Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Helt ærlig... De født etter 2000 får ikke røyke, folk vil forby alkohol og fyrverkeri, muslimer får ikke dra inn i USA (om Trump får det som han vil), folk vender mot hvernadre, vi bestemmer ikke hva slags mat vi vil ha på bordet. Det er bedriftene som har mest penger og som lager varer som kommer ut i butikkene så vi kan kjøpe varene deres. Det er masse rart i andre land som vi i Norge ikke har og omvendt, fordi penger styrer hva som kommer inn og ut... Vi får ikke selv bestemme om vi vil på skole, ingen overlever uten penger, og skal man være lykkelig er man nødt til å ha et sosialt liv, og da er det gjerne ikke alle som passer sammen. Får vi mennesker mulighet, slåss og dreper vi for å få det vi selv vil ha. Jeg har i flere netter drømt at jeg blir fanga av myndighetene hvor de forteller hvor lite kontroll vi har over livene våres, at de bestemmer, forså å suge ut all kraften og energien min og ta det selv. Hvor de misbruker oss en etter en. Vi er jo bare en kjedeligere og mindre farlig verson av The hunger games og Divergent og en rekke andre filmer... Kan godt se for meg at fremtiden blir som i de filmene... Føler jeg begynner å bli gal, for jeg merker mer og mer hvor mye de som er over oss bestemmer over oss, og hvor lite vi egentlig bestemmer selv. Karakterer, status og penger styrer alt her i verden, noe som er helt syykt... Er jeg helt på bærtur nå eller forstår dere hva jeg mener? Jeg er ikke god til å formulere meg, men nå er jeg i alle fall dårlig til det føler jeg. Føler egentlig jeg begynner å bli litt gal. Det er jo klart at tobakk og fyrverkeri blir forbud, det er jeg jo også for, men det er sykt at mange som vil ha disse tingene blir nekta fordi noen over oss bestemmer dette... Det er enda gidt vi blir hørt til en viss grad ved valg etc. Tenk om at om noen år så får kanskje ikke mange den muligheten heller... Ikke med den fremtida Norge har i vente i allefall... Verden er utrolig skummel... Jeg har kanskje vill fantasi også da
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 Sånn har det alltid vært og vil alltid være. Anonymkode: 06cb2...b53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå