Gjest xx girl xx Skrevet 6. januar 2016 #1 Del Skrevet 6. januar 2016 Er det flere som skal i gang med forsøk nå? Evt når og hvilke medisiner? Jeg starter med bemfola om et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 6. januar 2016 #2 Del Skrevet 6. januar 2016 1 time siden, xx girl xx skrev: Er det flere som skal i gang med forsøk nå? Evt når og hvilke medisiner? Jeg starter med bemfola om et par uker. Jeg starter med nesespray imorgen. Det er rikshospitalet jeg hører til. Hva om deg? Hva er bemfola? Hvor gammel er du? Og hvorfor tar du ivf? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 7. januar 2016 #3 Del Skrevet 7. januar 2016 Vil anbefale forumet til babyverden, der er det myyyyye mer aktivitet blant prøverørerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enamorada Skrevet 9. januar 2016 #4 Del Skrevet 9. januar 2016 Den 06.01.2016 at 23.59, Ayesh skrev: Jeg starter med nesespray imorgen. Det er rikshospitalet jeg hører til. Hva om deg? Hva er bemfola? Hvor gammel er du? Og hvorfor tar du ivf? Jeg skal til forsamtalen i april. Lurer på om det tok lang til fra forsamtale til oppstart med medisiner, uttak og innsett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. januar 2016 #5 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg hadde forsamtale 1. Juli. På denne samtalen fikk vi beskjed om å ta hepatitt prøver på nytt. Så det gjorde vi. Fikk ny time 17 sep da fortalte de bare at heptatitt prøvene var fine og at jeg starter med medisiner rundt desember/januar. Nå har jeg startet med sprayen 7 jan. Henvisningen for ivf ble sendt januar 2015 . Det tok 1 år. Er lenge det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 10. januar 2016 #6 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) 13 timer siden, Ayesh skrev: Jeg hadde forsamtale 1. Juli. På denne samtalen fikk vi beskjed om å ta hepatitt prøver på nytt. Så det gjorde vi. Fikk ny time 17 sep da fortalte de bare at heptatitt prøvene var fine og at jeg starter med medisiner rundt desember/januar. Nå har jeg startet med sprayen 7 jan. Henvisningen for ivf ble sendt januar 2015 . Det tok 1 år. Er lenge det. Hvordan går det med nesesprayen? Det er kjempe lang ventetid! Vi valgte å gå privat mens vi venter. Så håper det klaffer. I Bergen er det 12 mnd ventetid til forsamtale. Og deretter 4-6 mnd ventetid. Er jo håpløst! Man har jo gjerne prøvd lenge når henvisningen blir sendt. Når begynner du med sprøyter? Hva skal du ta? Blir du noe sykemeldt i prosessen? Når regner dere med uttak ca? Endret 10. januar 2016 av xx girl xx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. januar 2016 #7 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) 1 time siden, xx girl xx skrev: Hvordan går det med nesesprayen? Det er kjempe lang ventetid! Vi valgte å gå privat mens vi venter. Så håper det klaffer. I Bergen er det 12 mnd ventetid til forsamtale. Og deretter 4-6 mnd ventetid. Er jo håpløst! Man har jo gjerne prøvd lenge når henvisningen blir sendt. Når begynner du med sprøyter? Hva skal du ta? Blir du noe sykemeldt i prosessen? Når regner dere med uttak ca? 12 mnd huffff er kjempe lenge. Tar du privat nå? Har du startet med medisiner? Hvor mye betaler du for å ta privat? Det går fint å ta nesespray hittil. Er på dag 4 med nesespray. Har litt vondt i halsen i dag. Jeg skal bruke nesespray i ca 3 uker og så skal til sykehuset 3 feb. Da får jeg vite mer om sprøyter og sånt. Endret 10. januar 2016 av Ayesh glemte noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 10. januar 2016 #8 Del Skrevet 10. januar 2016 2 timer siden, Ayesh skrev: 12 mnd huffff er kjempe lenge. Tar du privat nå? Har du startet med medisiner? Hvor mye betaler du for å ta privat? Det går fint å ta nesespray hittil. Er på dag 4 med nesespray. Har litt vondt i halsen i dag. Jeg skal bruke nesespray i ca 3 uker og så skal til sykehuset 3 feb. Da får jeg vite mer om sprøyter og sånt. Nå tar jeg privat ja. Venter mensen neste uke. Da starter jeg med sprøytene. Gruer meg litt til de. Uten medisiner koster det ca 30.000 kr. Så det koster. Men er forhåpentligvis verdt det ☺ Er det ditt første forsøk? Det blir mitt første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 10. januar 2016 #9 Del Skrevet 10. januar 2016 5 timer siden, xx girl xx skrev: J 5 timer siden, xx girl xx skrev: Nå tar jeg privat ja. Venter mensen neste uke. Da starter jeg med sprøytene. Gruer meg litt til de. Uten medisiner koster det ca 30.000 kr. Så det koster. Men er forhåpentligvis verdt det ☺ Er det ditt første forsøk? Det blir mitt første. ja første gang for meg også. Hvor gammel er du? Jeg fyller 28 i mars. Og har vært prøver i 3 år. Du venter på mensen og skal begynne med sprøyter?. Er du ferdig med nesespray? Hvordan gikk det? Hadde du bivirkninger? Jeg har vondt i halsen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 11. januar 2016 #10 Del Skrevet 11. januar 2016 10 timer siden, Ayesh skrev: Håper det klaffer for oss! Jeg bruker ikke nesespray først. Hvorfor måtte du det? Jeg er 30 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. januar 2016 #11 Del Skrevet 11. januar 2016 25 minutter siden, xx girl xx skrev: Håper det klaffer for oss! Jeg bruker ikke nesespray først. Hvorfor måtte du det? Jeg er 30 år. Ikke meg du spør, så jeg kan ikke svare på vegne av Ayesh, men jeg liker å blande meg inn... I det offentlige er det faktisk mer vanlig med nesespray enn i det private, fordi det er enklere å planlegge datoer med nesespray (nøyaktig hvorfor har jeg ikke helt skjønt). I det private har de jo bedre kapasitet, så de trenger ikke like god mulighet for planlegging. Det er selvfølgelig også individuelle årsaker som fører til det ene eller det andre. Håper det klaffer for dere begge, er spennende å følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 12. januar 2016 #12 Del Skrevet 12. januar 2016 21 timer siden, Sisti skrev: Ikke meg du spør, så jeg kan ikke svare på vegne av Ayesh, men jeg liker å blande meg inn... I det offentlige er det faktisk mer vanlig med nesespray enn i det private, fordi det er enklere å planlegge datoer med nesespray (nøyaktig hvorfor har jeg ikke helt skjønt). I det private har de jo bedre kapasitet, så de trenger ikke like god mulighet for planlegging. Det er selvfølgelig også individuelle årsaker som fører til det ene eller det andre. Håper det klaffer for dere begge, er spennende å følge med! Tusen takk for forklaring. Ja jeg kunne bestemme oppstart selv. Men ville ikke starte I julestria. Men det passet fint. for da fikk jeg rensket opp med p piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #13 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg starter med procren/nedregulering i slutten av januar! Hadde et forsøk i november der det ikke festet seg, så håper at det lykkes denne gangen. Synes procren-sprøyta er bedre enn nesespray, er ei sprøyte så trenger man ikke tenke mere på det før man begynner med stimulering. Anonymkode: 87c3e...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #14 Del Skrevet 12. januar 2016 Vel, skal skal sette inn donorsæd i februar. Regner med at jeg kan svare i tråden allikevel, selv om det ikke er full IVF. Mistet i desember, rett etter julaften, var 6 uker på vei. Tatt en pause nå for å få tilbake mensen og syklus før jeg går i gang igjen. Må ta progesteron fra eggløsning (når jeg skal sette inn donorsæd igjen). Håper virkelig at det går denne gangen. Hatt fire forsøk og blitt gravid tre ganger. To ganger mistet jeg veldig tidlig, fjerde gangen mistet jeg altså 6 uker på vei, så nå krysser vi fingrene. Det er ihvertfall tydelig at jeg kan bli gravid, å holde med spiren er derimot en annen sak. Anonymkode: afe87...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 14. januar 2016 #15 Del Skrevet 14. januar 2016 Den 1/12/2016 at 15.19, AnonymBruker skrev: Vel, skal skal sette inn donorsæd i februar. Regner med at jeg kan svare i tråden allikevel, selv om det ikke er full IVF. Mistet i desember, rett etter julaften, var 6 uker på vei. Tatt en pause nå for å få tilbake mensen og syklus før jeg går i gang igjen. Må ta progesteron fra eggløsning (når jeg skal sette inn donorsæd igjen). Håper virkelig at det går denne gangen. Hatt fire forsøk og blitt gravid tre ganger. To ganger mistet jeg veldig tidlig, fjerde gangen mistet jeg altså 6 uker på vei, så nå krysser vi fingrene. Det er ihvertfall tydelig at jeg kan bli gravid, å holde med spiren er derimot en annen sak. Anonymkode: afe87...1e9 Krysser fingrene for deg! Er det noe de kan gi deg for at du skal beholde spiren? Medisiner av noe salg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #16 Del Skrevet 14. januar 2016 2 minutter siden, xx girl xx skrev: Krysser fingrene for deg! Er det noe de kan gi deg for at du skal beholde spiren? Medisiner av noe salg? Ja, det er derfor jeg har fått progesteron. De tre første gangene tok jeg ingen hormoner, verken før eller etter inseminering. Fjerde gang fikk jeg progesteron, og det hjalp jo tydeligvis (selv om jeg mistet). Så vi håper det klaffer neste gang. Anonymkode: afe87...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå