Gjest marizz Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Fant Kokosolje ved en tilfeldighet på europris Idag, og lurer på hva dere bruker den til? Vet den kan brukes til så mangt, men hva har dere gode erfaringer med? jeg tenker jeg skal bruke den som hårkur, oil pulling(om jeg klarer) og sikkert andre ting. Leste den kan være bra for fer hud i ansiktet, men vet ikke om jeg tør å prøve?:O jeg elsker alternative "behandlingsmåter" som kokosolje, så vil gjerne ha alle erfaringer!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Jeg bruker den som fuktighetskrem til ansikt og kropp når hunden er ekstra tørr, som hårkur og noen ganger i mat. Anonymkode: de1ca...3d9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Kokosolje er super i alt, egentlig. Bruk den i sukkerskrub/saltscrub til dusjen, feks. Anonymkode: 53b66...ac4
Professor Orm Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Bruker den i håret natta før jeg vasker det. Da blir det mindre tørt. Bruker den også som leave-in, men bare litt, hvis ikke ser det fort fett ut.
Gjest marizz Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Takk! Vurderer å ha den i håret inatt. Hvordan gjør du det egentlig? altså hvor mye tar du i(hvor fuktig skal håret være liksom), og vasker du med shampoo dagen etterpå?
Gjest 123Sol Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Hvor mye bestemmer du selv, men det trenger ikke dryppe fra håret for å si det sånn Du finner fort ut hvor mye du vil ha i. Men pass på å vask håret med shampo -før- du væter det.. altså først shampo i håret, gni det inn og deretter vann. Ikke vann først som du vanligvis ville ha gjort.
Roseh Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Hva kostet den? Var det slik på glasskrokke? Den er veeldig oljete. Håret ser fett ut veldig fort, så ikke bruk mer enn 1 liten ts. Ansiktet mitt føles så fett om jeg bruker den så jeg takler det ikke. Bruker litt på leppene og kanskje pittelitt rundt øyne. Det skal så lite til så den er drøy i bruk. Bruker den også til neglene Jeg er litt fantasiløs til hvilken mat jeg kan bruke den til.
Gjest marizz Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Oki, takk for råd! Pleier dere å ha en pose på hodet(), lue eller noe annet?
Gjest Plastic Heart Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Vet ikke om det er noe rart med kokosoljen jeg kjøper eller om det er meningen at den skal være sånn, men jeg synes iallfall at den får en ekkel lukt om man ikke skyller den bort. Har jeg brukt den som hårkur eller bodylotion må jeg vaske sengetøyet etterpå på grunn av lukten, noe som er synd for både huden og håret mitt er veldig glad i den... Prøver å spise en til to spiseskjeer om dagen, da. Vet ikke helt hvor godt det funker enda ettersom jeg ikke er så flink til å huske det, men vil tro det er godt for kroppen innenfra også. ^^
Professor Orm Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 39 minutter siden, marizz skrev: Takk! Vurderer å ha den i håret inatt. Hvordan gjør du det egentlig? altså hvor mye tar du i(hvor fuktig skal håret være liksom), og vasker du med shampoo dagen etterpå? Jeg sauser på i tørt hår og vasker det på vanlig måte dagen etter. Du kan prøve deg litt frem med mengde. Jeg har tørt hår, så jeg bruker en del.
Gjest marizz Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Takk! Har tatt en del i nå, tatt det i en pose oppi en dult om dere skjønner Vil helst ikke at det lukter kokos i hele senga imorge, da jeg ikke er så glad i den lukten haha!
Gjest Malificenta Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Kokosolje kan sammen med natron, brukes til tannkrem, leste jeg i dag. Skal visst bleke tennene også den blandingen
Gjest marizz Skrevet 8. januar 2016 #15 Skrevet 8. januar 2016 Leste faktisk det! Er litt skeptisk da jeg helst vil ha fluor, så er jeg ikke helt overbevist om at natron er så bra for emaljen..
EvaLena Skrevet 8. januar 2016 #16 Skrevet 8. januar 2016 Datteren min bruker den til ALT. Steker mat, lager sauser og alt hvor hun evt skulle brukt smør. Smaker ingen forskjell på om hun bruker smør eller kokosolje. Jeg har brukt den til barbering og det funka fett 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå