AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Vi prøvde lenge før vi fikk barn, da på naturmetoden. Vi hadde forsøkt i flere år og var i prosess for IVF/ICSI forsamtale og starte på den prosessen da vi fikk barn. Vi vil gjerne få barn igjen og har lyst til å starte prøving på søsken til sommeren. Er det noen som har opplevd å ha slitt først også at det har gått bedre? Jeg ble aldri utredet, men jeg hadde sykluser på 30-60 dager før første graviditet og har nå regelmessige 29-dagers sykluser med EL-smerter, og kan stille klokka etter egen syklus - helt uten hormonprevensjon. Noe håp om at den første gravididteten har fungert som startkabler på systemet mitt? Noen som har litteratur om dette? Anonymkode: 62bb3...938
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har ikke slitt selv, men jeg kjenner to par som har det. Ene paret fikk barn med prøverør, så ble hun gravid på naturligvis når barnet var litt over året. Hos det andre paret fikk hun tabletter for å få eggløsning på førstemann, andremann kom helt naturlig. Vet om et par til, kjenner de ikke, men de fikk nr 1 med prøverør. Strevde veldig med å få nr 2, mislykkede prøverørsforsøk. Så ga de opp og sa seg fornøyd med å ha fått ett barn. Så nå når nr 1 er fem år, er hun gravid igjen på naturlig måte. Man hører jo uttalelser som du sier her, om at første graviditeten har fungert som startkabler, nå vet kroppen hva den skal gjøre osv. Lykke til med prøvingen Anonymkode: 2b367...70c 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Vi brukte 3 år på nr 1, på den naturlige måten. Nr 2 tok 3 måneder. Anonymkode: 31ba3...631
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Vi brukte ca 1,5 år på nr 1. Har til nå prøvd 3 år på nr 2 - ingen ting. Har enderlig fått mannen med på å søke om prøverør. Så håper det går fort nå. Anonymkode: dd50b...288
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #5 Skrevet 9. januar 2016 Jeg har hørt om flere.:) Det er lovende at syklusen din nå er regelmessig. Det kan være her problemet har ligget, og at kroppen selv har klart og ordne opp i syklus klusset, i forbindelse med svangerskapet. Uansett hvor problemet har ligget, er utgangspunktet klartt mye bedre nå. Lykke til. Anonymkode: db933...b67
Enamorada Skrevet 9. januar 2016 #6 Skrevet 9. januar 2016 Kjenner ei som fikk første ivf-barn, så to tette etter det på en naturlig vis.
Solstrålejenta Skrevet 9. januar 2016 #7 Skrevet 9. januar 2016 Vi slet med nr 1 og fikk beskjed om at det var usannsynlig at vi kunne bli gravide på naturlig vis. Etter 3 år med prøving, 2 ivf og 2 spontanaborter fikk vi omsider ønskebarnet vårt ved naturlig graviditet allikevel. Nå er jeg på nytt gravid - denne gangen før vi i det hele tatt prøvde å bli gravide... Rart å tenke på at vi skulle bli gravide på slump etter å ha slitt så mye første gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå