jordbærkyss Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Jeg vil først av alt starte dette innlegget med å si at jeg IKKE på noen som helst måte har spiseforstyrrelser eller planer om å skade kroppen min. Jeg har lyst til å gå ned i vekt på en sunn måte. Jeg skjønner at dette ikke er helt bra for kroppen i det lange løp. Men jeg tror ikke jeg akkurat lider noen nød av denne matdagen fordi jeg har høy fettprosent er litt overvektig. Jeg er en jente på 22 år som veier 89 kg og er ca 182 cm høy. Og jeg har bestemt meg for å virkelig komme i form og rett og slett gå ned i vekt fordi jeg ER overvektig. Idag har jeg spist: Frokost: ca 120 gram kyllingfilet med salat, agurk, tomat, paprika (anbefales IKKE. var ikke godt med denne type mat til frokost, så i morgen blir det havregrøt eller noe sånt). Lunsj: 150 gram strimlet svinekjøtt med masse grønnsaker og 2 dl kokosmelk. Middag: 200 gram karbonadedeig med litt grønnsaker og 200 gram hakkede tomater. Har ikke stekt maten i olje eller tilsatt ekstra ting. Til trening har jeg jogget/gått på tredemølla i 40 min. Hvorfor er jeg ikke mer sulten?? Har ikke NOE søtsug og føler meg 100% mett og "tilfreds". Pleier vanligvis å spise mye mer, og likevel av og til bli sulten mellom måltidene mine. Da jeg la inn dette på lifesum appen, så ble dette ca 900 kcal, og det er jo veldig lite mat...
Pringle Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Ja, du har fått i deg veldig mye protein, en god del fett (avhengig av type kokosmelk) og veldig lite karbohydrat. Du merker effekten av lavkarbo.
jordbærkyss Skrevet 6. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2016 21 minutter siden, Pringle skrev: Ja, du har fått i deg veldig mye protein, en god del fett (avhengig av type kokosmelk) og veldig lite karbohydrat. Du merker effekten av lavkarbo. Var egentlig ikke en intensjon om å begynne med lavkarbo, og jeg tenker nok å bytte ut dagens frokost med havregryn og mager kesam + bær. Men jeg tenker å holde resten av måltidene nogenlunde likt. Det var forresten lett kokosmelk med 87 kcal pr. ml og 8,4 g fett. Men jeg synes dagen i dag har funket bra, vil bare ikke gå på en smell liksom. Hva tenker du om det?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 1 minutt siden, jordbærkyss skrev: Var egentlig ikke en intensjon om å begynne med lavkarbo, og jeg tenker nok å bytte ut dagens frokost med havregryn og mager kesam + bær. Men jeg tenker å holde resten av måltidene nogenlunde likt. Det var forresten lett kokosmelk med 87 kcal pr. ml og 8,4 g fett. Men jeg synes dagen i dag har funket bra, vil bare ikke gå på en smell liksom. Hva tenker du om det? Jeg spiste havregryn med lettmelk til frokost og kveldsmat hver dag når jeg slanket meg, også la jeg til ordentlig middag midt på dagen. Det er seriøst det beste jeg har følt meg noen sine. Hadde masse energi. Havre smaker kjempe godt, og jeg spiser det uten noe annet, og det metter lenge. Anonymkode: 55a7f...ef5
Pringle Skrevet 7. januar 2016 #6 Skrevet 7. januar 2016 11 timer siden, jordbærkyss skrev: Var egentlig ikke en intensjon om å begynne med lavkarbo, og jeg tenker nok å bytte ut dagens frokost med havregryn og mager kesam + bær. Men jeg tenker å holde resten av måltidene nogenlunde likt. Det var forresten lett kokosmelk med 87 kcal pr. ml og 8,4 g fett. Men jeg synes dagen i dag har funket bra, vil bare ikke gå på en smell liksom. Hva tenker du om det? Hvis det virker, så virker det selv om det ikke var planlagt Lavkarbo funker flott for mange, men ikke for alle, og det kan fungere fint i begynnelsen og så går man på en smell, som du sier. Det er lurt av deg å være føre var. Men en matplan som du skisserer, med godt med karbo til frokost og så mer vekt på protein til de andre måltidene, høres ut som er en god balanse for akkurat deg. Det virker kanskje som jeg motsier meg selv her, men begge deler gjelder: Du må være forberedt på å eksperimentere litt; det er ikke sikkert at du treffer riktig med en gang, og en type spisemønster kan passe like bra for deg som et annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå