AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Hei! er På leting etter en vanlig sjokoladeglasur til langpanne som stivnet helt når den har vært i kjøleskapet litt.. Noen som vet hva slags Heg mener?? Anonymkode: 650fe...3db
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Den ekke bra nok:P og den må være så stiv at man liksom kan "brekke" den av fra kakebunnen selv etter å ha står fremme.. Og må være tykt lag, ca 1/2cm ellerno:P spistw alltid det på barneskolen men ingen lager det lenger!!😂 Anonymkode: 650fe...3db
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 Du kan prøve å smelte vanlig kokesjokolade, og bare ha litte granne ekstra smør. Jo mer ren sjokolade, jo mer "knekkete" vil den være. Anonymkode: e7682...650
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Tror ikke jeg har hørt om en sjokoladekake som ikke behøver steking, men stivner i kjøleskapet. Er det en slags ostekake? Anonymkode: 98a21...8a0 1
sweety pie Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke jeg har hørt om en sjokoladekake som ikke behøver steking, men stivner i kjøleskapet. Er det en slags ostekake? Anonymkode: 98a21...8a0 Er nok glasuren vedkommende mener. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan prøve å smelte vanlig kokesjokolade, og bare ha litte granne ekstra smør. Jo mer ren sjokolade, jo mer "knekkete" vil den være. Anonymkode: e7682...650 Men den smakte liksom ikke som kun sjokolade.. Anonymkode: 650fe...3db
Kvist Skrevet 7. januar 2016 #8 Skrevet 7. januar 2016 Den klassiske glasuren jeg husker fra tidlig nittitallets langpannekaker var rett og slett en blanding av MYE melis, litt kakaopulver og melange margarin. Tror også det var litt vann eller melk oppi. Smakte kvalmt søtt og stivnet så den kunne knekkes av så man slapp å spise klinet. Er det noe sånt du husker og har mer positive assosiasjoner enn meg til? Du kan jo prøve å blande en liten porsjon og la den bli kald for en prøvesmak for eksempel?
allice Skrevet 7. januar 2016 #9 Skrevet 7. januar 2016 Melis (maaaasse!) vann smeltet smør oboy/ kakkao kaffe google it så finner du den, jeg husker ikke mengdene, men var denne jeg er vokst opp med 😊
SunnivaOslo Skrevet 8. januar 2016 #10 Skrevet 8. januar 2016 100g smør I terninger 2ss kakaopulver (til baking) 1ss vaniljesukker 5dl siktet melis 3 ss sterk kaffe Ha I smør,vaniljesukker og kakaopulver,RØR på lav hastighet. Sikt inn melis litt etter litt (så du inngår støvsky) skru opp hastigheten litt. Ha så I kaffe og miks. .skru opp når det begynner å bli fast. Bruk og slikkepott til å skrape ned det som fester seg til siden av bollen. Denne oppskriften dekker en langpannekake,evt nok til en rund kake både oppå,på siden og inni☺☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå