AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg skal ta av 7-8 kilo og skal gjøre dette ved å kutte ut hovedsakelig snop, alkohol og hvete i tre måneder. Jeg har alltid hatt et sunt kosthold, men etter en kjærlighetssorg la jeg på meg en del for jeg trøstet meg med mye digg og en del vin i helgene. Så jeg vet at det er dette jeg må kutte ut nå. Jeg har holdt på en uke, men har ikke tatt av mer enn 200 gram. Hvor lang tid tar det før kiloene renner av for alvor? Anonymkode: 6548c...083
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 Gjør du det riktig skal det merkes allerede første uken. Hvor mye spørs på startvekten din. Og, for the record, kiloene "renner" ikke av. Det er beinhard jobbing! Lavere inntak enn forbruk av kalorier. Anonymkode: 1a346...b77 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Jeg får bare være tålmodig. Trodde jeg skulle merke det mer allerede, men vet at kiloene ikke "renner" av. Det var bare et uttrykk😉 Dette er mer en varig endring for meg enn bare en slankeperiode. Så jeg er nok ikke så langt nede på antall kalorier daglig som jeg ville vært på en slankekur. Anonymkode: 6548c...083
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 En livsstilsendring er jo bedre enn en diett, det kan gå saktere enn når man bare spiser selleri og drikker te til man svimer av, men så holder kiloene seg av også når man har gjort endringer man kan leve med =) På meg pleier det å "renne" av første uka, når man går fra fråtsing til å kutte all sukker så ryker en del vannvekt med en gang. Etter dette går det saktere, skal jeg gå ned over 1 kg i uka så må jeg litt på slankekur, altså holde litt telling på kaloriene eller hoppe over noen måltider (periodisk faste) e.l. Bytter man alt det usunne med det sunne så har man likevel ikke en garanti for at det blir vesentlig færre kalorier om man ikke tenker mengde. Nå synes jeg du er veldig flink som bare kutter snop, alkohol og hvete, så du skal ikke legge for mye press på deg selv sånn at du blir drittlei og sprekker. Men du kan kanskje tenke litt porsjonskontroll, og kanskje også prøve å kutte ned på sukker generelt og ikke bare i godteriet? Lykke til videre, du er flink =) Anonymkode: 5a88d...1c9
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Det pleier å gå raskt i begynnelsen, men jeg tror kanskje det er vann som forsvinner da. Ellers kommer det jo an på hvor stort kaloriunderskudd du har, så spørsmålet ditt er egentlig umulig å besvare. Men jeg har erfart flere ganger at når jeg begynner å trene etter en pause, så stopper vektnedgangen i fire-fem uker, til tross for kaloriunderskudd, før det plutselig kommer et brått ras. Men det er bare når jeg trener. Men hva er grunnen til at du kutter ut hvete? Sukker forstår jeg, men for slankingens del ville jeg heller fokusert på kalorier enn matvaregrupper. Jeg lever glutenfritt pga cøliaki i familien, og det har ikke bidratt til vektnedgang overhodet, så det der med gluten og hvete og slanking har jeg ikke mye tro på. Anonymkode: 32f1d...ba7 1
Gjest Sisti Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 For min del tar det en måned før vekta går nedover, og det er også ganske standard å anbefale å prøve et kosthold i en måned før man gjør justeringer hvis vekta ikke rikker seg. Så det er altså ikke slik at alle kan forvente endringer på en uke! Slikt er veldig individuelt.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #7 Skrevet 7. januar 2016 Jeg startet på diett i høst og holder på fremdeles. Har gått ned 15,3 kg til nå og 3 kilo gikk av første uken. Etter det har det gått mellom 0,5 og 1,2 kg i uken. Nærmer meg nå matchvekt og har begynt å stabilisere vekten. Det vil si at jeg har økt kaloriinntaket slik at vekten går veldig sakte nedover - snart skal jeg øke enda litt slik at vekten skal holde seg stabilt på den vekten jeg når om et par uker. Så min erfaring er at vekten omtrent raste av første uken. Det er på grunn av en total endring av kosten og mye av vekten nok var vann. Hele denne tiden har jeg talt kalorier, notert alt jeg spiser og drikker. De dagene jeg veier meg har jeg også valgt å ta mål rundt livet, armer, lår og rumpe. Jeg har gått ned nesten 60 cm tilsammen på disse stedene. Så jeg kan virkelig anbefale måling. Du kan gjerne oppleve at vekten står stilt et par uker - men man vil merke at man minker i cm allikevel. Lykke til - det er utrolig tilfredstillende å få det til og ikke minst er det supert å kunne se seg i speilet uten å gremmes over overflødige kilo. Anonymkode: 5d914...7ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå