Gå til innhold

Flere som gleder seg til våren og snøen forsvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke fordra vinter. Det går greit så lenge det ikke er sprengkulde og alt for mye snø. Her er det 6- og ikke akkurat sprengkulde, men det er kaldt nok. Jeg har ikke garasje plass og kjedelig å må måke hver morgen før jeg skal på jobb. Det har snødd i flere dager og mer skal det bli. Verste er når snøen smelter og det blir bare slaps. Lei vinter allerede. 

Flere som er lei?

Anonymkode: 1c068...4f1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor i landet er du ts?

Jeg har ikke opplevd mye snø akkurat, og jeg bor ikke sør i landet. Jeg som tenkte å prøve ut tur-ski i år også....

Anonymkode: 7d1d2...fce

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i landet er du ts?

Jeg har ikke opplevd mye snø akkurat, og jeg bor ikke sør i landet. Jeg som tenkte å prøve ut tur-ski i år også....

Anonymkode: 7d1d2...fce

Bor i Sør og her det snø kaos. Vil jeg stå på ski, drar jeg heller opp på hytta på Hovden. .

Skrevet

*rekker opp hånda*

Det er ikke mye snø her, jeg har børstet av bilen et par-tre ganger hittil i vinter, men jeg gruer meg til det kommer mer, for det gjør det helt sikkert.

Jeg syns det er helt greit når det er et par-tre minusgrader. Uten snø og is. Eller slaps. 

Januar og litt uti februar er verst. Mørkt. Kaldt. 

Gleder meg til våren... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fordra vinter. Det går greit så lenge det ikke er sprengkulde og alt for mye snø. Her er det 6- og ikke akkurat sprengkulde, men det er kaldt nok. Jeg har ikke garasje plass og kjedelig å må måke hver morgen før jeg skal på jobb. Det har snødd i flere dager og mer skal det bli. Verste er når snøen smelter og det blir bare slaps. Lei vinter allerede. 

Flere som er lei?

Det er bare i Agder det er snø-kaos, jeg har måkt snø hver dag hele uka, og i dag morges var det nye 25 cm å måke....ihelgen må jeg ta verandaen....drittlei ja!!

Anonymkode: 4b9e1...b75

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at kulden er aller verst, og det har egentlig vært en helt OK vinter inntil for ett par dager siden.

Da ble det helt plutselig svinkaldt....  :fryser:  :fryser:

Anonymkode: 7ce7f...4f6

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere som er lei?

Jeg er lei av kulda, men ikke snøen merkelig nok. Har tilgode å ha noen reale akebakkerunder, når jeg blir lei av å ake blir jeg nok lei snøen og :danse: har vært så heldig at det ikke har vært særlig mye snø her, da, hvis det stadig vekk var 50cm snø og vind hadde jeg gått lei første dagen. Men 10-20 cm er fint. Foreløbig.

Men JA, jeg gleder meg til våren,

Gjest Rose11
Skrevet

Verste med vinter er glatta. Jeg går som en gammal kjerring på glatta. Livredd for å tryne. En ting er å tryne, men jeg synes nesten det er verre å skli sånn at du nesten tryner. Hvor armer og bein flakser. Så må du hente deg inn igjen. 

Det er heldigvis ikke så mye snø her, men det kommer vel. 

AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg halvt ihjel til våren!! 

Det er ingen snø her, men jeg hadde klart meg veldig fint uten 18 minusgrader altså :P 

Anonymkode: 50b7a...3ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gleder meg stort til våren. Er ikke for  glad i vinteren selv om jeg trives med en skitur i ny og ned. Det kjipe for min del er egentlig ikke så mye snø og kulde, men at det er mørkt det meste av døgnet. Gleder meg til lysere dager med mer overskudd. 

Anonymkode: bbdee...87f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Polly Ester skrev:

*rekker opp hånda*

Det er ikke mye snø her, jeg har børstet av bilen et par-tre ganger hittil i vinter, men jeg gruer meg til det kommer mer, for det gjør det helt sikkert.

Jeg syns det er helt greit når det er et par-tre minusgrader. Uten snø og is. Eller slaps. 

Januar og litt uti februar er verst. Mørkt. Kaldt. 

Gleder meg til våren... 

Syntes selv oktober/november er verst. Da har senhøsten virkelig satt inn og man har hele den mørke perioden foran seg. I februar så har man jo bare en måned eller to igjen av vinteren, og det er igjen lysere i medio februar enn sent i november. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg veldig til våren. Jeg er kronisk syk, og blir mye sykere på vinteren. Så gleder meg veldig til det blir varmt og godt ute igjen.

Anonymkode: e2ce7...5f6

• Liker 1
Gjest Rose11
Skrevet

Ja, for ikke snakke om mørket. Veldig trist og deprimerende. Verste mørketiden heldigvis over.

AnonymBruker
Skrevet

Snøen er ok. Jeg har ikke bil og det er måkt der jeg ferdes.. Så den plager meg ikke. Men kulden er det verre med! Og jeg HATER når det er masse is og slaps slik det var før jul. Og jeg er lei av å måtte kle på meg masse. Vil bare slenge på meg en kjole og tøysko og gå ut :P

Anonymkode: 7f4be...29c

AnonymBruker
Skrevet

Og ja, MØRKET! Jeg sliter så voldsomt med å stå opp om morgenen om vinteren. Jeg er helt i svime. Ser jo knapt dagslys.

Anonymkode: 7f4be...29c

• Liker 1
Skrevet

Neeeei. Jeg elsker snø, elsker kulde. Elsker votter, luer, skjerf og jakker som får meg til å ligne på michelin-mannen. Elsker skøyter, aking, å gå tur, at snøen lyser opp, den barnslige gleden ved å bli full av snø, og så gå inn for å tørke seg og å drikke kakao. Digger å gå i ullsokker som tilbehør til hva som helst, og synes at folk er innmari pene med snø i håret og roser i kinnene.

Sånn, unnskyld for at jeg saboterte tråden med vinterreklame, for jeg HAR faktisk sympati med dere som har masse dere må måke, og/eller som synes vinteren er noe herk, uansett årsak. 

• Liker 4
Skrevet

Godt vi er flere! Jeg hater intenst å fryse, også fordi jeg har en sykdom som ikke er forenlig med kulde. Alt går i stå på denne tiden, syns jeg. Mister energi og glemmer alt det positive som jeg tross alt har. Blant annet lite snø her og ikke sååå kaldt som i nordlige deler av landet. Slipper å måke, i alle fall, det er jo et lyspunkt!

Skrevet

Nei, jeg syns når først vinteren kommer så kan den bli. Det er koslig med snø! Kanskje litt upraktisk på mange områder, men mye er morro også. 

Snøen kan ligge til 1.mars, syns jeg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gledet meg til vår og varmere dager helt siden sommeren gikk over og jeg måtte ta på allværsjakka. Så jeg er mer enn klar! Elsker jul og sånn, men kan ikke fordra kulde, regn, fæl vind, slaps, is... Nei. Kunne fint hatt sol og minimum 20 grader hele året rundt ❤️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Ananas. skrev:

Neeeei. Jeg elsker snø, elsker kulde. Elsker votter, luer, skjerf og jakker som får meg til å ligne på michelin-mannen. Elsker skøyter, aking, å gå tur, at snøen lyser opp, den barnslige gleden ved å bli full av snø, og så gå inn for å tørke seg og å drikke kakao. Digger å gå i ullsokker som tilbehør til hva som helst, og synes at folk er innmari pene med snø i håret og roser i kinnene.

Sånn, unnskyld for at jeg saboterte tråden med vinterreklame, for jeg HAR faktisk sympati med dere som har masse dere må måke, og/eller som synes vinteren er noe herk, uansett årsak. 

Selv om vinteren er noe herk så har den naturlig nok noen lyspunkter i tråd med det du beskriver. Men det verste er som sagt uansett mørket. 

Februar kan være en fin vintermåned, da er det ofte snø og det har blitt relativt mye lysere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...