Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har etter 30 uker i jobb, fått beskjed av arbeidsgiver at jeg ikke fungerer og jeg ser nå ingen utvei utenom å begynne på AAP igjen. Jeg gjenopptar AAP innen 52 ukers regelen. Må jeg sende inn dokumentasjon eller holder det som tidligere er sendt inn? 

Anonymkode: ab690...06e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fått beskjed av arbeidsgiver? Hva sier legen?
Du må uansett dokumentere at det fortsatt er "sykdom, skade eller lyte" som er grunnen til at du ikke kan jobbe, så du må ha en ny legeerklæring.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg har etter 30 uker i jobb, fått beskjed av arbeidsgiver at jeg ikke fungerer og jeg ser nå ingen utvei utenom å begynne på AAP igjen. Jeg gjenopptar AAP innen 52 ukers regelen. Må jeg sende inn dokumentasjon eller holder det som tidligere er sendt inn? 

30 uker? Da har du jo sykepengerettigheter? 

Anonymkode: c9103...0e7

AnonymBruker
Skrevet

du snakker med saksbehandler, som setter saken i gang igjen

Anonymkode: 4095a...bfa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen sier at jeg sykdommen jeg har, og ingenting kan gjøres per dags dato. Hadde jo selvfølgelig håpet på å kunne jobbe da jeg har en ganske lang utdannelse som det er definitivt bruk for. 

Jeg har nok sykepenger rettigheter kanskje, men dette er jo neppe noe som vil løse seg over tid. Jeg hat morbus meniers. NAV forespeilet før jeg begynte i jobben at uføre var den eneste reelle muligheten for meg. Men jeg skal sjekke det opp. Tusen takk for svar.

Snakket med nav og trenger ikke legeerklæring da dette var visst gjenopptakelse av en som lå der i 52 uker. :) SSaksbehandleren min sa hun skulle se på saken.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...