Gå til innhold

Hvor mye betaler dere for i strømregning pr år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler ca  kr 5000 pr år (for strømforbruk og nettleie).

Jeg bor alene i en middels stor leillighet (ca 80 kvadratmeter) og jeg prøver å bruke minst mulig strøm.

Hvor mye betaler dere for i strømregning pr år (både strømforbruk og nettleie inkludert)?

Skriv også gjerne størrelse på husværet og hvor mange dere er som bruker strøm der.

På forhånd takk!

Anonymkode: b0f0d...364

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ps

Jeg har hverken varmepumpe eller andre kilder til oppvarming enn strøm. Det er fint at også dere skriver om dere har eller ikke har dette.

På siste måleravlesning, hadde jeg et forbruk på ca 1700 kwh (for 3 mnder? Kan det stemme?)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte 1018 kWh totalt i 2015. For dette betalte jeg i underkant av 2000,- Leilighet på 50 kvadratmeter.

Anonymkode: ff861...d47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte 1018 kWh totalt i 2015. For dette betalte jeg i underkant av 2000,- Leilighet på 50 kvadratmeter.

Wow. Hvordan greide du det? Har du også annen oppvarming?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Hvordan greide du det? Har du også annen oppvarming?

Sentralfyring, en radiator på henholdsvis stue, soverom og kjøkken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt forbruk for

2014 - ca 16000

2015 - ca 10000

Fikk vel varmepumpen i 2015 eller slutten av 2014.
Bor for meg selv i et stort hus.

Anonymkode: a4246...59c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mitt forbruk for

2014 - ca 16000

2015 - ca 10000

Fikk vel varmepumpen i 2015 eller slutten av 2014.
Bor for meg selv i et stort hus.

Om det ikke var åpenbart så var det de summene i kWh

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i 50 kvm med inkludert fjernvarme (vannovn) , betaler ca 1300 kr hver tredje måned = rundt 5tusen her også. Bruker ikke strøm på annet enn kjøleskap, stekeovn, tv et par kvelder i uka, ingen stereoanlegg, oppvaskmaskin ca 2 ganger i uka. Har stort sett lyset av utenom på badet.

Anonymkode: ed943...84f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enebolig 200m2. Luft/vann-varmepumpe og vannbåren varme i hele boligen. Luft/vann-varmepumpe for oppvarming av utendørs badebasseng 3 måneder om sommeren. 2 voksne og ett barn.

I 2015 brukte vi 17000 kWh (kr 12000).

Anonymkode: c34e3...d7a

Skrevet (endret)

Leilighet på 85 kvm, for 2 voksne (og 2 katter).

I 2015 brukte vi 2522 kWh på 8 mnd, så det blir igjennomsnitt 315 kWh per måned, dvs mellom 3800-4000 kWh på ett år. Regningene ligger på mellom 250-390 kr per måned i gjennomsnitt inkludert nettleie.

Vi har inkludert varmtvann, men elektrisk fyring.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Betaler rundt 7.000-8.000 i året. Det som trekker opp er vintermånedene. Bor i første etasje som er kaldt. 

Endret av Steve Rogers
Skrevet (endret)

Da jeg så denne tråden, ble jeg nysgjerrig på eget forbruk og gikk inn i nettbanken. Lette frem alle fakturaer de siste 12 månedene for hele 2015, fra hhv strømleverandør og netteier (det er to forskjellige firmaer).

I rent strømforbruk har vi i snitt gjennom året 383,- kr i måneden. Dette blir 4596,- kr på et år, altså omtrent 4600,-

I nettleie betaler vi mer. Det kommer regning annenhver måned, og totalt for 2015 betalte jeg 6427,- kr.

Nettleie + forbruk av strøm blir tilsammen kr 11.023,- for et år (2015)

Jeg bor med familien min (vi er 3 personer) i en rekkehusleilighet, og vi har peisovn i stua, samt et par varmluftsvifteovner til oppvarming. Vi prøver å bruke peisovnen mest mulig, men noen ganger er det lettere å bare skru på bryteren og slå på varmluftsviften istedenfor å styre med å få fyr på veden i peisovnen osv. Vi har altså delvis elektrisk oppvarming som vi betaler for. Vi betaler også strøm for å varme opp alt varmtvannet vi bruker.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...