AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Jeg merker at etter jeg har jogget så får jeg ofte vondt i anklene, og dersom jeg feks skal hoppe hoppetau er det også vondt i anklene når jeg hopper. Er det mulig å styrke anklene, eller gjøre noe slik at det ikke er vondt? Anonymkode: 7d1d9...c88
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Skaff deg balansebrett. du kan gjøre utrolig mange øvelser på den som styrker musklene rundt anklene ☺ Anonymkode: d2b7f...065 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker at etter jeg har jogget så får jeg ofte vondt i anklene, og dersom jeg feks skal hoppe hoppetau er det også vondt i anklene når jeg hopper. Er det mulig å styrke anklene, eller gjøre noe slik at det ikke er vondt? Anonymkode: 7d1d9...c88 balansebrett, som nevt + å gå turer i ulendt terreng MEN, ettersom du nevner at du har smertene etter jogging, kan det være at du ikke har demping nok i joggeskoene dine og/ eller at du jogger på for hardt underlag (som asfalt)? I så fall er det belastningsskade... Anonymkode: 057fb...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #4 Skrevet 8. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: balansebrett, som nevt + å gå turer i ulendt terreng MEN, ettersom du nevner at du har smertene etter jogging, kan det være at du ikke har demping nok i joggeskoene dine og/ eller at du jogger på for hardt underlag (som asfalt)? I så fall er det belastningsskade... Anonymkode: 057fb...b8e Nå når det er kaldt jogger jeg på tredemølle, men har vanligvis vært vant med å jogge på grus/løpebane, så kan jo være at det er derfor, at møllen er hardere enn jeg er vant med, men skoene skal ha god demping, så da må det i alle fall være underlaget. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å tåle hardt underlag bedre. Anonymkode: 7d1d9...c88
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #5 Skrevet 8. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå når det er kaldt jogger jeg på tredemølle, men har vanligvis vært vant med å jogge på grus/løpebane, så kan jo være at det er derfor, at møllen er hardere enn jeg er vant med, men skoene skal ha god demping, så da må det i alle fall være underlaget. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å tåle hardt underlag bedre. Anonymkode: 7d1d9...c88 Snak med en fysioterapeut eller en treningsinstruktør som har svært god greie på dette og få vite hvilken sko du bør velge. ! Å gå og å løpe på tredemølle GIR OFTE BELASTNINGSSKADER. DET SAMME GJELDER DETTE Å GÅ OG JOGGE PÅ asfalt/ andre harde underlag. Gåing/ jogging på tredemølle krever annen type sko enn jogging/ gåing på asfalt. På asfalt bør man ha heldemping i skoene. På tredemølle vet jeg ikke hvilke sko som kreves for å unngå skader. Anonymkode: 057fb...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #6 Skrevet 8. januar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå når det er kaldt jogger jeg på tredemølle, men har vanligvis vært vant med å jogge på grus/løpebane, så kan jo være at det er derfor, at møllen er hardere enn jeg er vant med, men skoene skal ha god demping, så da må det i alle fall være underlaget. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å tåle hardt underlag bedre. Anonymkode: 7d1d9...c88 Asfalt er jo hardere enn båndet på mølla. Mølla belaster på annen måte. Snakk med kompetente folk, slik at du slipper å få varig eller langvarig skade (som mange andre har fått) Anonymkode: 057fb...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #7 Skrevet 8. januar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå når det er kaldt jogger jeg på tredemølle, men har vanligvis vært vant med å jogge på grus/løpebane, så kan jo være at det er derfor, at møllen er hardere enn jeg er vant med, men skoene skal ha god demping, så da må det i alle fall være underlaget. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å tåle hardt underlag bedre. Anonymkode: 7d1d9...c88 Vintertigts finnes jo, og andre vintertreningsklær, så hvorfor er du forhindret fra å trene i kulden? Astma? Anonymkode: 057fb...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #8 Skrevet 8. januar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Asfalt er jo hardere enn båndet på mølla. Mølla belaster på annen måte. Snakk med kompetente folk, slik at du slipper å få varig eller langvarig skade (som mange andre har fått) Anonymkode: 057fb...b8e Jeg jogger ikke på asfalt 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vintertigts finnes jo, og andre vintertreningsklær, så hvorfor er du forhindret fra å trene i kulden? Astma? Anonymkode: 057fb...b8e Snø, is og motivasjon. Anonymkode: 7d1d9...c88 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #9 Skrevet 8. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jogger ikke på asfalt sorry, jeg glemte at du skrev det. Snø, is og motivasjon. Motivasjon for å trene ute på grus/ andre mykere underlag: Du slipper å få vondt i anklene og slipper å få belastningsskader Anonymkode: 7d1d9...c88 Anonymkode: 057fb...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 057fb...b8e Joda, men da ender det mest sannsynlig opp med at jeg ikke jogger i det hele tatt. Anonymkode: 7d1d9...c88
Snadder Skrevet 8. januar 2016 #11 Skrevet 8. januar 2016 Du burde gjøre enkle ballettøvelser som pointe&flex. Rises og annet fotarbeid for å styrke beinene. Dette er svært effektivt. Søk gjerne på youtube etter øvelser du kan gjøre mens du f.eks pusser tennene 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #12 Skrevet 8. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merker at etter jeg har jogget så får jeg ofte vondt i anklene, og dersom jeg feks skal hoppe hoppetau er det også vondt i anklene når jeg hopper. Er det mulig å styrke anklene, eller gjøre noe slik at det ikke er vondt? Anonymkode: 7d1d9...c88 Evt ta en test hos Løplabbet https://www.loplabbet.no/behandling-av-belastningsskader Anonymkode: 057fb...b8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #13 Skrevet 8. januar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Evt ta en test hos Løplabbet https://www.loplabbet.no/behandling-av-belastningsskader Anonymkode: 057fb...b8e De holder dessverre ikke til her jeg bor :/ Anonymkode: 7d1d9...c88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå