AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Har slitt med veldig tørr hud på hake og under nesa de siste mnd. Det er rødt, klør, stikker. Har prøvd cosmica sine ansiktskremer, e-vitamin krem fra body shop, vaselin intensive care og camphoratum uten at det har hjulpet. Vasker huden morgen og kveld med tea tree rensen fra body shop. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo ikke så veldig gøy å gå rundt illrød rundt munnen. Blir verre om jeg har på sminke, så jeg prøver å unngå dette. Noen andre som har hatt det sånn? Noe som hjalp? Anonymkode: 0a8e0...1e9
Gjest Saurus Skrevet 7. januar 2016 #2 Skrevet 7. januar 2016 (endret) Dette er et klassisk vinterproblem, og ganske vanskelig å få bukt med synes jeg. Men det første jeg tenker er at du bruker en alt for sterk rens om du ikke har superoljete hud overalt. Tea Tree er ordentlig uttørrende - og jeg ville heller hatt en mild rens(type miscellarvann eller andre milde renser) og spesifikke produkter kun der du har urenheter(eksempelvis aha/bhasyrer). Jeg pleier bruke min vanlige krem(eller; jeg bruker olje da) - og så tar jeg en veldig fet krem kun på de veldig tørre partiene på kveldstid - som et maskelag i tykkelse, ikke et tynt lag. Riktig eksfoliering er også viktig om du ikke bruker syrer - men ikke for ofte. 2-3 ganger i uken er nok. I de verste periodene hender det jeg tørrskrubber forsiktig kun på det utvalgte området med en skrubbevott eller grov klut, og så tar jeg på fet krem rett etterpå. Foundation gjør som du sier bare vondt verre - så det unngår jeg til annet enn festbruk i de periodene. En fuktmaske(som også kan brukes kun på tørre områder om du vil) som er ganske god er Origins sin, men faktisk bruker jeg like godt Locobase på de aller tørreste partiene. Kun masse fett hjelper for min del. De kremene du nevner er alt for lette til at de kan virke, og irriterer nok siden de inneholder parfyme i tillegg. Men som sagt: kast rensen din og kjøp en billig Garnier miscellarvann istedet. Koster 60 kr full pris, og enda mindre på salg. Jeg tåler nesten ingenting, men den funker faktisk og er bedre enn de dyrere rensevannene synes iallefall jeg. Eventuelt en mild rens fra Avene eller La Roche Posay eventuelt fra asiatiske merker. Eller, du kan bruke hot cloth method de dagene du ikke har på foundation/pudder. Endret 7. januar 2016 av Saurus
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #3 Skrevet 7. januar 2016 Det mest effektive er å øke fettinnholdet i kosten. Så mitt svar er: kokosfett eller olivenolje. Spis i vei. Tørr hud er et klassisk tegn på at en ikke får i seg nok fett. Og ts: kutt ut rens om vinteren. Om du først stripper huden for fett og så går ut i minusgrader er det jo ikke rart du sliter. Om du må rense vekk sminke: bruk olje. Anonymkode: 029d9...f4a
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2016 #4 Skrevet 7. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mest effektive er å øke fettinnholdet i kosten. Så mitt svar er: kokosfett eller olivenolje. Spis i vei. Tørr hud er et klassisk tegn på at en ikke får i seg nok fett. Og ts: kutt ut rens om vinteren. Om du først stripper huden for fett og så går ut i minusgrader er det jo ikke rart du sliter. Om du må rense vekk sminke: bruk olje. Anonymkode: 029d9...f4a Jeg spiser ganske mye fett og har tørr hud allikevel. Synes kokosolje/annen ren olje er det som hjelper aller best på skikkelig tørr hud. Anonymkode: a20ff...b2f
Reveenka Skrevet 7. januar 2016 #5 Skrevet 7. januar 2016 Tea tree rensen er nok alt for sterk for huden din nå på vinteren. Bruk heller olivenolje (eller jojoba/mandelolje) til sminkefjerning og ansiktsrens. Olje er gull for huden og fjerner hudormer, sminke og skitt på en bedre måte enn sterke renseprodukter. Sjekk ut the oil cleansing method på youtube for fremgangsmåte. Av ansiktskremer ville jeg forsøkt en som inneholder mye fukt som Decléor hydra floral multi protection rich cream. Den er fantastisk på vinterhud. Decleor har også en veldig god fuktmaske, det har også Matis. Håper du finner noe som fungerer for deg 1
bippo Skrevet 11. januar 2016 #6 Skrevet 11. januar 2016 Hei, jeg har slitt litt med det samme som deg, men hele ansiktet har i tillegg flasset. Men nå har jeg kuttet ut rens, vasker bare med vann, og jeg har kuttet ut min vannbaserte fuktighetskrem, og i stedet bruker jeg *trommevirvel* matolje.. Og det funker som faen. Jeg bare tar litt olivenolje (akkurat nå har jeg en sånn billig raps/olivenolje blanding) på en bomullspad og gnir rundt i ansiktet en times tid før jeg legger meg, så lar jeg det trekke inn litt, og rett før jeg legger meg smører jeg inn litt til på de områdene der det har blitt tørt igjen. Det høres kanskje merkelig ut, men huden min er totalforvandlet. Og det er mye billigere enn å kjøpe hundre forskjellige kremer!
Gjest O.G. Skrevet 12. januar 2016 #8 Skrevet 12. januar 2016 Den 1/6/2016 at 20.21, AnonymBruker skrev: Har slitt med veldig tørr hud på hake og under nesa de siste mnd. Det er rødt, klør, stikker. Har prøvd cosmica sine ansiktskremer, e-vitamin krem fra body shop, vaselin intensive care og camphoratum uten at det har hjulpet. Vasker huden morgen og kveld med tea tree rensen fra body shop. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo ikke så veldig gøy å gå rundt illrød rundt munnen. Blir verre om jeg har på sminke, så jeg prøver å unngå dette. Noen andre som har hatt det sånn? Noe som hjalp? Anonymkode: 0a8e0...1e9 Er du gammel?
Gjest O.G. Skrevet 12. januar 2016 #9 Skrevet 12. januar 2016 Hva med denne? og så nattkrem. Og i de linkene så blir det fire kremer for under 500kr.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #10 Skrevet 12. januar 2016 det spørs hva han eller hun mener er riktig krem til tørr hud. så jeg vet ikke... Anonymkode: 39d27...730
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #11 Skrevet 12. januar 2016 Jeg sliter veldig med dette om vinteren. Legen min anbefalte A-derma og Apo Base sine kremer. Jeg er mest fornøyd med Apo Base for svært tørr og sensitiv hud. Vil også anbefale deg å kjøpe engangshansker på apotekene som du kan ta på hendene dine når du er hjemme mens du har krem på hendene. Da kan du gjøre normale ting uten at kremen smitter over på det du tar på. Det finnes også ulike repareringskremer i ulike typer merker. Sjekk ut det på apotekene. Dette er når det kommer til det punktet at du begynner å blø på huden på grunn av tørrhet. Når du tørker deg på hendene etter å ha vasket de med vann bør du klappe hendene forsktig med håndkleet i stedet for ådra håndkleet kjapt over. Bruk alltid oppvaskhansker når du ordner med oppvask og vasker gulv. Det skåner huden. Bruk alltid votter, eller hansker ute på høsten/vinteren uansett om det ikke er veldig kaldt eller ei da dette beskytter huden på hendene. Det var de rådene jeg kunne komme på. Anonymkode: 7fc07...11e
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #12 Skrevet 12. januar 2016 AB over her: Jeg mente ikke engangshansker. Mente hansker som man kan vaske i vaskemaskinen jf punktet om hansker fra apoteket. Anonymkode: 7fc07...11e
Gjest O.G. Skrevet 12. januar 2016 #13 Skrevet 12. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: det spørs hva han eller hun mener er riktig krem til tørr hud. så jeg vet ikke... Anonymkode: 39d27...730 Jeg regner med det er snakk om ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #14 Skrevet 13. januar 2016 Takk for tips dere! Har kuttet ut teatree rensen. Det går veldig i perioder. Hjalp når jeg var hjemme i juleferien, men har blitt verre igjen nå som jeg har begynt på skolen igjen. Flasser og er rød. Føler jeg må vaske ansiktet morgen og kveld, men mulig det gjør ting verre. Problemet er at jeg sliter med uren hud i tillegg og føler jeg må rense den før jeg smører meg. Etter vask når jeg skal smøre med cosmica kremen kan jeg ha 5 lag på og huden er fortsatt knusktørr.. Anonymkode: 0a8e0...1e9
Shneppi Skrevet 13. januar 2016 #15 Skrevet 13. januar 2016 Jeg har veldig tørr hud i ansiktet (eksem). Jeg anbefaler en god skrubb og en god ansiktskrem! Selv bruker jeg Md formulations face & body scrub og Decleor hydra floral hydrating rich cream. Disse produktene gjør underverker for huden min :-) Som rens bruker jeg Decleor Cleansing oil.
Frostrose Skrevet 13. januar 2016 #16 Skrevet 13. januar 2016 Flere av produktene dine har ingredienser jeg ikke ville tatt på allerede irritert hud. Jeg ville kjøpt en mild rens (+oljerens om du bruker sminke), toner (veldig viktig for å justere PH-en på huden) og en rik krem. Se på ingredienslisten og vær kritisk til hva du smører på huden. Dersom du er åpen for koreansk kosmetikk kan jeg komme med mer konkrete forslag til produkter. Ellers ville jeg gått til hudpleier/apote og kjøpt noe for sensitiv hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå