Gå til innhold

Jeg får ikke til å spise frukt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå tror jeg at jeg gir opp å like frukt. :( Spiser jeg frukt når jeg er sulten blir jeg rett og slett dårlig i magen, får løs mage og sliter med kvalme og oppblåsthet hele dagen. Det er ikke alltid jeg får løs mage og sånt, men sånn som nå har jeg spist litt av en appelsin og litt av et eple, jeg greide ikke mer fordi jeg blir litt kvalm og oppblåst. Jeg har tenkt at det kanskje er på grunn av karbohydratene, men det er jo ikke noe problem med pasta, det blir jeg ikke oppblåst av. :( Det går helt fint å spise grønnsaker. De eneste fruktene jeg kan spise uten å bli dårlig er vannmelon, honningmelon, granateple og noen ganger bær og druer. Spiser jeg for mange jordbær for eksempel blir jeg kjempe dårlig. Jeg har nylig begynt å spise frukt igjen etter å ikke ha spist det så ofte på en del år, men jeg har egentlig aldri vært en fruktspiser heller. Smoothie fører også til at jeg blir oppblåst... Jeg har også prøvd ulike varianter og "salater" for å få i meg mer frukt, men neida. Blir like dårlig hver gang. 

Er dette dumt? MÅ jeg spise frukt for å ha et veldig sunt og variert kosthold? Som sagt kan jeg kun spise de fruktene jeg har listet over her... 

Anonymkode: 80ab9...2ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spis grønnsaker, du. :-)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det holder fint å spise grønnsaker, ingen MÅ spise frukt for å ha et fullverdig kosthold.

Anonymkode: 8623b...5aa

Skrevet

Høres ut som om du reagerer på frukter med mye syre. Spis det du liker og heller fyll på med grønnsaker. Hvis du alikevel føler du må ha i deg mer frukt kan du lage smootie som er melkebassert, det nøytraliserer litt av syren, og ikke drikk det på tom mage :)

AnonymBruker
Skrevet

Bær kan du jo også prøve

Anonymkode: f3098...2d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...