AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 åssen finner jeg ut hvor mye kalorier jeg trenger ? Jeg trener styrke 4 gang i uken, målet mitt er å få en fitt kropp å da må jeg bygge muskler. Men åssen vet jeg hvor mye kalorier jeg trenger ? Sånn att jeg ikke går i underskudd. Har bare trent en uke, ser ut som treningen går veldig bra, men sliter med maten. Anonymkode: 86d49...bf3
Wiggins Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Det er ikke mulig å gi noe fasitsvar på det, ihvertfall ikke over nett. Det fins diverse nettsider som beregner hvor mye du trenger utifra alder, kjønn, høyde, vekt og aktivitetsnivå, men det tallet du får derfra er i beste fall bare ganske feil. Hvis jeg skulle brukt de tallene jeg får fra slike kalkulatorer skulle jeg spist bare 60% av det jeg gjør. Jeg er 180 cm høy, og nå utafor sykkelsesongen trener jeg en del styrke og veier derfor drøyt 80 kg. Skulle jeg spist det jeg får fra slike kalkulatorer ville jeg ikke klart å bygge muskler i det hele tatt. Det er egentlig veldig enkelt å finne ut om du spiser nok til å bygge muskler: Du ser det på baderomsvekta, på hvilket hakk du har buksebeltet på, og om du klarer å øke antallet repetisjoner og/eller belastningen i styrkeøvelsene. Så sant du ikke er vegetarianer trenger du ikke ta proteintilskudd. Det er mengden protein du får i deg per døgn som avgjør om du klarer å bygge muskler, ikke om du får i deg en magnumdose rett etter trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå