Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruker å sjekke innstillingene på facebook nå og da. Siden FB er kjent for å endre ting og kødder med personverninnstillingene slik at hele sulamitten er åpent for alt og alle uten at du vet det. 

Så snublet jeg over noe... 
568edc049a27e_Utennavn.jpg.5b2f49719e2e9

Minnekontoforvalter. Noe som er kjempe smart! 
Men, har noen prøvd dette? Lurer på hvordan det funker i praksis. Før så slet jo folk med å få kontroll over avdødes kontoer og måtte sende inn papirer som bevis på at de faktisk er død og slikt. 
Jeg har selv en konvolutt liggende med passord til facebook, youtube, epost, pc, mobil etc. 
Jeg har ikke selvmordstanker altså! Men var i en alvorlig bilulykke for noen år siden, og det fikk meg til å innse at ting kan skje når som helst. Så en kveld skrev jeg ned alt i en konvolutt med passord og slikt, i tilfelle jeg dør brått og uventet. 
Søsteren min vet om konvolutten og hvor den ligger. Hun har laget en også. 
Har ingenting å skjule, så det at mamma og pappa leser private meldinger etter min død gjør meg ingenting. 

Har skrevet opp søsteren min som forvalter. 
Men vet ikke helt hvordan dette funker i praksis, så konvolutten ligger der enda. 
Noen som har prøvd dette og vet hvordan det funker? Har du dette aktivert selv? Andre tips og råd, som det med konvolutt? 

Anonymkode: 08346...c13

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker å sjekke innstillingene på facebook nå og da. Siden FB er kjent for å endre ting og kødder med personverninnstillingene slik at hele sulamitten er åpent for alt og alle uten at du vet det. 

Så snublet jeg over noe... 
568edc049a27e_Utennavn.jpg.5b2f49719e2e9

Minnekontoforvalter. Noe som er kjempe smart! 
Men, har noen prøvd dette? Lurer på hvordan det funker i praksis. Før så slet jo folk med å få kontroll over avdødes kontoer og måtte sende inn papirer som bevis på at de faktisk er død og slikt. 
Jeg har selv en konvolutt liggende med passord til facebook, youtube, epost, pc, mobil etc. 
Jeg har ikke selvmordstanker altså! Men var i en alvorlig bilulykke for noen år siden, og det fikk meg til å innse at ting kan skje når som helst. Så en kveld skrev jeg ned alt i en konvolutt med passord og slikt, i tilfelle jeg dør brått og uventet. 
Søsteren min vet om konvolutten og hvor den ligger. Hun har laget en også. 
Har ingenting å skjule, så det at mamma og pappa leser private meldinger etter min død gjør meg ingenting. 

Har skrevet opp søsteren min som forvalter. 
Men vet ikke helt hvordan dette funker i praksis, så konvolutten ligger der enda. 
Noen som har prøvd dette og vet hvordan det funker? Har du dette aktivert selv? Andre tips og råd, som det med konvolutt? 

Om noen brukere har prøvd dette, så har de neppe anledning tilmå utveksle erfaring med deg, fra den andre siden....eller graven om du må ha det helt konkret. 

Jeg synes ikke dette er fornuftig, og ville bedt om at kontoen slettes etter min død. (Men jeg har aldri vært på facebook. Av denne grunnen og andre grunner.)

Anonymkode: d30ae...15e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om noen brukere har prøvd dette, så har de neppe anledning tilmå utveksle erfaring med deg, fra den andre siden....eller graven om du må ha det helt konkret. 

Jeg synes ikke dette er fornuftig, og ville bedt om at kontoen slettes etter min død. (Men jeg har aldri vært på facebook. Av denne grunnen og andre grunner.)

Anonymkode: d30ae...15e

:fnise: mente så klart har mistet noen, eller fått høre fra andre som har mistet noen og fått kontroll over kontoen. 
Facebook følger vell ikke med i dødsannonsen... og flere jeg kjenner har et fiktivt navn midt i navnet, så da stemmer jo ikke navn med en dødsattest, får de ikke kontroll over kontoen da? Eller hva skjer liksom. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en som er død og som har minnekonto, jeg tror det er kjæresten som administrerer den, nøyaktig hva de har gjort for å få det til vet jeg ikke for å være ærlig, for personen døde brått og uventet så det var ikke planlagt at vedkomne skulle ha minnekonto. Men slik jeg kjenner vedkommende tror jeg ikke personen hadde hatt noe i mot det. Personlig ville jeg nok ikke ønsket å leve videre på nettet med mindre det var noe kreativt(bok, film, kunst etc. av meg)

Anonymkode: 97686...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...