Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. januar 2016 #1 Skrevet 6. januar 2016 Herregud siste gangen jeg baker brownies! Jeg klarer det jo ikke. Dette er den 9 brownien jeg ødelegger og jeg orker ikke mer. Jeg elsker brownies, men nå er jeg sliten og lei. Jeg har sldri hvert flink når det gjelder bakong etc. Men dette er over streken. Pappa har begynt å kalle meg brownieeksperten og ler hver gang jeg prøver på nytt, men kan ikke klandre han Dette er oppskriften jeg prøvde i dag: 4 dl sukker 3 dl mel 3 egg 150 gram smør 4 ss kakao 2 ts vanilje sukker lagdw denne oppskriften når jeg var hos ei venninne for ei stund sida og da ble den perfekt, men aldri klart å lage den igjen (har bare brukt ferdigpose). Hva gjør jeg galt egentlig??? Jeg blander egg og sukker og mikser sammen i mikser, så heller jeg i mel, vaniljesukker og kako og til slutt smør. Men på slutten så er det masse sukker igjen som ikke har smelta. + at røra ikke er så løs som den skal være. Noen som kan hjelpe meg? Jeg er jo skammelig dårlig til dette her. Hadde liksom tenkt å overraske ei venninne som har bursdag i morra, men det dret seg
Elefantenirommet Skrevet 6. januar 2016 #2 Skrevet 6. januar 2016 (endret) Jeg pleier å bake denne. Blir aldri feil! http://www.tine.no/oppskrifter/kaker/krem-og-sjokoladekaker/brownies Følg oppskriften slavisk, pass på at smøret er litt avkjølt før du har det i, og pass på at eggene er romtempererte. Sukkeret skal ikke smelte, bare blandes godt med smøret, og røra er ikke så veldig løs. Lykke til! Dette klarer du! Endret 6. januar 2016 av Elefantenirommet
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #3 Skrevet 6. januar 2016 Det er prosentvis litt mer egg og mye mer smør i Tines oppskrift så den blir nok mer flytende. Hvis de tre eggene du bruker i tillegg er små så blir det veldig lite væske. Et stort egg kan inneholde omtrent dobbelt så mye som et av de minste (som man noen ganger får i billigpakker), så det kan være at du bør bruke 4 eller 5. Anonymkode: 0882e...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå