Gjest susanne k Skrevet 8. oktober 2004 #1 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg går til en terapaut. Når jeg vil si noe er det akkurat som det stopper opp i halsen. Jeg får ikke ordene fram. Jeg har lyst til å fortelle, men det er så vanskelig å presse ordene ut. Jeg har sagt dette til terapauten min. Også er det helt tomt i hodet når det er stille, og når han spør blir det kaos fordi jeg ikke vet hva jeg skal si. Når jeg er hos terapauten i timene og han spør meg om noe så klarer jeg ikke å tenke på hvordan jeg føler meg. Fordi når jeg er inne i timene har jeg så fryktelig angst at ordene og hodet og tankene bare henger seg opp. Etter timene så tenker jeg på alt hva jeg har sagt og tenker hvorfor jeg ikke sa det eller det. Men dette kommer jeg på etterpå. Mange timer etter spørsmålet. Men akkurat når jeg får spørsmålet klarer jeg ikke å tenke på en måte. Jeg synes det er så vanskelig å forklare hvordan jeg har det. Jeg har så lyst til å forklare dette, men jeg finner ikke ord på hvor fryktelig jeg har det. Er dette vanlig hos pasienter med angst? Er det noe å gjøre med dette? :cry:
Gjest Virvar Skrevet 8. oktober 2004 #2 Skrevet 8. oktober 2004 Kan du skrive ned og sette ord på følelsene etterpå tror du? Så kan du ha med en lapp til timen, med stikkord gangen etterpå, så kanskje det er lettere å få satt ord på ting? Hva med beroligende? Håper du blir bedre :trøste:
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #3 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg skriver "dagbok" fra terapitimene. Der skriver jeg også ned tanker som dukker opp mellom timene. Hvis det er noe jeg vil ta opp med psykologen kan jeg lese opp tankene mine. Da er det lettere å sette ord på følelsene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå