Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er så vanskelig å vite hva man skal ha på seg på 1 og 2 date? Er det for uptight med pologenser? (Ettersittende, ensfarget)? Hva syntes menn er fint og passende? 

Jeg er slank, ikke så store pupper. Er 164 så vil ikke ha høye heler tilfelle jeg da blir høyere enn daten..

Anonymkode: 5f06d...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beste rådet jeg kan gi er: ikke tenk for mye og ha på deg noe du føler deg vel i :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige sko (verken skikkelig pensko eller tursko), jeans og en bluse eller tunika. Ha en cardigan eller blazer over om det er for kaldt med bare overdelen. Bare et tips, bruk det du følger deg vel med som nevnt :) 

Anonymkode: a650b...94f

• Liker 2
Skrevet

Kommer litt an på hva dere skal synes jeg! Kafébesøk, rusletur, ta en øl, bowling osv som er litt uformelle dates krever mindre "pynt" så her synes jeg pologenser kan være et bra valg! Kanskje med noen fine øredobber og/eller armbånd? Og halvpene sko (typ ikke joggesko men ikke partysko heller). Skal dere på restaurant synes jeg en litt mer pyntet overdel eller en enkel kjole er finest, men uansett så er det viktigste at du føler deg komfortabel og fin i antrekket! Da blir du mer selvsikker også, og selvsikkerhet og store smil er nok noe han heller legger merke til enn akkurat hva slags  tøy du har på deg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kle deg som du ville gjort om du skulle ut med venner, vil nå jeg si. Se an aktiviteten. Kle deg i passende klær, som du føler deg komfortabel i. Du trenger ikke pynte deg mer enn du ville gjort om det var en venneavtale. 

Om du ikke er komfortabel i antrekket (kortere skjørt enn du pleier, som du ender opp med å dra i hele tiden, strammere bluse/skjorte enn du pleier som du blir stresset av, etc) vil få deg til å virke ille til mote, og det vil du ikke. 

Forøvrig er jeg 168, og har null problemer med å gå med høye hæler. Jeg er så høy som jeg er, og jeg liker å gå med høye hæler, så da gjør jeg det. Jeg har ikke tenkt å gå med flate sko resten av livet, så da får en date tåle det om jeg evt blir høyere enn ham med skoene på. Takler han ikke det er han ikke mann nok for meg. 

Anonymkode: 44962...e20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kle deg som om du skal ut med venner og i forhold til hva dere skal gjøre.

Men ærlig talt, når du bare er 164 cm høy så skal du ha rimelig skyhøye hæler for å trenge å bekymre deg om høyden, med mindre du vet at han du skal møte er liten da. Gjennomsnittshøyden for menn i Norge er 180 cm. Jeg er betydelig høyere enn deg, og jeg går ofte med hæler...

Anonymkode: 2eb4a...eac

• Liker 1
Skrevet

Gå med høye hæler hvis du har lyst. Hvis han lar seg skremme av det er ikke fyren verdt å bruke tid på. :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanlige klær, pologenser er helt fint. Jeg går i jeans og stor bomullsgenser og sparer pynting til fjerde eller femte date da kan jeg gå i pen topp eller evn kjole om vi gjør noe som tilsier penklær. Høye sko bruker jeg kun på f eks teater eller lignende formelle greier 

Anonymkode: 543e4...1e5

Skrevet

Jeg gikk på et par første dates nå i høst. Gikk med sort stram jeans, topp/bluse oppi jeansen og en cardigan over. Pluss støvletter med litt hæl. Jeg er 173. Møtte en som ble lavere enn meg, men vi hadde det nå hyggelig på date likevel :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, Pompom skrev:

Jeg gikk på et par første dates nå i høst. Gikk med sort stram jeans, topp/bluse oppi jeansen og en cardigan over. Pluss støvletter med litt hæl. Jeg er 173. Møtte en som ble lavere enn meg, men vi hadde det nå hyggelig på date likevel :)

Ånei, har det blitt slutt mellom deg og han du var sammen med før? Husker jeg syntes dere hadde et så koselig forhold ut i fra hva du skrev før. 

Ts, ta på deg noe feminint og pent, uten å pynte deg for mye. Jeg synes pologenser er fint og kunne fint brukt det på date. 

Anonymkode: 645cd...3ee

Gjest Mythic
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det er så vanskelig å vite hva man skal ha på seg på 1 og 2 date? Er det for uptight med pologenser? (Ettersittende, ensfarget)? Hva syntes menn er fint og passende? 

Jeg er slank, ikke så store pupper. Er 164 så vil ikke ha høye heler tilfelle jeg da blir høyere enn daten..

Anonymkode: 5f06d...4d0

Hvis du går i bare pologenser, blir nok daten din fornøyd, uansett ;)

Som flere andre har sagt, det kommer an på hva dere skal og hva du føler deg vel i. Man har jo ikke på seg det samme hvis man skal på tur i skogen som hvis man skal ut å spise middag.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ånei, har det blitt slutt mellom deg og han du var sammen med før? Husker jeg syntes dere hadde et så koselig forhold ut i fra hva du skrev før. 

Ts, ta på deg noe feminint og pent, uten å pynte deg for mye. Jeg synes pologenser er fint og kunne fint brukt det på date. 

Anonymkode: 645cd...3ee

Det er slutt ja. Vi hadde et koselig forhold, men ble litt for forskjellige mot slutten :) 

Enig i at pologenser er fint! Det er jo ikke om å gjøre å vise kløft på date. :) 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Pompom skrev:

Ikke at det er noe galt i det, men var akuratt sånn ALLE de "frierne" til Jakten på kjærligheten-Ruben gikk kledd også :P
La godt merke til det at alle hadde helt lik stil , den stilen der er veldig safe så forstår man går for den altså, men også veldig lik som andre

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke at det er noe galt i det, men var akuratt sånn ALLE de "frierne" til Jakten på kjærligheten-Ruben gikk kledd også :P
La godt merke til det at alle hadde helt lik stil , den stilen der er veldig safe så forstår man går for den altså, men også veldig lik som andre

Positive med det er at det er større sjanse for å ikke skremme vekk dagen ved å gå med noe man liker, men som kan gi daten tanken om at man kler seg veldig rart. Personligheten kommer også mer frem. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Ja, det er en veldig safe stil. Jeg synes det er greit å gå litt nøytralt og safe på første date jeg da. Men har man en spesiell stil så er det jo sikkert greit å vise det også, jeg har ikke det :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...