Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ble litt nysgjerrig på hvordan hverdagen til dere med baby på ca 5 måneder ser ut!

Når sover baby, hva gjør dere, trilleturer, osv.

Hvordan ser en vanlig dag ut?

Anonymkode: b952c...a14

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Skal vi se:

Baby våknet mellom 05.00-06.00. Vi står opp og jeg hopper i treningstøyet og jogger 6 km på mølla mens mini ligger på på gulvet og cruncher, øver på stemmen sin og speiler seg.

Ca. 07.00: Etter dusj så får baby morgenstell og grøt.

07.30/08.00: Baby sovner i ca. 60-120 min.

10.00-12.00: Koser og leker. Grøt.

12.00-16.00: Som oftest ute og triller om været tillater det. Går en fast runde på ca. 6-8 km og har alltid en café pause på times tid de mini får mm på flaske og flørter med de andre gjestene. Han sover som oftest totalt 1 1/2-2 timer på turen.

17.00: Lek og kos med pappa.

18.00: Forbereder mini for sengen med kveldsstell/bad. Kos og rolig lek og grøt.

19/20: Baby sover for natten.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Runforit skrev:

Skal vi se:

Baby våknet mellom 05.00-06.00. Vi står opp og jeg hopper i treningstøyet og jogger 6 km på mølla mens mini ligger på på gulvet og cruncher, øver på stemmen sin og speiler seg.

Ca. 07.00: Etter dusj så får baby morgenstell og grøt.

07.30/08.00: Baby sovner i ca. 60-120 min.

10.00-12.00: Koser og leker. Grøt.

12.00-16.00: Som oftest ute og triller om været tillater det. Går en fast runde på ca. 6-8 km og har alltid en café pause på times tid de mini får mm på flaske og flørter med de andre gjestene. Han sover som oftest totalt 1 1/2-2 timer på turen.

17.00: Lek og kos med pappa.

18.00: Forbereder mini for sengen med kveldsstell/bad. Kos og rolig lek og grøt.

19/20: Baby sover for natten.

Får ikke babyer mer morsmelk enn det i den alderen. O-lykke, hehe. Jeg trodde du fullammet og pumpet en halvliter i tillegg om dagen. :P

Anonymkode: 437c8...9e3

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke babyer mer morsmelk enn det i den alderen. O-lykke, hehe. Jeg trodde du fullammet og pumpet en halvliter i tillegg om dagen. :P

Beklager at du ikke skjønte at jeg ammer mellom grøtmåltidene. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Runforit skrev:

Åja, begynte å se frem til langt mindre amming om noen måneder jeg nå. Beklager da. Dumme meg.

Skrevet
57 minutter siden, Runforit skrev:

Blir vel likevel mindre amming når babyen får grøt tre ganger om dagen? Uten at jeg vet hvor mye en så stor baby spiser. Og sover babyen fra 17-20 til 5-6 om morgenen, uten å ville ha mat før klokken 7?

Personlig synes jeg mye av hverdagen går i amming (både natt og dag), så hadde ikke utelatt det om jeg skulle beskrevet min hverdag. Nå er han yngre enn deres babyer i denne tråden da men...

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet
1 minutt siden, Ferny skrev:

Blir vel likevel mindre amming når babyen får grøt tre ganger om dagen? Uten at jeg vet hvor mye en så stor baby spiser. Og sover babyen fra 17-20 til 5-6 om morgenen, uten å ville ha mat før klokken 7?

Personlig synes jeg mye av hverdagen går i amming (både natt og dag), så hadde ikke utelatt det om jeg skulle beskrevet min hverdag. Nå er han yngre enn deres babyer i denne tråden da men...

Ammes ved legging og 2 ganger om natten pluss litt kos(samsover). På dagen så har jeg egentlig ikke noe tall. Men ca. hver 3-4. time gjennom dagen. Han spiser ikke hele grøtmåltider da vi fremdeles er i introduksjonsfasen av fast føde.

Gjest Runforit
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, begynte å se frem til langt mindre amming om noen måneder jeg nå. Beklager da. Dumme meg.

Var ikke frekt ment. Tenkte bare ikke at ammingen var en  del av selve "dagen" 

AnonymBruker
Skrevet

Min lille på 6 mnd nå sover max 30 min i gangen, ca 3 ganger om dagen og det har hun gjort fra dag en. Så dagen går med på å underholde(leke, synge), bære når hun er gretten, skifte bleier, ca 4 bæsjebleier om dagen, gi grøt og amme. Alltid en trilletur, men kan ikke gå langt for etter akkurat 30 min så våkner hun og DA skal IKKE hun ligge noe mer i vogna nei! Prøver å komme oss på litt aktiviteter sammen med barselgruppe, babykino, babysvømming, babysang og besøk hos venner og familie. Hun blir fryktelig lei av trynet mitt om vi går hjemme en hel dag.

Anonymkode: 027f0...97e

AnonymBruker
Skrevet

Baby våkner rundt kl. 10. Ammer, skifter bleie og tar av pysj. Så ser hun på at jeg drikker kaffe, gjerne under babygymen.

Kl 11/12: Hun sover i 1-2 timer. 

14.00 - 16.00 Vi leker og koser frem til vi (hvis været tillater det) går ut. Hun sover ca 1 time. 

Vi leker og koser frem til ca. 18.00, da vil hun sove igjen. Sover da ca 30 min.

Ca. 18.30: Hun prøvesmaker noe (f.eks. dadelmos). Bader henne hvis hun skal bade. Tar på pysj. 

19.30: Ammer i sengen til hun sovner. 

Hun ammes kanskje hver tredje time, kanskje oftere på dagen. Ammer rundt 4 ganger fra hun legger seg til hun står opp. 

Anonymkode: efc04...a98

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min er snart 7 måneder, men hverdagen er ikke veldig annerledes enn for et par måneder siden:

Han våkner i 7-tiden, vi tar morgenstell og jeg drikker deretter kaffe og småleser nyheter mens han koser seg på leketeppet ved siden av meg
Han er aldri spesielt sulten om morgenen (som sin mor), men får en full porsjon grøt ca kl 8
Han sovner ca kl 9, og sover gjerne opp mot 2 timer
Kl 11 drikker han en flaske mme 
I det neste tidsrommet gjør vi forskjellige ting, treffer folk, går til byen, leker etc
Kl 13 får han et lite middagsmåltid og smoothie til dessert
Så sover han ca fra 14-16, ikke senere enn 16 - det forkludrer kveldsrutinen
Drikker en flaske mme ca kl 16, og så leker vi frem til pappa kommer hjem, da er det pappa og lillemann-tid
Kl 18 får han en ny porsjon grøt
18.30 får han kveldsstellet, og så legger pappaen han, og gir han en flaske mme, slik at han sovner rundt 19-19.30
Deretter våkner han for mme når vi legger oss (denne runden tar pappan), samt to ganger etter det (disse tar jeg) før han våkner igjen i 7-tiden

Anonymkode: c8bc4...c56

Skrevet

Min våknet ca 8, da var det åling rundt på gulvet i et forsøk på å følge broren sin rundt i stua en times tid. 9 går vi til barnehagen, og hun sover til ti ca. Av og til gikk jeg tur den timen, av og til surfet jeg og drakk kaffe. Ti var det amming, så litt lek på gulvet for hennes del, så litt grøt ved ellevetiden. (hun lærte ikke ordentlig grøtspising før hun nærmet seg 6 måneder, men vi øvde).

Soving fra halv tolv til ett. 

Så kanskje vi var på butikken eller på besøk, eller jeg forberedte middag mens hun lekte på gulvet. (etter at hun lærte å åle seg rundt, ble hverdagen hennes, og min, veldig mye bedre :) ).

15 var det henting i barnehagen mens hun sov siste lur på ca 1-1 1/2 time.

Når brødrene er hjemme på ettermiddagen elsker hun å være i nærheten av de. Til middag får hun smake på det vi spiser.

19 legges hun etter en liten kattevask.

I løpet av dagen ammet jeg ca hver andre/tredje time, skiftet "100" bleier da hun bæsjer mye. Om natten ammet jeg mellom 2 og 4 ganger. Så det er innemellom de andre gjøremålene. 

Har enda ikke vært på kafe og slikt, men siden jeg har to andre blir det mye rydding, handling, klesvask og forberedelser til mat. Veldig forskjell fra første permisjonen.

Nå når hun er seks måneder er ting enda enkelere. Hun elsker å fyke rundt på gulvet og sjekke ut alle lekene til gutta, hun spiser godt tre-fire ganger om dagen grøt/middag/brød og fruktmos, og er veldig fornøyd. Sover to ganger om dagen et par timer om gangen. Ammer fortsatt hver tredje-fjerde time, og et par ganger om nattten. (nattammingen vil jeg gjerne slutte med, men litt for enkelt og bare gjøre det når hun våkner :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...