AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg snakket med en venninne som tidligere arbeidet på et hotell som rengjører. Hun fortalte at hun IKKE ville anbefale det spesifikke hotellet, fordi leder hadde gitt instrukser om tidsbruk per rom som var alt for lite til at rommet faktisk ble rent nok for beste gjest. Har merket dette. Overnattet på hotell og fant dagen jeg våknet en penn under ryggen (som IKKE var god å ligge på) og blod på puta. De hadde visst bare snudd puta slik at jeg ikke skulle se det. For å spare tid? Er blitt skeptisk til å overnatte på hotell fordi jeg selv er opptatt av renslighet, og kan fint finne på å gå med en klut selv fordi det er flekker her og der. Kanskje fordi jeg har en høyere standard enn andre? Så, dere som har jobbet på hotell, anbefaler dere gjester å sove der? Har det blitt rengjort ordentlig, eller slurves det? Anonymkode: 2b37f...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg jobber på hotell, ikke som renholder, men i resepsjon. Vi har bare 2 som vasker og dem får kort tid på hvert rom. Så jeg ville ikke sovet der jeg jobber. Anonymkode: d2084...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg har jobbet som rengjører og jeg ville ikke hatt noe problem med å sove der. Noen av madrassene ser skikkelig ekle ut, men de er sendt til rengjøring og de skal være rene (det har ikke vi noe med). Anonymkode: 12370...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg ble også mer skeptisk til å sove på hotell etter å ha prøvd meg som stuepike. Det er en utrolig slitsom jobb(fysisk) med veldig kort tid per rom. Jeg synes faktisk utrolig synd på dem som jobber med det. Husk å tipse stuepikene hvis dere er fornøyde folkens. Anonymkode: 634bd...a27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg jobbet der en kort tid (noen dager bare) og hadde ikke hatt noen problemer med å sove der. Sengetøy ble skiftet, og kluter ble byttet ofte. Vi hadde greit med tid. Men dette var for en del år siden, godt mulig ting har endret seg siden da. Anonymkode: 1f1f2...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #6 Del Skrevet 7. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble også mer skeptisk til å sove på hotell etter å ha prøvd meg som stuepike. Det er en utrolig slitsom jobb(fysisk) med veldig kort tid per rom. Jeg synes faktisk utrolig synd på dem som jobber med det. Husk å tipse stuepikene hvis dere er fornøyde folkens. Anonymkode: 634bd...a27 Ja, det er skikkelig tungt arbeid, jeg var helt utmattet etter de verste dagene. Anonymkode: 12370...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 7. januar 2016 #7 Del Skrevet 7. januar 2016 etter syden da disse damene kommer i hopetall og rydder rommet 1 til å vaske doen, en til å bytte på senga, en til å vaske gulvet. så er jeg positiv. etter jeg i Praha møtte stuepiken i heisen, så dritings at hun knapt sto på beina kl 10 om morgenen, var jeg heller skeptisk til rengjøringen der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Del Skrevet 7. januar 2016 Jeg har jobbet som housekeeping på 2 veldig kjente hoteller i Oslo, dog mange år siden. Jobbet til sammen 2,5 år (som fast ansatt). Var ung den gangen, 17-20 år, husker det gikk utover ryggen. Men lønnen var ikke så dårlig, så jeg taklet det helt ok. Den gang ville jeg ikke hatt problemer med å sove på noen av hotellene. Hvordan det er i dag vet jeg ikke. Det er regler å følge, som å bytte sengetøy (annenhver dag), nye håndklær osv hver dag om gjesten ønsket det. Så er det opp til stuepiken da, om reglene følges. Vet om flere som lot være å skifte sengetøy, ikke skiftet håndklær/såpe for å spare tid. Vet at ISS har tatt over rengjøringen på mange hoteller, tid er penger og da blir resultatet deretter. Arbeidsmoralen til ansatte har nok noe å si også. Anonymkode: 1746d...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. januar 2016 #9 Del Skrevet 7. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet som housekeeping på 2 veldig kjente hoteller i Oslo .......... Det er regler å følge, som å bytte sengetøy (annenhver dag), .......... Anonymkode: 1746d...32f Bytte sengetøy bare annehver dag? Byttes det ikke for hver nye gjest da!!? Må jeg f.eks. sove i det samme sengetøyet som forrige gjest? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Del Skrevet 7. januar 2016 7 minutter siden, Million skrev: Bytte sengetøy bare annehver dag? Byttes det ikke for hver nye gjest da!!? Må jeg f.eks. sove i det samme sengetøyet som forrige gjest? Neida slapp av det byttes etter hver gjest. Anonymkode: 634bd...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feyfeyhey Skrevet 7. januar 2016 #11 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #12 Del Skrevet 7. januar 2016 9 minutter siden, Million skrev: Bytte sengetøy bare annehver dag? Byttes det ikke for hver nye gjest da!!? Må jeg f.eks. sove i det samme sengetøyet som forrige gjest? Annenhver dag om man bor flere dager, byttes selvfølgelig hver gang nye gjester kommer. Anonymkode: 12370...18c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 7. januar 2016 #13 Del Skrevet 7. januar 2016 (endret) Jeg tenker uansett at det skal mye til for at jeg ikke hadde sovet på et hotel. Det kan selvfølgelig være ubehagelig om man føler det ikke er skikkelig rent, men det er nok veldig psykisk. Farlig er det neppe uansett. Velger å tro at hotellrom er renere enn de fleste steder jeg omgås til daglig, offentlige toaletter, kollektivtransport etc. De fleste hotell har nok gode prosedyrer, men jeg tror nok på at det er mange som har litt dårlig tid. Jeg er derimot redd enkelte småkryp som edderkopper og hadde nok flippa om jeg hadde sett mye av det på et hotellrom. En eneste gang har jeg følt ubehag ved å sove på et hotellrom, og det var et skikkelig luguber hotell i Ungarn for noen år siden. Vi hadde et forholdsvis greitt hotellrom, men det var visst andre som hadde gigantiske kakkerlakker på rommet sitt. I gangen hang det edderkopper i gardinene, noe som gjorde at jeg fikk litt hetta. Det eneste jeg tenker på med tanke på hotellrom, er å få med seg veggdyr hjem. Det er dessverre en risiko en må leve med når en velger å sove på hotell, for det er vel ikke så lett å gjøre noe med rent hygenisk så lenge det er uoppdaget. Annet en å ta forhåndsregler som å holde kofferten mest mulig lukket. Endret 7. januar 2016 av lillsunshine 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #14 Del Skrevet 7. januar 2016 47 minutter siden, Million skrev: Bytte sengetøy bare annehver dag? Byttes det ikke for hver nye gjest da!!? Må jeg f.eks. sove i det samme sengetøyet som forrige gjest? Muligens jeg ikke formulerte meg godt nok, men selvfølgelig byttes det for hver gjest (var noen som ikke gadd å bytte laken husker jeg). Som noen andre har nevnt så er det strenge renhold, men så spørs om renholderen følger disse. Det blir selvfølgelig konsekvenser for den ansatte om det oppdages at reglene ikke følges. Anonymkode: 1746d...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Del Skrevet 7. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet som housekeeping på 2 veldig kjente hoteller i Oslo, dog mange år siden. Jobbet til sammen 2,5 år (som fast ansatt). Var ung den gangen, 17-20 år, husker det gikk utover ryggen. Men lønnen var ikke så dårlig, så jeg taklet det helt ok. Den gang ville jeg ikke hatt problemer med å sove på noen av hotellene. Hvordan det er i dag vet jeg ikke. Det er regler å følge, som å bytte sengetøy (annenhver dag), nye håndklær osv hver dag om gjesten ønsket det. Så er det opp til stuepiken da, om reglene følges. Vet om flere som lot være å skifte sengetøy, ikke skiftet håndklær/såpe for å spare tid. Vet at ISS har tatt over rengjøringen på mange hoteller, tid er penger og da blir resultatet deretter. Arbeidsmoralen til ansatte har nok noe å si også. Anonymkode: 1746d...32f Min frykt er nettopp det at ansatte er slepphendte og har litt -slapp holdning- til arbeidet. Jeg er kanskej litt for renslig av meg, og blor skeptisk når jeg hører at noen ikke bytter ting som -tilsynelatende- ser fint/rent ut. Synes det er litt ekkelt å sove på hotell, etter å ha opplevd mindre renslighet. Utenom blodet på snudd pute har jeg flere ganger opplevd meget støvete rom (allergisk mot støv, så legger fort merke til støv-teppene på overflater). TS Anonymkode: 2b37f...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #16 Del Skrevet 8. januar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble også mer skeptisk til å sove på hotell etter å ha prøvd meg som stuepike. Det er en utrolig slitsom jobb(fysisk) med veldig kort tid per rom. Jeg synes faktisk utrolig synd på dem som jobber med det. Husk å tipse stuepikene hvis dere er fornøyde folkens. Anonymkode: 634bd...a27 Hvordan er kutyme for tipsing? Hvor legger man pengene for at stuepikene skal skjønne at det er til de? På ferie i Thailand fikk vi råd av reisefølget om å legge pengene på sengen. Er det det som er vanlig? 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Muligens jeg ikke formulerte meg godt nok, men selvfølgelig byttes det for hver gjest (var noen som ikke gadd å bytte laken husker jeg). Som noen andre har nevnt så er det strenge renhold, men så spørs om renholderen følger disse. Det blir selvfølgelig konsekvenser for den ansatte om det oppdages at reglene ikke følges. Anonymkode: 1746d...32f Husker jeg leste i avisen en gang at en eller annen halvkjent reisevant fyr anbefalte å alltid be om skifte av sengetøy når man var ankommet hotellet og var på rommet slik at man så at sengetøyet var skiftet. For det var mange hotell som slurvet med det. Men jeg innbiller meg nå at man kan både se og føle om det er nyvasket sengetøy. Brukt sengetøy får jo flere rynker og føles mykere. Så så selv er det ikke noe jeg tenker på. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Min frykt er nettopp det at ansatte er slepphendte og har litt -slapp holdning- til arbeidet. Jeg er kanskej litt for renslig av meg, og blor skeptisk når jeg hører at noen ikke bytter ting som -tilsynelatende- ser fint/rent ut. Synes det er litt ekkelt å sove på hotell, etter å ha opplevd mindre renslighet. Utenom blodet på snudd pute har jeg flere ganger opplevd meget støvete rom (allergisk mot støv, så legger fort merke til støv-teppene på overflater). TS Anonymkode: 2b37f...629 Jeg er litt som deg. Føler meg renest når jeg dusjer hjemme eller hos foreldre/svigers, føler seng og dyne og pute er renest hjemme eller hos foreldre/svigers, føler doen er renest hjemme eller hos foreldre/svigers, og føler klesvasken blir renest hjemme eller hos foreldre/svigers. Men mye av det sitter nok i hodet, og uansett så bryr jeg meg ikke noe særlig om det. Men du kan jo tenke deg når du overnatter hos venner og du låner dyne og pute og madrass; det er nok noe som sjeldent vaskes hos de fleste. Tenker ikke på sengetøyet altså, men selve dyna, puta og (over) madrassen. Selv prøver vi å vaske dyna og puta to ganger i halvåret, og gjestedyner og puter en gang i halvåret. Overmadrasser er det verre med, det er jo ingen som får plass til en skumgummimadrass i maskinen, og vi får heller ikke plass til trekket til overmadrassen i maskinen. Må få den på rens snart.. Men uansett bryr jeg meg ikke, det er bare midlertidig og man dauer ikke av litt skitt. Det går så fint så. Men tydelige blodflekker og sånt er ekkelt, og ikke godt nok arbeid. Støv til en viss grad er greit for meg, jeg godtar at det er slik. Men forstår det er plagsomt når man er allergisk. Et tips er å aldri legge tøy og andre eiendeler på gulvet, spesielt om det er vegg-til-vegg teppe på gulvet, ta bort sengeteppet som ligger til pynt på sengen og bruk tøfler på hotellrommet. Anonymkode: ddd72...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. januar 2016 #17 Del Skrevet 8. januar 2016 Det ble jo foretatt endel tester her for noen mnd siden på endel hoteller og det var helt vanlig å finne sæd på vegger og på møblene. Men det sier seg selv...møbler og vegger lir ikke vasket etter hver gjest. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aqua Skrevet 8. januar 2016 #18 Del Skrevet 8. januar 2016 Tips for å sjekke at du har fått nytt sengetøy: se etter brettekanter på lakenet 😊 Sengetøy og laken kommer ferdig brettet fra vaskeri, og det vil være tydelige streker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Feyfeyhey Skrevet 8. januar 2016 #19 Del Skrevet 8. januar 2016 (endret) Den 1/7/2016 at 8.22, Aqua skrev: . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2016 #20 Del Skrevet 8. januar 2016 3 timer siden, H.T.S skrev: Jupp, tar en stund for de brettekantene å forsvinne også. Når det kommer til tips så er jo ikke det vanlig i Norge. Men når jeg fikk det så la de det som regel ved "vaskelappen" vi hadde, hvert rom hadde en lapp hvor det sto "Rommet er vasket av Stockdama" "Rommet er vasket av Trineline" Det har jeg aldri sett før. Hvor legger man tipsen når det ikke er en slik lapp? Anonymkode: ddd72...26a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå