AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Mannen min og jeg har forsøkt veldig aktivt å få barn de siste 6 mnd, jeg har ikke gått på prevensjon siden førstefødte ble født i 2013. Vi vil så gjerne ha et søsken, men første kom etter 2 års prøving, og det virker ikke som at kroppen var noe mer innstilt på graviditet denne gangen. Nå har jeg bestilt time hos lege for å se om det er noe å gjøre for å få fortgang i sakene. Er det noen av dere som kan gi meg en pekepinn på hvordan forløpet er? Undersøkelser, hva legen spør etter etc? Takk for svar Anonymkode: ce626...4fc
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min og jeg har forsøkt veldig aktivt å få barn de siste 6 mnd, jeg har ikke gått på prevensjon siden førstefødte ble født i 2013. Vi vil så gjerne ha et søsken, men første kom etter 2 års prøving, og det virker ikke som at kroppen var noe mer innstilt på graviditet denne gangen. Nå har jeg bestilt time hos lege for å se om det er noe å gjøre for å få fortgang i sakene. Er det noen av dere som kan gi meg en pekepinn på hvordan forløpet er? Undersøkelser, hva legen spør etter etc? Takk for svar Anonymkode: ce626...4fc Sånn jeg har forstått det gjør de svært lite før dere har vært prøvere ett år. Det er fullstendig normalt å ikke bli gravid på 6 mnd. Anonymkode: fca18...033 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn jeg har forstått det gjør de svært lite før dere har vært prøvere ett år. Det er fullstendig normalt å ikke bli gravid på 6 mnd. Anonymkode: fca18...033 De siste 6 mnd har vi har samleie annenhver dag, før det har vi vært ekstra aktive rundt eggløsning. Hva definerer å være prøver? For vi har forsøkt å treffe eggløsning siden høst 2014. Anonymkode: ce626...4fc
emhanse Skrevet 6. januar 2016 #4 Skrevet 6. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: De siste 6 mnd har vi har samleie annenhver dag, før det har vi vært ekstra aktive rundt eggløsning. Hva definerer å være prøver? For vi har forsøkt å treffe eggløsning siden høst 2014. Anonymkode: ce626...4fc Opplys legen om det du skriver her, at du har vært uten prevensjon siden fødsel og at dere aktivt har prøvd å treffe eggløsning siden høsten 14. Dere blir nok videre henvist til en gynekolog for en innvendig UL, også kan dere evt få tabletter slik jeg gjorde for å stimulere eggløsning. Jeg fikk disse tablettene (Pergotime) både i 2009 og nå i oktober 2015, og ble begge gangene gravid ved første mnd etterpå:-) Jeg har fått påvist diagnisen PCO som da er grunnen til at kroppen min ikke får til å slippe eggene selv. 1
Gjest Sisti Skrevet 6. januar 2016 #5 Skrevet 6. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De siste 6 mnd har vi har samleie annenhver dag, før det har vi vært ekstra aktive rundt eggløsning. Hva definerer å være prøver? For vi har forsøkt å treffe eggløsning siden høst 2014. Anonymkode: ce626...4fc Da har dere vært prøvere i over ett år, ikke 6 mnd. Dere vil nok bli henvist til gynekolog. Sørg for at mannen samtidig blir henvist til sædprøve. Etter min erfaring går disse legetimene hos fastlegen lynraskt, for fastlegen kan egentlig ikke gjøre noe annet enn å henvise videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå