Gå til innhold

Lykkepiller og alkohol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen den 12.10 og skal begynne på lykkepiller da.. men lurer på om det er farlig å ha tatt lykkepillen samme dag som man skal drikke alkohol? blir singel nå..(endelig etter 4 år) så det blir nok noen turer på byen ja :)

Skrevet

Drakk som vanlig da jeg gikk på lykkepiller, jeg. Kan ikke huske at jeg fikk noen advarsel mot det av legen heller.

Skrevet

Lurte egentlig også på om lykkepiller er farlig?? har hørt nesten bare skummelt om det... vektøkning.. varige psykiske lidelser..og noen som har dødd av pillen rett og slett?? :( men SKAL begynne på den på tirsdag UANSETT..

Skrevet
Jeg skal til legen den 12.10 og skal begynne på lykkepiller da.. men lurer på om det er farlig å ha tatt lykkepillen samme dag som man skal drikke alkohol? blir singel nå..(endelig etter 4 år) så det blir nok noen turer på byen ja  :)

Har kanskje ikke noe med saken å gjøre, men jeg syns det er rart du sier at du endelig er singel... i andre innlegg har du jo hatt veldig kjærlighetssorg! :wink: Ta vare på deg selv nå da, det er slettes ikke sikkert antidepressiva er noe for ded. Det å ha en "vanlig" kjærlighetssorg må ikke forveksles med depresjon, som er noe helt annet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjærlighetssorg er ikke til å spøke med.. "Vanlig" sier du..hva er en "vanlig depresjon" da? Dette er helt individuelt. Finnes plenty av eksempler på samlivsbrudd som har resultert i depresjon. Det er en tøff omstilling, etter 4 år..

Skrevet
Kjærlighetssorg er ikke til å spøke med.. "Vanlig" sier du..hva er en "vanlig depresjon" da? Dette er helt individuelt. Finnes plenty av eksempler på samlivsbrudd som har resultert i depresjon. Det er en tøff omstilling' date=' etter 4 år..[/quote']

For all del....! Men; jenta er 20 år! Samlivsbrudd, javel... jeg tror hun har mer godt av å snakke med venninner etc, og jobbe seg igjennom dette på den måten!

Nå har jeg også vært "uttafor" etter samlivsbrudd (vi var gift og saqmmen i 11 år!), og slitt med det, men depresjon i ordets rette forstand er noe helt annet slik jeg har oppfattet det. Har venner som har hatt depresjoner, og det er faktisk tøffere saker som sitter litt dypere, igjen; min oppfatning..... :roll:

Skrevet
jeg syns det er rart du sier at du endelig er singel... i andre innlegg har du jo hatt veldig kjærlighetssorg!

Ja jeg sier "endelig" for det har vært et vanskelig forhold.. har vært arbeidsledige begge to i de årene vi har vært sammen... så vi har vært sammen hveeeeer dag i 4 år..så derfor er det vanskelig for meg.. og selvfølgelig får jeg kjærlighetssorg.. vi vet at dette blir ekstremt tungt(spesielt for meg) MEN det er bare positivt med det.. -for oss begge.. for det funker liksom ikke lenger.. rett og slett.. Godt at vi er enige om dette... Jeg har aldri taklet et brudd før.. han er mitt første ordentlige forhold..

Gjest Anonymous
Skrevet

Sitter litt dypere? Det blir jo helt ulogisk å skulle kategorisere følelser på en slik måte. Kjærlighetssorg er noe de fleste gjennomgår, ja, mens depresjon blir ofte betraktet som en mental lidelse. Men det er faktisk nær relasjon mellom de to tilstandene. Man gjennomlever mye av de samme følelsene. Antidepressiva burde ikke være første løsning i noen av disse tilfellene, men mange drar altså nytte av denslags. Det er ikke slik at alle har venner som kan dra en igjennom tøffe perioder heller..

Skrevet
Antidepressiva burde ikke være første løsning i noen av disse tilfellene, men mange drar  altså nytte av denslags. Det er ikke slik at alle har venner som kan dra en igjennom tøffe perioder heller

Det har vært "slutt" før.. men det var kanskje i 2-3 uker bare... mange ganger... har ALDRI funka med "bare" å pratet med venner og familie.. er/var egentlig imot slike medisiner som lykkepiller.. men tenkte jeg skulle prøve det..

OG: om man har vært eller er gift eller ikke så er et brudd VONDT uansett..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo..vondt er det. Men ikke overdriv bruken av piller, forsøk å psyk deg selv opp på andre måter også. Blir jo starten på et mer selvstendig liv for deg dette..forhåpentligvis vil du lære deg andre mestringsstrategier etterhvert. Tvi tvi :)

Skrevet

Et brudd er forferdelig vondt, uansett! Se likevel mitt innlegg over, det finnes alternativ til tradisjonell antidepressiva!

Skrevet

Det er mange som drikker alkohol samtidig som de går på antidepressiva.

Det er ikke farlig, men det kan forsterke virkningen av alkoholen til en viss grad.

Mulig det også avhenger litt av merke, du bør derfor høre med legen din om dette for å være sikker på at du gjør riktig i forhold til din medisin.

For eksempel skal man være forsiktig med alkohol om man går på stemningsstabiliserende.

Annonse
Skrevet

jeg sier meg enig med *dina*..

det er mange som gjennom går det du gjennomgår nå..du er ikke den eneste i verden..nesten ALLE vil gjennomgå en kjerlighetssorg en gang i livet..

det finnes såååååå mange andre metoder og komme over en mann på..

jeg vil annbefale boka hot love av tracey cox! der får du tips om ALT i et kjærlighetsforhold..det er et helt (eget)kapittel om kjærlighetssorg, hvordan du ska takle det o.l..så på veien videre kan du ha boka me deg i neste forhold..du vil alltid komme til og slå opp i den..er selv hekta på boka..hun har også en annen bok som heter hot sex som det står kun om sex i..jeg har begge og er hekta på begge to..absolutt til og annbefale for deg!!

lykke til videre...håper du velger den tøffeste veien som vi andre går...

Skrevet

Heisann!

Dette er nok veldig individuellt men her er min opplevelse...

Har selv måttet ta antideppresive tabeletter....

(hadde selv store motforestillinger til dette) men legen mente d var rett der og da... :roll:

Jeg var laaaangt nede, gråt ustanselig og ville bare sove men det fikk je ikke til så je fikk remeron i tillegg (innsovnings tabeletter)

Disse ville je heller ikke ha... :-(

Etter en uke på disse to, kjente jeg knapt igjen meg selv...

Både tanker, ting je sa og følelser forandra seg, men ikke til d bedre! jeg ble rett og slett et ufordragelig, følelsesløst og uomtenksomt menneske.... :roll:

Så jeg bestemte meg for å slutte med dem og kjempe meg gjennom skiten uten medikamenter... (Fikk hjelp av en psykolog)

Vil ikke anbefale sånne medikamenter uten d er høyst nødvendig!!!!!!!!

Men som svar til d du lurte på så kan du drikke selv om du tar dem... MEN vær forsiktig... jeg fikk noen ekstreme følelses utbrudd som endte med snørr og tårer og uvennskap.... :veldigsur:

Ønsker deg lykke til, men tenk nøye...

Skrevet

Jeg bruker cipramil.

Merker ingen forskjell.

Men en venn av meg påstår han merker stor forskjell.

At han blir litt smågal hvis han drikker...noe jeg har merka.

Men jeg vet ikke om han rett og slett bare blir "gal" av alkoholen eller om det er pillene som har en innvirkning.

Skrevet

Hmm.. hørtes skummelt ut at man blir litt "smågal"..

Jeg har lyst på en liten "garanti" for at pillene funker... Er det SÅÅ mange forskjellige lykkepiller?? er lykkepiller det samme som anidepressiva???

Skrevet

Lykkepiller er det samme som antidepressiva (SSRI) ja.

Denne tråden er et ypperlig eksempel på hvor skadelig synsing kan være. Ingen av oss vet hvordan du føler deg, så ingen kan fortelle deg hvorvidt du er deprimert eller ikke! Stol på deg selv og legen/psykologen din.

Det er så mange som sier at SSRI er så farlig etc etc. Men langvarig depresjon ødelegger kognitive evner. Kanskje verdt å tenke på..

Angående garantier. Alle legemidler har en påvist effekt. SSRI kan ha bivirkninger, men bivirkninger er individuelle. Noen får bivirkninger at et merke, men ikke av et annet. Det er som med p-piller, man må prøve seg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...