Gå til innhold

Varmekablene sluttet å virke?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte BBL leilighet i juli 2015, og nå for 3 dager siden tror jeg de sluttet å virke. Er 17 grader på badet for tiden. Dette er et bad på ca 6-7 kvm, med fliser på gulv og vegger

Hvem/hva/hvor? 

Har jeg noe rettighet i forhold til eierskifteforsikring/forrige eier av leiligheten?

Vil mitt forsikringsselskap dekke noe slikt om kostnaden er min?

Hva vil noe slikt koste om jeg skal betale selv?

Noen som har tips og råd?

Anonymkode: 5c73d...9c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leiligheten er fra 2005 om det skulle ha noe å si

TS

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det er termostaten har den uansett en levetid på 10-15 år så der er det nepp noe å hente hos forsikringsselskapet. Det er i så fall noen tusen i kostnad å bytte, men er raskt gjort.

Anonymkode: 58c6c...c4e

Skrevet

dumt spm kanskje, men har du sjekket sikringen? Vet ikke om den går på egen kurs eller om det går på samme som belysning osv. 

har termostaten display på seg og du ser noe der?

Ellers kan det kanskje være temperatursensoren i gulvet som er gåen. Denne ligger gjerne i et rør som lett kan byttes ut uten å ødelegge gulvet.

Skrevet

Jeg har skiftet er par termostater fra 2006 det siste året. Og en fra 2002 for 3 år siden.

De har begrenset levetid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, takk for svar alle :)

Jeg tok kontakt med BBL og dette tas gjennom bygningsforsikringen hvis det er noe galt med varmekablene. Er det termostaten som er gåen, så er det min kostnad. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags varmekabler har du? Det er såpass kaldt nå at om du har de som går på %effektivitet vil det være kaldere nå enn for en uke siden

Anonymkode: 9dd6e...607

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg noe rettighet i forhold til eierskifteforsikring/forrige eier av leiligheten?

Der kommer du neppe noen vei, spesielt om forrige egner har tegnet forsikring i Protector.. 

Anonymkode: 48247...397

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...