AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg har blitt mobbet i flere år for å være stygg, men jeg har de siste årene fått troen litt tilbake på meg selv igjen. Har kunne sett meg i speilet og tenkt at jeg var vanlig i det minste. Men begynner å skjønne nå at jeg faktisk er stygg. Jeg har brusete tykt hår, sjeve tenner, løs hud på magen etter vekttap, masse kviser, hudsykdom og listen et lang. Jeg klarer ikke å se fin ut uansett hvor mye penger jeg legger i både sminke, frisør og klær. Og nå er selvtilliten på bånn. Jeg ønsker meg så en kjæreste, men ingen ser på meg en gang. Ingen snakker til meg hvis jeg prøver å snakke til dem og ingen svarer hvis jeg prøver nettdating. Jeg er veldig lei meg for dette, jeg prøver meg heller ikke på de som er langt over min liga, som det så fint heter. Jeg savner så å dele livet med noen at det gjør vondt! Anonymkode: c5e0f...88f 2
Gjest 123Sol Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Både håret og kvisene går det an å gjøre noe med Og går det ikke an å få dekket løshudoperasjon? Tror jeg har hørt noe om det..
kari2 Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Hvor gammel er du? Jeg tviler på at du er stygg. Mobbet kan man bli for alt mulig rart, helt uten rot i virkeligheten. Og jo mer man rakker ned på seg selv mens man ser i speilet, jo "styggere" blir man i sine egne øyne. Jobb med selvtilliten din, det vil gjøre deg mye mer attraktiv:) Hvordan innleder du samtaler, da? 2
Gjest Blaugrana Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Hvor enn så tåpelig det høres ut så må du si til deg selv hver gang du ser deg i speilet at du er fin, nydelig, vakker e.l. :-) Til slutt vil du få bedre og bedre selvtillit, smil og vær glad og du vil automatisk bli oppfattet som mer attraktiv :-) Ei jeg var sammen med en gang så veldig bra ut utseendemessig, men hadde skjeve tenner. En dag vi kom inn på tennene hennes og hun sa hun ikke ville ha rettet dem opp fordi det var det som var henne, og hun ville ikke blitt den samme med rette tenner. Det er noe av det mest fantastiske jeg har hørt, og etter det har jeg alltid satt pris på det litt uperfekte som skaper sjarm og personlighet hos en person. Det har også hjulpet meg med å sette pris på de "skavankene" jeg alltid har tenkt på jeg skulle ha rettet opp istedenfor å irritere meg og plage meg over dem :-) Du vil garantert treffe en som liker deg for den du er, men du må starte med å elske deg selv først akkurat slik du er :-) Endret 7. januar 2016 av Blaugrana *Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Kvinner, altså.. vi er så flinke til å overanalysere utseende vårt og sammenligne det med vilt fremmede mennesker Anonymkode: e91db...892 2
SRC Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 Både hår, kviser, løshud og tenner kan fikses på! Hvordan presenterer du deg for verden? Hvilken type og hvor mye sminke? Hvilke klær går du i? Er du rett i ryggen eller ser du i gulvet?
Jerry Lee Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Vond lesning! 😢 Vet ikke hva jeg skal si...men jeg ønsker deg alt godt. ❤
malla1992 Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Sånn hadde jeg det på ungdomsskolen og oppover til jeg ble rundt 20 år. Jeg var kjempe tynn (for tynn) hadde tynt hår, skeive tenner, mye kviser og ingen pupper. Men når er jeg ble 23 år, forandret alt seg. Jeg fikk regulering når jeg var 18 år, jeg gikk inn for å legge på meg, da fikk jeg også pupper ikke giga, men akkurat passe til meg. Kvisene forsvant og håret mitt ble mye bedre etter att B vitamin mangelen forsvant. I dag kan jeg faktisk se på meg selv som pen jente. Synes det er helt forferdelig at jenter skal føle det sånn, gjør meg vondt å lese sånt. Det er helt sikkert noe pent ved deg ❤️ Send meg gjerne en privat mld hvis du vill prate. Hilsen jente som har vært i samme situasjon 😊 1
wintergirl Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Du er langt ifra så ille som du påstår at du er, ts. Er nok typisk oss damer og gjøre småfeil om til noe stort. Alt det du sier du sliter med kan du faktisk gjøre noe med. Ikke gi opp, men sett deg mål framover som du kan jobbe med. Ordne med håret, behandling mot løs hud, trene , spise sunt, noe som også kan hjelpe på huden din. Og slutt for all del å snakke nedsettende om deg selv! 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #10 Skrevet 7. januar 2016 Hei, TS. Vil bare si at du er ikke alene med å føle deg stygg. Vi jenter sammenligner oss så altfor ofte med andre jenter, jeg gjør det selv hele tiden. Vi er ofte overkritiske når vi ser på vårt eget utseende, men når jeg ser på andre jenter så tenker jeg aldri at noen er stygge. Noen ganger er det selvfølgelig ting vi kan forbedre, men ofte så kan jeg høre andre jenter fortelle om ting de ikke er fornøyd med ved eget utseende, men det er ting de selv henger seg opp i, det er ikke noe jeg eller andre legger merke til. Det er trist at så mange av oss skal bruke så mye verdifull tid på å snakke nedsettende om oss selv, og sammenligne oss med personer vi aldri kan ligne på. Av og til får jeg en litt trist følelse av meg selv som en gammel dame, at jeg ser på bilder av meg selv som ung og tenker "for en søt og flott jente, synd hun aldri så det selv". Anonymkode: e9725...4fb
Gjest Hummels Skrevet 7. januar 2016 #11 Skrevet 7. januar 2016 Vær fornøyd med den du er. En mann vil elske deg for den du er og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg heller ville valgt deg fremfor ei som har fikset mye på seg for å se ut som ei perfekt kvinne. Jeg er trent og ser bra ut (i følge folk) og mener det jeg skriver. Ekte kvinner forran falske. Kvinner skal se ut som mennesker og ikke barbiedukker. Mennesker er ikke perfekte. Det er så fint å se kvinner når de tørr å være naturlige og likevel smiler. Det smelter meg. Brusete tykt hår? Er sikker på det er fint nok som det er, sjeve tenner er det mange som har. Det gjør ikke noen stygge av den grunn. Løs hud på magen hva så? Ikke det en seriøs mann går etter. Gjør ingen stygge. Hudsykdom og kviser gjør ingen stygg (verre hvis det var svære vorter som vokste i fjeset ditt) men det kan jo være plagsomt for deg, men det finnes noe å få for det. Kvinner er vakre skapninger uansett hva. Mobbere har et alvorlig problem i hodet sitt. Hev deg over de, gi faen i hva de sier og syns synd på at de er blitt sånne tapere som må hakke på folk for å føle seg bedre. Begynn å elsk deg selv, smil til deg selv og andre å vis at du er fornøyd som du er. Det er det vakreste med kvinner. Smiling, være fornøyd med den de er og gir faen i andre kvinners utseendet for de vet de selv er også vakre og unik. "To be beautiful means to be yourself. You don't need to be accepted by others. You need to accept yourself!"
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #12 Skrevet 7. januar 2016 Du ble gitt et sett med kort fra fødselen av, det er opp til deg hva du vil gjøre med det. Du har bare to valg, trekke deg eller fortsette å spille spillet. Vil du virkelig gå glipp av den potensielle gevinsten? Anonymkode: 511fb...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #13 Skrevet 7. januar 2016 Jeg kan med sikkerhet fortelle deg at du ikke er stygg TS. I en alder av 26 så har jeg sett ca 2 mennesker hvor det har slått meg at " oj, de var litt mindre heldige med utseendet". Å ha kjæreste har virkelig ikke noe med utseendet å gjøre. Menn ser ulike ut de, det viktigste er å være varm, snill, gøyal og raus. Opp med hodet kvinne! -:) Anonymkode: 9a252...307
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #14 Skrevet 7. januar 2016 Takk for alle svar dere, trengte å lese mye av dette her! Jeg er 25 år gammel til de som lurte Jeg prøver å fake selvtillit så godt jeg kan, går rett og oppreist, og ser rett frem. Ser folk i øynene når jeg snakker og er faktisk ganske sosial. Har jobbet masse med det årene som har vært. Folk liker meg som en venn, og det er vel og bra, men uansett hvordan jeg prøver å flørte eller ta kontakt så trekker folk seg unna. Jeg leser blikket dems som sier "æsj gå vekk" Jeg tror jeg tilnærmer meg på en grei måte, pluss prøver å virke litt intressant ovet nettdating. Prøver å skrive litt mer morro enn bare et hei liksom. Men uansett hva jeg sier/skriver så vil ingen prate med meg. Jeg føler meg så stygg nå at jeg blir kvalm av å se meg selv i speilet. Anonymkode: c5e0f...88f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #15 Skrevet 7. januar 2016 Jeg har det også sånn selv om jeg har kjæreste. Jeg har også hudsykdom og føler meg som verdens styggeste. Hater meg selv og sminke hjelper ikke. Hvilken sykdom har du? Jeg har nf1 og i tillegg til de stygge fibromene er jeg også ekstremt utmattet og det å ikke klare noe hjelper heller ikke akkurat på selvtilliten. Stor klem til deg. Og jeg er sikker på at du ikke er stygg. Anonymkode: d5e9d...a71
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #16 Skrevet 7. januar 2016 10 timer siden, Hummels skrev: Kvinner er vakre skapninger uansett hva. Mobbere har et alvorlig problem i hodet sitt. Hev deg over de, gi faen i hva de sier og syns synd på at de er blitt sånne tapere som må hakke på folk for å føle seg bedre. Begynn å elsk deg selv, smil til deg selv og andre å vis at du er fornøyd som du er. Det er det vakreste med kvinner. Smiling, være fornøyd med den de er og gir faen i andre kvinners utseendet for de vet de selv er også vakre og unik. "To be beautiful means to be yourself. You don't need to be accepted by others. You need to accept yourself!" Unnskyld meg, men dette er jo pisspreik fra ende til annen. Selvtillit er viktig, og det er mange kvaliteter som er vanvittig mye viktigere enn å se bra ut, men at absolutt alle er vakre uansett hva? At det ikke finnes estetiske forskjeller som gjør noen penere enn andre? Det er bare ikke sant. Ren og klar hud er penere enn uren hud, friskt og sunt hår er penere enn slitt hår. Og jo, noen mennesker er styggere enn andre. Sånn er det bare. Til TS: Jeg tror det er veldig vanlig å føle seg styggere enn man er, og heldigvis for din del høres det ut som problemene dine stort sett kan rettes opp ganske enkelt. Første steg bør være å bestille time hos hudpleier (eller -lege hvis du har en hudsykdom) og frisør. Du bør også tenke på hvordan du kler og sminker deg, dette kan gjøre en enorm forskjell Anonymkode: 975f3...aab 2
Gjest Hummels Skrevet 7. januar 2016 #17 Skrevet 7. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men dette er jo pisspreik fra ende til annen. Selvtillit er viktig, og det er mange kvaliteter som er vanvittig mye viktigere enn å se bra ut, men at absolutt alle er vakre uansett hva? At det ikke finnes estetiske forskjeller som gjør noen penere enn andre? Det er bare ikke sant. Ren og klar hud er penere enn uren hud, friskt og sunt hår er penere enn slitt hår. Og jo, noen mennesker er styggere enn andre. Sånn er det bare. Til TS: Jeg tror det er veldig vanlig å føle seg styggere enn man er, og heldigvis for din del høres det ut som problemene dine stort sett kan rettes opp ganske enkelt. Første steg bør være å bestille time hos hudpleier (eller -lege hvis du har en hudsykdom) og frisør. Du bør også tenke på hvordan du kler og sminker deg, dette kan gjøre en enorm forskjell Anonymkode: 975f3...aab Ja dere kvinner får bare tenke sånn, fikse på dere selv og dynke dere med sminke. Helst dyre klær må dere ha. Så ser dere andre kvinner og selvtilliten er på bånn igjen for dere finner en ny feil med dere selv for andre ser så perfekt ut. Det er kvalmt. Jeg er så glad at vi menn ikke er så desperat. Jeg hadde ikke taklet det og hadde blitt helt ødelagt. Jeg er super fornøyd med hvordan jeg ser ut. Kviser kan man lett få bort. Nå har ikke jeg hatt kviser siden tenåra og hadde jeg fått noen så hadde jeg sikkert fått det bort. For det er plagsomt for meg, men å fikse på alt annet som virker feil er bare teit. Synd når kvinner ikke kan være fornøyd med den de er uten å måtte fikse på utseendet. Dere kvinne ødelegger deres egen selvtillit, men vil dere ikke begynne å elske dere selv for den dere er så vær så god. Hvem kan elske dere for den dere er og hvordan dere ser ut når dere ikke kan elske dere selv? Da kan ikke andre heller elske dere uten at dere må fikse på dere. Kvinner er vakre uansett så lenge de steller seg selv på en normal måte. Dusjer (så de ikke stinker dritt), pusser tenner, bruker deodoranter, ikke er en sofagris og blir sykelig overvektig, men holder seg aktiv.
Parrot Skrevet 7. januar 2016 #18 Skrevet 7. januar 2016 Jeg vet akkurat hvordan du har det, jeg har kjempebrusete hår, kviser, jeg hater å bruke sminke, rare tenner osv. Og jeg ble mobbet og fikk hele tiden høre hvor stygg jeg var. Men jeg traff en på nettet, vi var sammen i 5 år før det ble slutt, men jeg snakket med han i mange måneder, uten bilde av meg eller han, så likte han iallefall min personlighet! Og det gikk jo fint! Pluss at da vi møttes så fikset jeg jo håret (rettet det), sminket meg den ene gangen, prøvde å pynte meg. Tennene får bare være som de er, jeg hadde uansett advart han på forhånd. Så hvis du vil er nettet det stedet man burde starte. Finn en med felles interesser.
Gjest Geno Skrevet 7. januar 2016 #19 Skrevet 7. januar 2016 Jeg er sikker på at du ikke er stygg slik som du tror du er ts Sliter selv med dårlig selvtillit og er på mitt laveste nå så jeg skjønner egentlig hvordan du har det, det er ikke kjekt eller hyggelig Om du føler for å snakke om dette eller hva som helst så kan du alltids sende meg en pm og jeg vil snakke og prøve å hjelpe deg
miaw Skrevet 7. januar 2016 #20 Skrevet 7. januar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg, men dette er jo pisspreik fra ende til annen. Selvtillit er viktig, og det er mange kvaliteter som er vanvittig mye viktigere enn å se bra ut, men at absolutt alle er vakre uansett hva? At det ikke finnes estetiske forskjeller som gjør noen penere enn andre? Det er bare ikke sant. Ren og klar hud er penere enn uren hud, friskt og sunt hår er penere enn slitt hår. Og jo, noen mennesker er styggere enn andre. Sånn er det bare. Anonymkode: 975f3...aab Skjønnhet er objektivt. Selv om du synes det er pisspreik som du sier, betyr det ikke at det er sånn. Hva som er stygt og ikke kommer an på øyet som ser. Jeg har møtt en stygg person I mitt liv og det var kombinert med en grusom personlighet. Ellers synes jeg ikke noen mennesker er styggere enn andre. At noen ser spesielt bra ut er greit, men det gjør ikke andre stygge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå