Gå til innhold

Mannen har ødelagt øyet, kan ikke kjøre bil på muligens 6 mnd, jeg har ikke lappen :/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, er så nedbrutt, mannen har fått en avansert skade på øyet og kan ikke bruke linser på seks mnd, briller gir ikke optimal styrke for hans øyne pga spesiallinser han har under brillene (øyesykdom).

Han har også fått imidertidlig kjøreforbud som også muligens varer seks mnd. Jeg har ikke lappen, vi har barn og jeg er student og pendler til annen by nesten daglig :/ Er så deppa nå....

Han blir jo hjemme så kan hente og bringe ved å gå, men likevel blir alt vanskeligere...

Jeg rekker nok ikke få lappen innen seks mnd. med fulltidstudier...

Sliter med tanken på å ikke komme oss noen vei med bil på lang tid når vi er vant med å kjøre dit vi vil..:`(

Ja, jeg synes selvsagt synd på mannen, men han har ikke vondt engang, er bare at øyet må heles, og pga. svaksynheten og sykdommen der kan han ikke bruke linser som gjør øynene klare nok for trafikken.

Anonymkode: 8e603...d26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo veldig kjedelig!!

Men nok et eksempel på at man MÅ ha lappen dersom man bor sånn til...

Du får jo bare gjøre så godt du kan. Kanskje bestille mat på døren etc..

Anonymkode: d4d99...733

• Liker 6
Skrevet

Kan du over hodet ikke kjøre bil? Det er ikke veldig vanskelig. Ville nok satset på å kjøre opp fort som f.

• Liker 4
Skrevet

Dette går bra. Dagene går rundt for oss uten førerkort også. Sett dere ned og få kontroll på kollektivtrafikken og avstand til viktige ting (barnehage/skole/butikk osv). Benytt anledningen til å få litt ekstra trim. Er det mulig med spark til og fra barnehage/skole? Det er en morsom fremgangsmåte nå på vinteren for barn og voksne. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, palamina skrev:

Kan du over hodet ikke kjøre bil? Det er ikke veldig vanskelig. Ville nok satset på å kjøre opp fort som f.

Jo, men tiden strekker ikke til til lappen nå, men får øve som bare det på teorien på bussen. Nå kan jeg jo ikke øvekjøre med mannen som jeg pleier heller :/

• Liker 2
Skrevet

Har du ingen andre å øvelseskjøre med? Noen snille familiemeldemmer eller slikt? Ingen anelse hvor du tilhører, men er det rundt Drammen kan du sende meg en PM!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Florence skrev:

Dette går bra. Dagene går rundt for oss uten førerkort også. Sett dere ned og få kontroll på kollektivtrafikken og avstand til viktige ting (barnehage/skole/butikk osv). Benytt anledningen til å få litt ekstra trim. Er det mulig med spark til og fra barnehage/skole? Det er en morsom fremgangsmåte nå på vinteren for barn og voksne. 

Gåavstand til alt det der, er alt det andre som er ett problem, som sosialisering... 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men tiden strekker ikke til til lappen nå, men får øve som bare det på teorien på bussen. Nå kan jeg jo ikke øvekjøre med mannen som jeg pleier heller :/

Ja, prøv å få tatt teorien og tenk gjennom om du har ei venninne eller en slektning som kan kjøre litt med deg. Det ordner seg nok skal du se, men skjønner at du får litt hetta nå ja.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gåavstand til alt det der, er alt det andre som er ett problem, som sosialisering... 

Jeg pleier å være veldig grei med kjøring av venner når foreldrene ikke har bil eller tid, de andre kjører på ungene mine også uten å mukke. Tror dette går bedre enn du tror jeg, sosialiseringsbiten ordner seg helt sikkert.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det et problem? Bor alle timesvis unna dere? Buss og bein fungerer da også. Dere må kanskje dra hjem litt tidligere, eller få mer besøk til dere. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sosialisering? Du friker ut pga det, når alle viktige ting er i gangavstand? Hvor ofte sosialiserer dere, og på hva?

Anonymkode: 3a2b9...0a5

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du lite å klage over hvis det er kun det. Dere overlever seks måneder uten bil 

Anonymkode: d9c54...5c9

• Liker 16
Skrevet

Jeg så for meg vanskelig å rekke barnehagen ift jobb/skole og reise.

Du har jo ikke lappen engang så at livet ditt er anderledes er det ikke noe å si på; det valget har du tatt selv. Når man lener seg på andre så får man være takknemlig så lenge det går.

Det er mannen dn det er synd på og kun han.

• Liker 7
Skrevet

Selvsagt klarer dere dere. Innstilling er veldig viktig. Ikke stress med oppkjøring, det er bare snakk om et halvt år ... sett dere ned og tenk ut alternative løsninger i hverdagen, så går dette helt fint.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo veldig kjedelig!!

Men nok et eksempel på at man MÅ ha lappen dersom man bor sånn til...

Du får jo bare gjøre så godt du kan. Kanskje bestille mat på døren etc..

Anonymkode: d4d99...733

Man må ingenting. TS skriver jo at mannen kan hente og bringe til fots, men at ting blir vanskeligere fordi de er så vant til å bruke bil ... høres ikke akkurat ut som de bor i gokk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke at man ikke prioriterer å ta lappen så tidlig som mulig. Jeg hadde aldri villet gjøre meg avhengig av andre på den måten. 

Anonymkode: b229c...1dd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Harlekin skrev:

Man må ingenting. TS skriver jo at mannen kan hente og bringe til fots, men at ting blir vanskeligere fordi de er så vant til å bruke bil ... høres ikke akkurat ut som de bor i gokk.

Er bhg i gokk også ;)

Men uansett, tenk om noe skjer...etc, etc... Reise på besøk ,bursdager, selskap og besøke familien min som bor en time unna, og ikke det går buss helt til, 40 min. gange fra sentrum til de, og ungen vår trenger bilsete.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bhg i gokk også ;)

Men uansett, tenk om noe skjer...etc, etc... Reise på besøk ,bursdager, selskap og besøke familien min som bor en time unna, og ikke det går buss helt til, 40 min. gange fra sentrum til de, og ungen vår trenger bilsete.

Men hva er alternativet da? Bare gå i hi? Dere får bare innstille dere på at det neste halvåret må dere beregne mer tid til alt, det blir kanskje færre besøk enn vanlig, folk får komme til dere oftere enn de ellers ville gjort, osv. Kanskje må dere ta mer taxi enn dere pleier.

Hvis noe skjer, ringer dere etter taxi eller ambulanse.

En her over skrev: "Fatter ikke at man ikke prioriterer å ta lappen så tidlig som mulig. Jeg hadde aldri villet gjøre meg avhengig av andre på den måten. "

Jeg fatter ikke at man velger å gjøre seg så avhengig av en bil, den letteste måten å komme seg frem på, at man blir fullstendig hjelpeløs den dagen man ikke har bilen (sier ikke at det gjelder dere, TS, bare en generell betraktning). Jeg har ikke lappen og kommer ikke til å ta den heller, og jeg klarer meg helt fint uten. Joda, min mann har lappen og vi har bil, men bruker den veldig lite. Jeg hadde klart meg fint uten den bilen. Joda, noen ting hadde blitt litt mer komplisert, men man klarer det meste når man må.

(og nå snakker jeg ikke om de stedene det faktisk ikke går kollektivtrafikk overhodet, eller det er snakk om ekstreme avstander. De fleste av oss bor ikke der)

Endret av Harlekin
  • Liker 11
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bhg i gokk også ;)

Men det du nevner nå er ikke "livsnødvendige" ting som jobb, studier og bhg.. Familien din har vel forståelse for at man ikke kan komme like ofte, når man faktisk ikke fysisk har mulighet å transportere seg dit? Be de om å hente dere f.eks. Er det viktige ting som f.eks konfirmasjon eller bryllup så kan man vel finne noen i deres omgangskrets som kan kjøre, siden dere ikke bor så usentralt? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, skyflakes skrev:

Men det du nevner nå er ikke "livsnødvendige" ting som jobb, studier og bhg.. Familien din har vel forståelse for at man ikke kan komme like ofte, når man faktisk ikke fysisk har mulighet å transportere seg dit? Be de om å hente dere f.eks. Er det viktige ting som f.eks konfirmasjon eller bryllup så kan man vel finne noen i deres omgangskrets som kan kjøre, siden dere ikke bor så usentralt? 

Hmm, mannen f.eks. er avhengig av bilen i jobb, men sykemeldt nå da skal det sies..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...