AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #1 Skrevet 7. januar 2016 Jeg trenger et helkroppsprogram jeg kan utføre 3-4 ganger i uken, gjerne på rundt en time, men både over og under den tid går også. Jeg kan litt trening, men problemet er ofte at jeg tar med for mange øvelser og jeg blir aldri ferdig. Har noen lyst til å foreslå et program for meg som jeg kan følge? Jeg skal stramme litt opp, bli litt sterkere og føle meg frisk og fin. Ingen intensjoner om å bli verdens tynneste eller bikinifitnessmodell. Jeg vil bare ha mer energi og stramme litt opp. Jeg er i normalt god form, normal vekt, har ingen skader, men jeg sliter litt med øvelser som går for mye på bryst på grunn av at jeg tok silikon for ganske mange år siden. Blir veldig takknemlig for hjelp. Prøvde å google, men ender alltid opp med SÅ mange øvelser som må være bra at jeg aldri blir ferdig. Anonymkode: 7acfe...8fa
Gjest Plastic Heart Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Jeg pleier å gjøre noe slikt: Knebøy 8x4 Markløft 8x4 Hip thrust 10x4 Armhevinger 10x3 Nedtrekk 8x3 Face pulls 8x3 Benkpress 8x3 Som du ser, baseøvelsene først, og deretter litt mer spesifikke øvelser. De tre første har jeg alltid med så lenge knær og rygg tillater det, de andre bytter jeg litt på. Planken f.eks kan du bytte mot armhevingene, sittende roing og stående med manualer tar godt på ryggen i stedet for nedtrekk, noen ganger legger jeg inn bicepscurl også hvis jeg vil imponere gutta på gymmet med mine 6-kilos manualer, og så videre og så videre. Det er mange fine øvelser å velge mellom, og det er noe dritt å skulle bare velge seg ut noen! Men ta heller et par stykker om gangen og fokuser på å få gjort dem skikkelig og ikke minst såpass tungt at du får tatt deg skikkelig ut - det frister ikke så mye å skulle kjøre på med utfall og beinpress og step ups når beina allerede er gelé. ^^ Og en god oppvarming er viktig, og kan hjelpe litt på følelsen av at man knapt nok har gjort noen øvelser. Kickbacks i kabel er god for å få rumpa i gang, goblet squat og andre mindre vekttunge varianter av knebøy er fine beinøvelser, litt tøying og bøying hvis du liker den slags, ja, det er egentlig bare å prøve seg frem og se hva du trives med. Og på dager hvor energien er på topp er det heller ikke noe galt i å legge til en øvelse eller to ekstra hvis du føler for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå