Gå til innhold

Er bh'en for liten eller stor? Mellomrom og nip-slip

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et problem med å finne ut om bh-en min er for liten eller for stor. Det er et lite hulrom mellom cupen med mindre jeg presser skuldrene bak.

Samtidig er brystvortene på nippet av å vises, så da hadde jeg tenkt den var for liten. Men det er også hulrom, som betyr at bh'en er for stor.

Anonymkode: 9333a...af3

Fortsetter under...

Sier som Ravna, ned i omkrets og opp i cup. Evt prøv BH-er med et annet snitt. Pupper er forskjellige og noen fasonger funker kanskje dårligere for deg. Selv har jeg aldri funnet en BH  av denne typen som passer, uansett størrelse. balconette-bh-50267-ae9a3.jpg

Mens denne varianten, der båndet i midten er lavere og cupene mer skråstillte passer stort sett14157408226328_l.jpg

(tilfeldige bilder funnet på nett)

Kanskje du bare må prøve andre modeller?

AnonymBruker
9 minutter siden, Arabella skrev:

Hvorfor bruke bh i det hele tatt? Det er mye behageligere å gå uten, synes jeg i hvert fall.

Så puppene ikke vises gjennom klær. Synes at jeg føler jeg får bedre holdning med BH på, i tillegg synes jeg der er komfortabelt.

• Liker 5

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 68cm i omkrets så jeg bruker 70 i bånd. Så var jeg ca. 86cm rundt. Vet ikke hvor løst jeg skal måle, men jeg målte hvertfall ikke superstramt. Så er 70c i følge kalkulatoren. Det skal bare 1-2cm til før man går opp/ned i cup så det er litt vanskelig å vite nøyaktig hvilken bh å ha på når man måler og hvor stramt. 

AnonymBruker
20 minutter siden, Kvist skrev:

Sier som Ravna, ned i omkrets og opp i cup. Evt prøv BH-er med et annet snitt. Pupper er forskjellige og noen fasonger funker kanskje dårligere for deg. Selv har jeg aldri funnet en BH  av denne typen som passer, uansett størrelse. balconette-bh-50267-ae9a3.jpg

Mens denne varianten, der båndet i midten er lavere og cupene mer skråstillte passer stort sett14157408226328_l.jpg

(tilfeldige bilder funnet på nett)

Kanskje du bare må prøve andre modeller?

Det kan være. Modellen jeg prøvde hadde en del innlegg i. 

Hvis du er 68 rundt skal du i alle fall ikke ha 70 i norske størrelser. Prøv med 60 eller 65. 

Jeg er større enn deg og måler 83-84 rundt og jeg bruker 75. Samme om noen kalkulatorer sier at jeg skal ha 85B eller noe deromkring så er det 75F som sitter best og er mest behagelig.

Jeg la inn dine tall i Change sin kalkulator og fikk 60F som forslag til størrelse. Hva bruker du i dag?

• Liker 2
AnonymBruker
2 timer siden, Kvist skrev:

Hvis du er 68 rundt skal du i alle fall ikke ha 70 i norske størrelser. Prøv med 60 eller 65. 

Jeg er større enn deg og måler 83-84 rundt og jeg bruker 75. Samme om noen kalkulatorer sier at jeg skal ha 85B eller noe deromkring så er det 75F som sitter best og er mest behagelig.

Jeg la inn dine tall i Change sin kalkulator og fikk 60F som forslag til størrelse. Hva bruker du i dag?

60F?? 68cm er nærmere 70 enn 60, så det synes jeg var merkelig. Betyr ikke 68cm omkretsen, og tallet på bh-båndet står for omkrets i cm?

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

60F?? 68cm er nærmere 70 enn 60, så det synes jeg var merkelig. Betyr ikke 68cm omkretsen, og tallet på bh-båndet står for omkrets i cm?

Det med at målet og tallet på lappen er det samme stemmer sånn nogenlunde med britiske størrelser. Str 32 i britisk/amerikansk størrelse BH tilsvarer 70 i EU størrelse, og 32 inches er er 81.28 cm. De franske størrelsene derimot følger cm-målet omtrent der en EU 70 er en fransk 85.

Mål en av BHene du har, så ser du at den er større enn du trodde.

Men du er ikke den første til å gjøre den feilen der. Løp ut i morgen og prøv en BH i en heeeelt annet størrelse enn du trodde. Du kommer antagelig til å "se lyset" sånn som vi andre gjorde da vi endelig fikk BH som satt skikkelig og ga god støtte til puppene.

• Liker 1
AnonymBruker
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

BH er teit. Nipslips er skøyeraktig. 😆

Ja det er så teit å ville beskytte brystene sine fra å gjøre vondt når man beveger seg altså, smerter i bryst og rygg er jo sååå kult å ha! Skjønner ikke hvorfor ikke bare alle kaster bh'n så grisemenn som deg kan få kose seg med enda mer stirring enn fra før og masse nipple sights! *ironi*

Anonymkode: fa007...a9e

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 70 cm i omkrets, men bruker 65 i omkrets på BH. Skulle sikkert hatt 60, men jeg synes det er litt stramt selv om det egentlig er det som er passe etter den to fingre mellom ryggen og strikken-regelen. Har da cup på D som oftest, men synes også det er utrolig vanskelig å finne ut hvilken cup som passer! På noen BH-er får jeg merke under armene på siden der spilen ender, men det er mer fordi BH-en kanskje er ubehagelig enn at jeg har feil størrelse. Det skjer bare når jeg sitter da, for da utvides jo kroppen litt. Når jeg står kjennes det ikke at jeg har på BH engang. 

Anonymkode: 68635...91e

• Liker 1
3 timer siden, Arabella skrev:

Hvorfor bruke bh i det hele tatt? Det er mye behageligere å gå uten, synes jeg i hvert fall.

Fordi noen ikke vil ha nakkeproblemer i tillegg til ryggprobleme de allerede har pga størrelse :P

Ellers anbefaller jeg å dra et std og la de måle deg skikkelig. Veninnen min var klin overbevist hu var 75C, jeg måtte ha en BH og ba hun bli målt, plutselig var hun en 60 E!

3 timer siden, Arabella skrev:

Jeg er blitt målt til 65 g/h. Å gå uten bh er ubehagelig i mer enn en time eller to.. 

• Liker 4
Annonse
AnonymBruker
3 timer siden, Kvist skrev:

Det er en bra indikator, men den viser ikke alltid reell størrelse. Jeg er 65D (målt i Change butikk) og den kalkulatoren viste 65E. Det er en god indikator, men jeg råder TS til å gå i en Change butikk for å få målt en eksakt størrelse. 

Anonymkode: a73f4...dc1

• Liker 1
5 minutter siden, Ann Christin skrev:

Fordi noen ikke vil ha nakkeproblemer i tillegg til ryggprobleme de allerede har pga størrelse :P

Jeg forstår det, men TS skriver ingenting om at hun har slike problemer. Jeg forstår heller ikke hva hun mener med 68 cm omkrets og 86 cm rundt. Er siste mål rundt brystene på det høyete?

AnonymBruker
3 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg forstår det, men TS skriver ingenting om at hun har slike problemer. Jeg forstår heller ikke hva hun mener med 68 cm omkrets og 86 cm rundt. Er siste mål rundt brystene på det høyete?

Kan man ikke få velge selv da om man vil bruke BH eller ikke? Jeg har ikke store bryster med rygg- og nakkeproblemer, men synes det er ubehagelig uten BH både fordi jeg ikke synes det er noe pent og fordi jeg blir veldig øm etter en stund. Spesielt når man er så aktiv som jeg er så er det ikke noe godt den følelsen av at de rister opp og ned når jeg løper eller rir eller er aktiv på andre måter. 

Anonymkode: 68635...91e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...