Gå til innhold

Noen har gitt seg ut for være meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et bestemt navn, for disse reklamesmsene gir meg fullt navn når de sender meg søppelmeldinger. Det er antakeligvis snakk om at noen har tastet et tall feil når han har skrevet inn "sitt" telefonnummer til et eller annet, og nå får jeg haugevis av søppelpostmelsinger. I går ringte en fra Viasat og spurte meg om jeg var "ham" - noe jeg IKKE er! Jeg er så lei, hva kan jeg gjøre, hva er mine rettigheter? Jeg har ikke gitt ut tlfnummeret mitt til noen som helst, det er han fyren her som har registrert mitt nummer på ting! Bla.a Leovegas og sånne jævla "gratisspins", blokkerer nummerne, men det kommer jo bare nye sånne meldinger hele tiden. Jeg har hatt dette tlfnummeret i 15 år pg akter ikke å skifte nummer pga en eller annen bajas ikke dobbelsjekket når han skulle gamble bort pengene sine (eller noe), hva kan jeg gjøre med dette? Er registrert i Brønnøysund mtp å ikke motta reklame, men det ikke om det gjelder på TLF/SMS?

Anonymkode: 9aecd...27d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ps, vet at overskriften er litt misvisende; men det handler egentlig om at noe har registrert MITT nummer på slike sider, og jeg aner ikke sammenhengen mellom LeoVegas og Viasat, de kjøper vel opplysninger om tlfnummeret fra samme drittfolkene, vel. Er forresten også registrert på "navneopplysninger", så hvis du søker på mitt nr, kommer MITT navn opp. Ikke hans.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier det ikke stå i sånne sms hvordan du skal avregistrere deg så du ikke mottar flere? Jeg opplevde det samme her i høst - plutselig tikket det inn reklame-sms fra et firma jeg aldri hadde hatt noe å gjøre med, men det var bare å sende en stopp-sms og avregistrere nummeret, etter det hørte jeg aldri noe mer.

Anonymkode: 60283...df0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pleier det ikke stå i sånne sms hvordan du skal avregistrere deg så du ikke mottar flere? Jeg opplevde det samme her i høst - plutselig tikket det inn reklame-sms fra et firma jeg aldri hadde hatt noe å gjøre med, men det var bare å sende en stopp-sms og avregistrere nummeret, etter det hørte jeg aldri noe mer.

Anonymkode: 60283...df0

Noen er skikkelig suspekte.. Og på dansk!

AnonymBruker
Skrevet

Opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...