Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste begynt undre meg over en ting. Hva er galt med KG? Dere/Vi har et ekstremt dyktig moderator og admin team.
Men allikevel har vi et giftig miljø hvor angrep alltid vil være det fremste retoriske verktøyet. 
Ei jente lager seg en bruker på KG. Hun er 17 år å trenger råd. 

Hun lager en tråd hvor hun ramser opp sine kvaliteter og mangler å spør om oss gutta på KG om vi kunne date hu.
Det skulle hun aldri ha gjort. For KG er fyllt med kvinnelige haier. Haier som tiltrekkes av blod. Jeg kaller de psykopater og sadister.

Uansett. Haiene slår til. Jenta som spør KG til råds å blir møtt med 10 sider med personangrep om
hvor forferdelig hun er. Damene her inne forteller hu om hvor syk , grusom og forferdelig hu er. Helst bør hu henge seg.

Dette er ikke en historie hentet fra min fantasi. Dette er en ekte historie. Jeg har lest uendelig antall tråder
som har utartet seg slik. Og vedkommende som lagde tråden skrev på ris og ros "jeg kom hit å lette etter
trøst og råd men jeg ble mobbet ned. vennligst slett meg". Det var ei 17 årig jente.

Som jeg alltid har sagt. Moderatorene på KG bestemmer temperaturen. Om de ikke vil at folk skal mobbes fra forumet
så kan de sette ned foten.

Dette forumet er fyllt til randen med giftige mennesker som ikke har som annet mål enn å rakke ned på andre. Om det
er en liten hard kjerne av psykopater eller om det er mer omfattende vet jeg ikke, siden alle drittsekkene gjemmer
seg bak AB.

Jeg er uansett uten tvil det mennesket i KG sin historie som har sett mest til hets. Men jeg har hard hud.
Andre som kommer hit derimot, har nok neppe like hard hud mot hets som meg.

På VG Debatt og diskusjon.no har man ikke det samme giftige miljøet som vi har på KG. Hvorfor?
Fordi : Om du går til personangrep på noen VG debatt så blir du utestengt med en gang.

Derfor så bruker folk på VG debatt argumenter fremfor personangrep som virkemiddel.

Vi kan alle enes i at kulturen på KG er en mobbe kultur. I alle debatter. Det er ikke en faens kjeft på KG
som bryr seg om å diskutere saklig.

Så hvorfor er KG så giftig i forhold til VG Debatt forum? På KG er det omtrent bare damer som diskuterer.
På VG debatt er det nesten bare menn.

Kan svaret være at damer er mer mobbende enn menn?

Eller kan svaret ligge i regler for forumet? Som sagt : Begår du personangrep på VGD stenger de deg ute med en gang.
På KG så kan du sitte å angripe meg i 1 år uten at det skjer noe, du kan true meg på livet, true meg med vold og
det som verre er. Men du blir ikke utestengt for det. 

Fritt frem å hetse og true meg på KG. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare omtrent damer som diskuterer her. Det er svært mange menn her. 

Hvorfor er det at du tror det ligger i kvinners natur å mobbe? 

Skal jeg si unnskyld mener du for at noen (både kvinner og menn) mobber andre? Selv om jeg aldri mobber noen? Du mener tydeligvis det siden du skriver "dere damer". Tar du på deg alt ansvar menn gjør? Tar du på deg ansvaret for at noen menn mobber andre, voldtar, dreper, slår og alt mulig andre vonde ting? Hvis ikke, hvorfor skal jeg på noen måte akseptere det du skriver? 

Anonymkode: 1c297...71e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe nytt, det har vært sånn siden jeg opprettet bruker he rinne. Det er heller ikke noe nytt å nye tråder dukker opp, med fokus på temaet, men ingenting mer. Noen tror de kan gjøre hva de vil både i virkelighetens verden og bak ett tastatur. Hvorfor enkelte må oppføre seg som de gjør må de nesten svare på selv. Men dette blir som å spørre en notorisk tyv hvorfor han stjeler. (For å svare selv, han kan ikke annet og bryr seg ikke, listen hans i strafferegisteret er ikke noe å gjøre med.)

Anonymkode: 1075b...ae7

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet (endret)

(...fordi jeg er; Så schkåål!) men ja.. Mye dømmende moralister her på KG som er kjappe ute med pekefingern og stygge, nedlatende kommentarer.. Så enig med deg jeg. Word.  Edit: det er ikke i DAMERS natur å mobbe, men tydelig en del av miljøet her på KG. 

Endret av cheshirecat
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er alle mennene på dette kvinneforumet snille og helt friske i hodet. 

Anonymkode: 35583...144

• Liker 14
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare omtrent damer som diskuterer her. Det er svært mange menn her. 

Hvorfor er det at du tror det ligger i kvinners natur å mobbe? 

Skal jeg si unnskyld mener du for at noen (både kvinner og menn) mobber andre? Selv om jeg aldri mobber noen? Du mener tydeligvis det siden du skriver "dere damer". Tar du på deg alt ansvar menn gjør? Tar du på deg ansvaret for at noen menn mobber andre, voldtar, dreper, slår og alt mulig andre vonde ting? Hvis ikke, hvorfor skal jeg på noen måte akseptere det du skriver? 

Vi menn blir lynsjet , jaget ut. Det er ikke rom for saklighet på dette forumet. Fakta og gode argumenter blir bare snøftet av.

Om du har vært her mer enn 1-2 måneder vil du se at det som teller på KG er personangrep. 

Det er ikke slik på forum hvor menn er i overtall. Der kan man ha en sivilisert og saklig diskusjon.

Jeg har faktisk testet dette ut for å få dette bekreftet så dette er ikke en løs påstand. Jeg har i min tid diskutert mye på VG Debatt, jeg har opprettet kontroversielle temaer der. Og de ble diskutert rikelig. Men det var ikke en eneste kjeft som gikk til personangrep mot meg , begge trådene jeg lagde fikk over 10 sider med diskusjon. Men INGEN fornærmet meg.

Så kopierte jeg begge trådene over til KG. Hva skjedde? Jo , jeg fikk over 10 sider med diskusjon. Men absolutt ALT innholdet i de 10 sidene var personangrep. Det var ikke en eneste dame som diskuterte saklig eller med argumenter.

Er det fordi KG ikke er strenge nok med personangrep eller er det fordi damer ikke evner oppføre seg sivilisert og saklig? Kanskje damer er mest vandt til å prate om rosablogger og fotballfrueskandaler?

Endret av WubWub
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, WubWub skrev:

Vi menn blir lynsjet , jaget ut. Det er ikke rom for saklighet på dette forumet. Fakta og gode argumenter blir bare snøftet av.

Om du har vært her mer enn 1-2 måneder vil du se at det som teller på KG er personangrep. 

Det er ikke slik på forum hvor menn er i overtall. Der kan man ha en sivilisert og saklig diskusjon.

Jeg har faktisk testet dette ut for å få dette bekreftet så dette er ikke en løs påstand. Jeg har i min tid diskutert mye på VG Debatt, jeg har opprettet kontroversielle temaer der. Og de ble diskutert rikelig. Men det var ikke en eneste kjeft som gikk til personangrep mot meg , begge trådene fikk over 10 sider med diskusjon. Men INGEN fornærmet meg.

Så kopierte jeg begge trådene over til KG. Hva skjedde? Jo , jeg fikk over 10 sider med diskusjon. Men absolutt ALT innholdet i de 10 sidene var personangrep. Det var ikke en eneste dame som diskuterte saklig eller med argumenter.

Er det fordi KG ikke er strenge nok med personangrep eller er det fordi damer ikke evner oppføre seg sivilisert og saklig? Kanskje damer er mest vandt til å prate om rosablogger og fotballfrueskandaler?

Hva dreiet disse to trådene seg om da?

Anonymkode: e4698...98a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere brukere her. Som jeg av forskjellige årsaker slettet etterhvert. Men, jeg har vært med fra begynnelsen av KGs tid. Og det har hatt en enorm negativ utvikling. Første bruker slettet jeg fordi jeg skrev for mye personlig, og fare for gjenkjennelse. Men den gangen var det hyggelig å være på KG, folk var hyggelige og man kunne ha fine diskusjonstråder uten hetsing eller annet ubehagelig. Jeg fikk Dagens Rose av og til, og hadde dagbok med mange besøkende og hyggelige kommentarer. 

Jeg opprettet en ny bruker en stund etter. KG var fin i starten. Etter hvert, fikk jeg en hel brukerskare etter meg. Uansett hvilken tråd jeg startet, var alt galt. Uansett hva jeg skrev, ble jeg hetset. Jeg startet EN tråd som ble mottatt positivt, og det er vel nesten det eneste positive. Den tråden eksisterer den dag i dag, men jeg ble aldri en bruker som akkurat ble savnet av noen da jeg slettet brukeren. 

Jeg opprettet ny, og mitt første innlegg var saklig og ikke negativt på noen måte, men ble møtt med en elendig frekkhet fra en bruker om at hun ser dette er mitt første innlegg, og skrev i på enn spydig sarkastisk måte at hun håper jeg vil bidra med noe positivt til forumet. 

KG er ikke det det en gang var, og jeg bare fatter ikke at moderatorene lar folk både holde på å trolle, og å hetse mennesker her, gang på gang på gang. Selv om mange ikke følger forumets regler, og hetser, blir de ikke utestengt. KG er forpestet og ødelagt på den måten. Savner Koselige KG slik det en gang var... 

Anonymkode: 2a6b3...145

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt uenig. Har ikke observert mye mobbing blandt kvinnene her på forumet. Det "værste" jeg har sett er at noen kanskje blir litt for ærlige, og sier "skjerp deg nå er du helt gæren/desperat, du må skjønne at han flykter vekk fra deg" osv til jenter som tips og veiledning, men den harde sannheten må jo faktisk frem den også når folk spør etter råd.

Derimot observerer jeg MYE kvinneshaming fra mannfolka her, blandt annet deg Wub Wub, men du er ikke den eneste og heller ikke den værste. Og det sier ganske mye at det er flere menn som er værre enn deg her på å rakke ned på kvinner med totalt urasjonelle poenger og virkelig diskriminerende og respektløse synsinger. Ikke så rart at de mannfolka blir "lynsjet" ut herfra blandt enkelte av kvinnene med bein nok i nesa til å stå opp for den dritten enkelte lirer av seg.

Anonymkode: e1972...792

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er tråden fra kg?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt uenig. Har ikke observert mye mobbing blandt kvinnene her på forumet. Det "værste" jeg har sett er at noen kanskje blir litt for ærlige, og sier "skjerp deg nå er du helt gæren/desperat, du må skjønne at han flykter vekk fra deg" osv til jenter som tips og veiledning, men den harde sannheten må jo faktisk frem den også når folk spør etter råd.

Derimot observerer jeg MYE kvinneshaming fra mannfolka her, blandt annet deg Wub Wub, men du er ikke den eneste og heller ikke den værste. Og det sier ganske mye at det er flere menn som er værre enn deg her på å rakke ned på kvinner med totalt urasjonelle poenger og virkelig diskriminerende og respektløse synsinger. Ikke så rart at de mannfolka blir "lynsjet" ut herfra blandt enkelte av kvinnene med bein nok i nesa til å stå opp for den dritten enkelte lirer av seg.

Okey. Hva kvinnehatende har jeg sagt? Det burde vel være en smal sak å sitere kvinnehatende utsagn fra meg om det du sier er sant?

Skrevet (endret)
5 minutter siden, WubWub skrev:

Dette er en av de : http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1748627/tittel/moedre-boer-ta-seg-sammen

Jeg kopierte den tråden hit. Og alle svarene var personangrep. Det viser til at damer ikke kan diskutere saklig

Synes du virkelig det er rart at du fikk forskjellig reaksjon fra kvinner og menn på den tråden? 

Og mener du, i fullt alvor, at tråden i seg selv er saklig?

Endret av pantertante
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget ditt føyer seg inn i rekken av mobbing og usakligheter. For jeg har selvfølgelig aldri sagt noe kvinnehatende.

Jeg er underforstått med at jeg vil bli utestengt fra dette forumet så fort jeg bryter en eneste regel. Derfor gjør jeg mitt ytterste for å være innafor. 

Det er derimot helt greit for damer å angripe meg. Jeg har blitt truet på livet, truet med vold, brukere har mobbet meg i over 1 år og ingenting skjer uansett hvor mange ganger jeg rapporterer. 

Men jeg vet, så fort jeg bryter en regel så blir jeg hivd ut med en gang. Så du juger. Jeg har aldri sagt noe kvinnehatende

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til dette i like stor grad som deg, men synes det er utrolig synd hvis slik som historien om den 17-årige jenta forekommer ofte. Det er jo fullstendig unødvendig at dette må skje i det hele tatt.

Jeg tror derimot ikke at det er sant at "Det er ikke en faens kjeft på KG som bryr seg om å diskutere saklig.". Det er veldig sant at det er mye usakligheter ute og går, men jeg tror ikke det gjelder en hver bruker, og en hver tråd. Aktuelt-forumet virker mer plaget av dette enn andre forum. Men ja som sagt, det finnes en god del kjefter som vil diskutere saklig også.

Det er forresten utrolig synd at du har fått så mye hets som du har, og i tillegg drapstrusler, men det skal du ha, du tåler det godt, selv om du absolutt ikke skulle trenge det selvsagt! Det er synd at dette skjer på forumet, og ellers i samfunnet og verden. Hvorfor ønsker så mange hverandre vondt? (retorisk spørsmål)

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg har faktisk testet dette ut for å få dette bekreftet så dette er ikke en løs påstand. Jeg har i min tid diskutert mye på VG Debatt, jeg har opprettet kontroversielle temaer der. Og de ble diskutert rikelig. Men det var ikke en eneste kjeft som gikk til personangrep mot meg , begge trådene fikk over 10 sider med diskusjon. Men INGEN fornærmet meg.

Kanskje fordi menn flest er siviliserte når de diskuterer med andre menn, fordi de bonder og respekterer hverandre? Jeg har opplevd selv og også sett en god del damer her inne bli sablet ned og møtt med usakligheter og fornærmelser av menn på forumet. I mange tråder er det menn som ødelegger den saklige diskusjonen, f.eks. med holdninger som:

6 minutter siden, WubWub skrev:

Kanskje damer er mest vandt til å prate om rosablogger og fotballfrueskandaler?

Mobbing er ikke bra og man skal møte sine medmennesker med respekt, men at damene ødelegger all saklig diskusjon og menn alltid er saklige og argumenterer godt uten personangrep? Nei, den kjøper jeg ikke.

Hilsen AnonymBruker som stort sett pleier å skrive under brukernavn men som vet at dette garantert blir brukt mot meg i en annen diskusjon, og da mest sannsynlig av en mann. Det gidder jeg ikke så jeg feiger ut og er anonym.

Anonymkode: e65ad...792

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjære Wub Wub. Jeg er dame og har god innsikt i retorikk og argumentasjon. Selv om jeg er et eksemplar av arten, kan jeg diskutere saklig. Det er som regel derfor jeg bare holder kjeft, og kun leser primitiviteten her inne, for ren underholdning, når jeg ikke gidder å finne på noe fornuftig. 

Anonymkode: 84dd5...16a

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, pantertante skrev:

Synes du virkelig det er rart at du fikk forskjellig reaksjon fra kvinner og menn på den tråden? 

Og mener du, i fullt alvor, at tråden i seg selv er saklig?

på VG Debatt svarte alle mannfolka saklig og sivilisert. Det ble 10 sider med diskusjon og alle oppførte seg.

Så kopierte jeg tråden hit, det ble 10 hele sider med personangrep fra dere damer som ikke greier oppføre dere eller diskutere saklig!

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, WubWub skrev:

Jeg har faktisk testet dette ut for å få dette bekreftet så dette er ikke en løs påstand. Jeg har i min tid diskutert mye på VG Debatt, jeg har opprettet kontroversielle temaer der. Og de ble diskutert rikelig. Men det var ikke en eneste kjeft som gikk til personangrep mot meg , begge trådene jeg lagde fikk over 10 sider med diskusjon. Men INGEN fornærmet meg.

Jeg har vært medlem på KG i 5 år.

Du må gjerne vise til tråder hvor menn blir lynsjet og jaget ut. 

Jeg spør det samme igjen: mener du jeg skal si unnskyld for hva andre gjør? Hvorfor sier ikke du da unnskyld for det andre gjør? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, WubWub skrev:

på VG Debatt svarte alle mannfolka saklig og sivilisert. Det ble 10 sider med diskusjon og alle oppførte seg.

Så kopierte jeg tråden hit, det ble 10 hele sider med personangrep fra dere damer som ikke greier oppføre dere eller diskutere saklig!

Så link til tråden da!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...