Gå til innhold

Klarer ikke spisefruktt, må jeg spise frukt før å ha et sunt kosthole ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt fra jeg var en liten jente så har jeg aldri klart å spise frukt og grønnsaker, jeg brekte meg bare jeg prøvde å spise eple eller en gulrot. Men de siste årene så har jeg begynt å like grønnsaker. Nå spiser jeg vertfall brokkoli, purreløk, løk og paprika. Men jeg sliter skikkelig med frukten, det kan jeg bare glemme, eneste det jeg liker er banan.

Nå har jeg startet å trene styrke 3 gang i uken før å få en fit kropp. Men er grønnsakene jeg spiser greit nokk ? å må jeg spise frukt før å ha ett sunt kosthold ?

Anonymkode: f69f2...486

Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Nei, ikke nødvendig, men det er mye vitaminer og næring i frukt som du må passe på å få fra andre kilder ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å putte frukten i en blender, og ta med deg drikkeflaske med fruktsmootie? 

Anonymkode: 6b2d0...4c4

• Liker 1
Skrevet

Du kan nok spise/leve sunt uten frukt og grønt. Tror jeg. Er ingen spesialist på dette, da. ☺

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, earlgrey skrev:

Nei, ikke nødvendig, men det er mye vitaminer og næring i frukt som du må passe på å få fra andre kilder ;) 

Bare tull. Spiser man nok grønnsaker får man i seg det man trenger, frukt er egentlig unødvendig hvis man skal se på det fra et ernæringsmessig ståsted.

Anonymkode: 1e509...c55

• Liker 4
Gjest earlgrey
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare tull. Spiser man nok grønnsaker får man i seg det man trenger, frukt er egentlig unødvendig hvis man skal se på det fra et ernæringsmessig ståsted.

Anonymkode: 1e509...c55

Det er jo det jeg sier :)

Skrevet

Hva med bær? Eller frukt og bær i smoothie som noen over her foreslår? :) Kan gi deg et smoothietips: Ca. 200g frosne jordbær, 1 banan, 1/2 avokado og nok væske til du får ønsket konsistens (kan være vann, juice eller melk).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig var det flere som ikke klarer å spise frukt. Se litt lenger ned i forumet "klarer ikke spise frukt". Er det du som har skrevet den tråden og?

Anonymkode: 79cd3...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...