Gå til innhold

Hvordan legge på seg? Harr alltid vært veldig slank.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 25 som alltid har hatt problemer med vekta og vært en smule for tynn. Jeg er lei av å ha kropp som en 12 åring. Jeg null former. Kunne tenke meg å gå opp minst 5 kg, men det er vanskelig. Trente styrke i fjor, men det hadde motsatt effekt. Gikk bare ned i vekt. Nå ser jeg tynn og mager ut.

Dere som har vært tynne hele livet,  hvordan gikk dere opp i vekt? Går man opp i vekt hvis en hopper over frokost? (Leste det en plass) og vil jeg legge på meg av proteinpulver? 

Takk på forhånd. 

Anonymkode: bd1ad...7a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få en oversikt over hvor mye du egentlig får i deg i løpet av en dag og så legger du til litt ekstra til alle måltidene. Enkel måte å få i seg kalorier på er å drikke de, så drikk juice til frokosten for eksempel.

Skrevet

litt sånn sleivete... spis mer og beveg deg mindre....
jeg har bestandig vært slank jeg også, men når jeg begynte på skole igjen i voksen alder, så begynte kiloene å komme på dessverre...

når det gjelder slankedrikker/proteindrikker, så prøvde min mor det (drakk de i tillegg til det hun vanligvis spiste), og hun gikk opp 0.5kg i løpet av 1 måned, så etter 3mnd sluttet hun med det igjen, for hun fikk så veldig lite igjen for alle de pengene slankedrikkene kostet...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må få i deg flere kalorier. 

Anonymkode: 64667...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser nok for lite, men jeg blir veldig fort mett og føler uvel av å være stappmett. Vokste opp med mamma som hadde veldig dårlig råd pluss 3 brødre. Er på en måte vant med å spise lite mat. Men skal prøve å spise mer selv om det er vanskelig. 

Anonymkode: bd1ad...7a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la på meg ved styrketrening og tilskudd av proteiner. Jeg spiste også mer når jeg kom ordentlig i gang med treningen, ble rett og slett sulten av å trene mye :)

Anonymkode: 1897b...486

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men fram til jeg var i slutten av 20-årene veide jeg 46-48 kg (er 168 cm). Jeg husker jeg stresset mye med det, og hadde perioder hvor jeg sprengspiste i håp om å gå opp i vekt. Det hadde motsatt effekt på meg, jeg ble matlei og grudde meg til måltidene. Til slutt ga jeg opp og aksepterte kroppen min og tynnheten min. 

Nå er jeg 34 år og kiloene har kommet sakte men sikkert. Jeg er fremdeles slank, men har fått mer former. 

Jeg er altså uenig med de andre som sier du skal regne kalorier og spise deg stappmett. Jeg tror ikke det er særlig sunt. Spis 3-4 næringsrike måltider hver dag, og ikke hopp over måltider. Om du får i deg det du skal så er det bare sånn kroppen din er. 

Anonymkode: 8ce8d...ee1

• 2 uker senere...
Skrevet

Har det litt på samme måte. Jeg er tynn og går ikke opp i vekt i det hele tatt. Jeg har gitt opp og prøver å godta at sånn er det. Men skulle jo ha hatt mer former da. Synes det er fint.

En venninne av meg har samme problem,  men gikk opp i vekt da hun begynte å spise mye mat og trene hard styrke trening. Hun ble dessverre fort matlei, så hun har rast ned i vekt igjen. 

Skrevet

Sliter med det samme, likevel om jeg har et kosthold der jeg ofte spiser mer enn andre. 

Skrevet

Har slitt med det samme. Var i mange år 54-55 kg tung med mine høye 178 cm, og så rimelig skral ut. Jeg klarte tilslutt å gå opp noen kg ved å tvinge meg til å spise veldig ofte (før jeg ble sulten - måtte spise etter klokka og ikke etter sultfølelsen), og da gjerne litt næringstette ting. En liten håndfull mandler hver gang man går forbi kjøkkenskapet, etc. Det å spise enorme måltider virket mot sin hensikt for min del, da fikk jeg bare vondt i magen og gikk gjerne ned i vekt etter en stund. En periode tvang jeg meg også til å drikke sånne næringsdrikker de selger på apoteket (yuch).

Anonymkode: 8d3e4...9ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...