AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 De siste par årene har jeg slitt skikkelig med å sovne fordi jeg blir iskald når jeg legger meg, til tross for at jeg var normalt varm før jeg kledde av meg. Vi har rundt 20 grader på soverommet og ingen åpne vinduer, men allikevel kan jeg ligge med t-skjorte, tykke sokker, fleecepledd og tykk dyne og skjelve av kulde i timesvis. Kan ha lett for å fryse på dagtid også, men ikke i nærheten av det jeg opplever når jeg legger meg. Hadde jeg tatt en høneblund på sofaen med teppe og dyne hadde jeg nok kokt, til tross for at temperaturen der er nokså lik den på soverommet. Hva i huleste er det som skjer? Kan legge til at jeg er normalvektig, frisk og i normalt god form. Anonymkode: cd9cc...86f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De siste par årene har jeg slitt skikkelig med å sovne fordi jeg blir iskald når jeg legger meg, til tross for at jeg var normalt varm før jeg kledde av meg. Vi har rundt 20 grader på soverommet og ingen åpne vinduer, men allikevel kan jeg ligge med t-skjorte, tykke sokker, fleecepledd og tykk dyne og skjelve av kulde i timesvis. Kan ha lett for å fryse på dagtid også, men ikke i nærheten av det jeg opplever når jeg legger meg. Hadde jeg tatt en høneblund på sofaen med teppe og dyne hadde jeg nok kokt, til tross for at temperaturen der er nokså lik den på soverommet. Hva i huleste er det som skjer? Kan legge til at jeg er normalvektig, frisk og i normalt god form. Anonymkode: cd9cc...86f Ikke bruk klær under dyna. Kroppsvarmen fordeles lettere under bare dyna. Hva med å kjøpe et varmeteppe og ha under lakenet? Og ha et tykt fleeceteppe over dyna? Kjøp deg også tykkere og bedre dyne. Og flanell sengetøy hjelper. Har slitt med det samme, og når er det ikke noe problem lenger pga overnevnte. PS. Har du samboer? Legg deg inntil han under dynene. Det hjelper veldig mye også. Uten klær selvsagt. Anonymkode: d42e2...48b 1
Puny Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Jkamskke du har dårlig blodsirkulasjon? Har du prøvd varmepose eller varmeteppe?
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Kjøp deg varmeflaske Anonymkode: af174...f23 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Takk for gode forslag. Varmeteppe har jeg tenkt på selv også. Det er bare det at jeg tenker at det burde jo være fullstendig unødvendig, det ER jo varmt nok i rommet og vel så det? Jeg trenger jo ikke masse tepper, dyner eller tykke lag med klær for å ikke fryse i samme temperatur på dagtid. Anonymkode: cd9cc...86f
Million Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Det finnes andre typer dyner, for folk som fryser. Hadde samme problem som deg for noen år siden. Jeg var kjempetynn av natur, ikke noe naturlig kroppsfett, og frøys derfor kjempelett om natten. Det endte med at jeg kjøpte meg en ulldyne. Altså en dyne fyllt med ullvatt, ikke de vanlige dun og fjær eller syntetisk materiale. Den var endelig varm nok for en frossenpinn som meg. Nå husker jeg ikke hvor jeg kjøpte den, men det ble bestilt over nett. Du får google litt og finne ut av det. Du fryser iallfall ikke med ulldyne! PS! Ulldynen er tyngre enn vanlige dyner, men det er en vanesak.
Polly Ester Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Som AB over her sier; ikke bruk klær under dyna. Og ligg oppå ene dyna og ha andre over deg. Du blir varmere av å ligge på fleecepleddet enn å ha det over deg.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Jeg er slik som deg - en som fryser... Men jeg er hverken under- eller overvektig, har et normalt og sunt kosthold og trener jevnlig. Men til tider lå jeg med to dyner, og jeg hadde alltid med meg ekstra klær når jeg dro på besøk til folk, i frykt for at jeg ble sittende og fryse. Det ble såpass ekstremt til slutt, at jeg gikk til legen. Viste seg at jeg hadde lavt blodtrykk og lavt stoffskifte... Kan være lurt av deg å ta den en tur til legen, hvis du fryser så mye som det virker. Anonymkode: 9d67d...eac
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Tusen takk for svarene Skal prøve ut rådene deres. Anonymkode: cd9cc...86f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Anbefaler varmeflaske. Både i fotenden, og en som du kan ligge og klemme inntil deg. Anonymkode: 9c44e...b38
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 På dagtid har jeg tynne ullsokker, ull stillongs og ull singlet. Over der vanlig bukse og en fin genser i ullblanding/fleeceblanding etc. Og et godt,stort skjerf rundt halsen over skuldrene. Anonymkode: d42e2...48b
Gjest marizz Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Jeg sover med full påkledning, dyne og et godt teppe. Sliter med det samme som deg, og jeg synes ikke det hjelper å sove naken som noen har rådet meg til. Håper du finner en løsning som funker for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå