..

Kan du evt lage et "gå-brett" til hunden som du monterer på sofaen og ned til gulvet, så hunden kan gå ned uten risiko for å brekke bena sine?

Anonymkode: ff786...bc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

btw

Merkelig med dyr som gjør ting som kan resultere i store skader på kroppen deres. Er  det naturlig i dyrenes verden?

Kjenner de ikke sine begrensninger?

Er dette en hunderase som er avlet frem spesielt for å få så små og skjøre (i bena) hunder???

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du evt lage et "gå-brett" til hunden som du monterer på sofaen og ned til gulvet, så hunden kan gå ned uten risiko for å brekke bena sine?

14 minutter siden, C-girl skrev:

Grunnen til at de ikke skal hoppe ned selv er fordi de kan knekke beina når de lander, pga avstanden fra sofa til gulvet. Hadde nok forsøkt å passe ekstra godt på den når du reiser deg fra sofaen osv. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp har sett folk skriver at de er skjøre og er derfor, mens andre sier at de ikke er såå skjøre som andre skal ha det til. Sofaen min er ikke verdens høyeste heller, er en studentsofa.

Jeg har prød å lekke både en liten krakk og puter der kan han kan gå ned, men han går alle andre steder, hehe! Selvom jeg viser han :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...