Gå til innhold

Student med katt, og kjæreste i annen by

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bli student til høsten, og er ærlig talt litt i tvil om hva jeg skal gjøre.

Kort om meg; jeg har en 5 år gammel kastrert hannkatt som er noe av det jeg verdsetter aller mest her i verden. Jeg er uendelig glad i han, og vil ta han med meg når jeg skal studere. I tillegg til dette har jeg en fantastisk kjæreste som for øyeblikket bor 2 timer unna meg. Det har hittil gått veldig fint, og har en pappa som ofte passer pus (vi bor i samme hus, så pus er aldri alene).

Så var det problemstillingen, altså studiet mitt til høsten. Jeg kan ikke fortsette og bo her jeg bor, fordi huset skal selges. Jeg må enten finne meg en ny leilighet/hybel i hjembyen min, eller finne det i byen jeg skal studere i (som alternativt kan være i byen til kjæresten, men der er det svindyrt å leie alene). Jeg innser at det ikke vil bli så lett som det kan være, når jeg har katt med meg. Det er ikke et alternativ å gi bort pus, eller ha han hos noen andre i studietiden (pappa kan ikke ha han). 

Så, hva gjør jeg? Er det noen som har erfaring med å være student, med katt? Jeg vil jo helst bo nærmere kjæresten min, men i den byen er det dyrt å bo i, og det er vanskeligere å finne et sted jeg kan bo som tillater husdyr (og hvor pus kan gå ute, siden han er huskatt).

Anonymkode: 7b19c...fdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du bo et stykke utenfor byen, og pendle?

Anonymkode: cc983...668

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du bo et stykke utenfor byen, og pendle?

Anonymkode: cc983...668

Det er et alternativ. Jeg må bo utenfor byen uansett, pga pus. Jeg kan ikke ha han i sentrumsnære omgivelser uansett, så den tanken har jeg slått fra meg. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg lurte også på hva sannsynligheten er for å få en leilighet som tillater husdyr? Er det noen som har leid et sted hvor det i utgangspunktet ikke var lov? Katten min gjør INGEN skade på møbler eller leilighet generelt, da han kvesser klør enten på kloremøbel eller ute på trær. Han har egen sandkasse inne (for natta, siden han er inne da), og er generelt veldig rolig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det et alternativt at du og kjæresten flytter sammen?

Anonymkode: 6f814...861

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg lurte også på hva sannsynligheten er for å få en leilighet som tillater husdyr? Er det noen som har leid et sted hvor det i utgangspunktet ikke var lov? Katten min gjør INGEN skade på møbler eller leilighet generelt, da han kvesser klør enten på kloremøbel eller ute på trær. Han har egen sandkasse inne (for natta, siden han er inne da), og er generelt veldig rolig. 

I følge KG er det bare å drite i hva kontrakten sier. Si at du ikke har katt, og likevel behold katten der du flytter. Lærte på KG at det ikke er lov med forbud mot husdyr, så lenge de ikke er til sjenanse.

Hvorfor kan ikke du flytte sammen med kjæresten? Dersom han bor i kollektiv er det jo like billig å finne en liten leilighet dere deler.

Anonymkode: e7561...148

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Den leiligheten jeg bor i nå, så var det egentlig ikke lov med husdyr. Men fikk lov til å skaffe meg hund så lenge den ikke gjorde noe skade. Skal flytte nå og når jeg var på visning for den andre leiligheten tok jeg med meg hunden og da syntes hun det var greit likevell. Den jeg var på visning på nå altså. Så da skrec hun i kontrakten at jeg hadde lov å bo med hunden min.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det et alternativt at du og kjæresten flytter sammen?

Anonymkode: 6f814...861

Nei, ikke slik ting er nå. Han har egen leilighet, men den er kun på 30 kvm. Han har kjøpt, så det er ikke så lett for han å selge den. Jeg kan heller ikke flytte til hans leilighet, da det er i en blokk og vel, leiligheten er for liten for oss begge.

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge KG er det bare å drite i hva kontrakten sier. Si at du ikke har katt, og likevel behold katten der du flytter. Lærte på KG at det ikke er lov med forbud mot husdyr, så lenge de ikke er til sjenanse.

Hvorfor kan ikke du flytte sammen med kjæresten? Dersom han bor i kollektiv er det jo like billig å finne en liten leilighet dere deler.

Anonymkode: e7561...148

Jeg har lest noe sånt jeg også, men hvis jeg skal leie av noen i tre år, så vil jeg ikke starte med en løgn. Jeg vil ha alt på det rene når jeg skal finne et sted og bo, og opprette tillit mellom meg og utleier :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...