AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Jeg og samboeren skal flytte til Asker-området pga jobb. Ingen av oss er kjent i området, og vi har en datter som skal begynne i barnehagen til høsten. Hvor anbefaler dere å bo og hvilke barnehager bør man søke? Vi ønsker å bo ganske nærme en togstasjon. Anonymkode: b96d9...58c
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Avhengig av økonomien: Vakåsområdet / Læringsverkstedet barnehage (ligger rett ved togstasjonen)! Mye rekkehus/tomannsboliger i området, og noen leiligheter. Evt er det i ferd med å bli innmari fint i Heggedal, men det er litt lenger ut. Samme toglinje, for øvrig, men litt sjeldnere avganger. Anonymkode: fae77...ba0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #3 Skrevet 9. januar 2016 Høn/Båstad/Undelstad er fint for barn og relativt nærme toget. Men det spørs på budsjettet deres, tror man må ut med 3.5-4 mill for rekkehus og min 6 for enebolig der, f.eks Heggedal er mye billigere (men også mer usentralt) Anonymkode: 07cfa...d5d
visp Skrevet 9. januar 2016 #4 Skrevet 9. januar 2016 Heggedal er jo fint og det vel bare 5 km til Asker sentrum. Man går dit raskt.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Heggedal er fint ja, men man kan ikke gå raskt til Asker altså, det er litt mer enn 5 km. Men går tog to ganger i timen, tar sju minutter, eller man kan sykle. Det er snakk om en ny sykkelvei langs togskinnene også, men det tar nok sin tid før det blir en realitet. Heggedal har fine barnehager, og skolen blir pusset opp nå, ferdig i løpet av året tror jeg. Sentrum ser fortsatt ut som et høl, men de jobber med saken - og det blir veldig fint når det er ferdig tror jeg. Det er nok det billigste området i Asker, men prisene stiger greit her også. Det er godt tilbud til barn med fritidsaktiviteter, sykkelpark, skøytebane, skiløyper og badestrand. Og nært marka, flotte turområder. Jeg tror ikke det er noen områder i Asker jeg absolutt ikke ville bodd, det er fint overalt, så budsjett og arbeidssted ville nok avgjort for meg hvis jeg skulle flytte hit nå. Jeg bor forøvrig i Heggedal, og trives veldig godt. Trygt og fint for ungene. Anonymkode: a0ca0...041
Avoria Skrevet 19. januar 2016 #6 Skrevet 19. januar 2016 Den 14.1.2016 at 10.37, AnonymBruker skrev: Heggedal er fint ja, men man kan ikke gå raskt til Asker altså, det er litt mer enn 5 km. Men går tog to ganger i timen, tar sju minutter, eller man kan sykle. Det er snakk om en ny sykkelvei langs togskinnene også, men det tar nok sin tid før det blir en realitet. Heggedal har fine barnehager, og skolen blir pusset opp nå, ferdig i løpet av året tror jeg. Sentrum ser fortsatt ut som et høl, men de jobber med saken - og det blir veldig fint når det er ferdig tror jeg. Det er nok det billigste området i Asker, men prisene stiger greit her også. Det er godt tilbud til barn med fritidsaktiviteter, sykkelpark, skøytebane, skiløyper og badestrand. Og nært marka, flotte turområder. Jeg tror ikke det er noen områder i Asker jeg absolutt ikke ville bodd, det er fint overalt, så budsjett og arbeidssted ville nok avgjort for meg hvis jeg skulle flytte hit nå. Jeg bor forøvrig i Heggedal, og trives veldig godt. Trygt og fint for ungene. Anonymkode: a0ca0...041 Høyrest fint ut i Heggedal, men redd det blir litt for usentralt ifht at sambuaren er avh av tog til oslo for jobb. Det er vel også veldig mykje trafikk mot Holmen/Hvalstad i rushtida?
Avoria Skrevet 19. januar 2016 #7 Skrevet 19. januar 2016 Den 9.1.2016 at 1.09, AnonymBruker skrev: Høn/Båstad/Undelstad er fint for barn og relativt nærme toget. Men det spørs på budsjettet deres, tror man må ut med 3.5-4 mill for rekkehus og min 6 for enebolig der, f.eks Heggedal er mye billigere (men også mer usentralt) Anonymkode: 07cfa...d5d Vi håpar på å finne noko vi kan leige i starten. Veit du noko om korleis barnehagene er i disse områda?
Avoria Skrevet 19. januar 2016 #8 Skrevet 19. januar 2016 Den 7.1.2016 at 10.42, AnonymBruker skrev: Avhengig av økonomien: Vakåsområdet / Læringsverkstedet barnehage (ligger rett ved togstasjonen)! Mye rekkehus/tomannsboliger i området, og noen leiligheter. Evt er det i ferd med å bli innmari fint i Heggedal, men det er litt lenger ut. Samme toglinje, for øvrig, men litt sjeldnere avganger. Anonymkode: fae77...ba0 Vi har sett på Læringsverkstedet barnehage, har du nokon erfaring med den? Vi er sjølvsagt opptatt av å finne ein god barnehage til mini :-)
lady90 Skrevet 20. januar 2016 #9 Skrevet 20. januar 2016 Vi bor i Heggedal og har bare fine ting å si om stedet. Heggedal er Askers nye satsningsområde så det bygges for fullt overalt. Sentrum med togstasjon blir knallfint, det er allerede kommet en del fine butikker der + ny sykkelpark åpnet i sommer. Ny skole er ferdig til høsten. Vi er veldig fornøyd med barnehagen vår. Masse rekkehusområder til en overkommelig pris. Kun 5 km til Asker og går tog 2 ganger i timen. Samboeren min pendler til Oslo hver morgen (sammen med mange andre) og det er ikke noe problem. Toget fra Heggedal til Asker tar kun 5 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå