Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen i Levanger-området her som får sosialstønad og kan fortelle meg hvor mye dere får? 

Jeg skal flytte hjemmefra til leilighet sammen med en venninne. Leien er på 7000,- mnd + strøm på ca. 1000,-. Hun er student og får utbelat penger av lånekassen, mens jeg er arbeidsledig og prøver å finne lærlingeplass. Når vi deler leien på 2, blir det ca 4000,- pr pers. Dekker NAV så mye? Veldig greit å ha råd til leien og mat utenom også, spesielt når vi nå har funnet en leilighet med to soverom til en ganske rimelig penge når vi deler summen på to. 

Tar gjerne i mot svar fra dere som ikke bor i Levanger-området også.

Anonymkode: 5e396...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ringe NAV i den kommunen du flytter og høre hva normene på husleie er(varierer fra kommune til kommune), men det er jo ikke dermed sagt du får dekket det. Du må søke først og vente på vedtak! De kan stille spørsmålstegn ved at du flytter ut, når du ikke kan forsørge deg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Detmer ingen selvrølge at Nav gir deg sosialstønad, når du flytter hjemmefra. I tillegg synes 4000 kr. Måneden å være kunstig høyt for en boligntil en person. Du bør undersøke før du skriver under på noen kontrakt og flytter, om du får og i tilfelle hva du kan få fra Nav. Hva andre har fått, betyrningenting for hva du kan få. Sosialstønad vurderes individuelt og er et enkeltvedtak etter forvaltningsloven. 

Anonymkode: d4abd...10d

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Er du under mellom 18-25 år så vil du antageligvis få beskjed om å flytte hjem og at foreldrene dine forsørger deg, noe som er vanlig i den alderen :) 

Anonymkode: ec620...3e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Er du under mellom 18-25 år så vil du antageligvis få beskjed om å flytte hjem og at foreldrene dine forsørger deg, noe som er vanlig i den alderen :) 

Anonymkode: ec620...3e3

Jeg er 18 år.
Flere faktorer hjemme som gjør at jeg ikke kan bo hjemme. Har også fått det anbefalt av barnevernet å flytte for meg selv eller sammen med en person jeg er trygg på, dette for kanskje 1 år siden. Men da var jeg ikke klar for det.  

Anonymkode: 5e396...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...